تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798767934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر به دنیای شگفت‌انگیز بدن/ ما زندگی خود را مدیون این موجودات کوچکیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


سفر به دنیای شگفت‌انگیز بدن/ ما زندگی خود را مدیون این موجودات کوچکیم فرهنگ > کتاب - کتاب «دنیای شگفت‌انگیز بدن ما» که مجموعه داستان‌های خداشناسی برای کودکان را شامل می‌شود، دربردارنده مطالب و حقایق مهمی درباره بدن انسان به چاپ سوم رسید.


به گزارش خبرآنلاین، چاپ سوم کتاب «دنیای شگفت‌انگیز بدن ما» نوشته هارون یحیی با ترجمه علیرضا عیّاری از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. این کتاب از مجموعه آثار «راهی به سوی خداشناسی» است و برای کودکان تهیه شده و آنها را با دنیای وسیع بدنشان آشنا و از این طریق، خداشناسی و توحید را در این گروه سنی تقویت می‌کند.
نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد: «بچه‌های عزیز! خودتان را آماده کنید تا قدم به دنیایی وسیع و شگفت‌انگیز بگذارید. بی‌تردید این جهان عجیب شما را حسابی سرگرم می‌کند. اگر چه ممکن است تا به حال به تریلیون‌ها کارگر این جهان که یک‌نفس برای شما کار می‌کنند توجهی نداشته‌اید. تعجب کردید، این‌طور نیست؟ این جهان شگفت‌انگیز بدن شماست و کارگرهایی که برایتان کار می‌کنند، سلول‌های بدنتان هستند. هر ذره از بدن شما از سلول‌هایی تشکیل شده است. در همین لحظه تعداد بسیار زیادی از سلول‌های بدنتان در حال خدمت کردن به شما هستند. آنها حتی همین حالا که این کتاب را می‌خوانید، مشغول کارکردن هستند. برای مثال، سلول‌های چشم دائما در حال انجام کارهایی هستند تا بتوانید مطالعه کنید. وقتی نفس می‌کشید، نای و سپس سلول‌هایی در قسمت شُش فعال می‌شوند. در همان حال و به طور همزمان، سلول‌هایی در معده شما در حال هضم کردن غذایی هستند که چند ساعت پیش خورده‌اید. اینها، تنها چند نمونه از فرآیندهایی است که به طور مستمر در بدن شما انجام می‌شود. تمام این مراحل بدون این که کوچک‌ترین آگاهی از آنها داشته باشید، انجام می‌شوند.
نویسنده در بخش دیگر این کتاب با اشاره به فعالیت هایی در بدن چون هضم غذا، دم و بازدم، دیدن و شنیدن می نویسد: «سلول‌های بدن ما برای ساختن ذرات شیمیایی، مانند یک شیمی‌دان و گاهی برای برخی محاسبات، مانند یک مهندس عمل می‌کنند. گاهی نیز فعالیت‌هایشان برای رفع نیاز سلول‌های دیگر است. جالب این که تمام این فعالیت‌ها توسط سلول‌هایی انجام می‌شوند که آن قدر کوچکند که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند. علاوه بر این، سلول‌ها تمام این عملیات فعال را بدون کوچک‌ترین کمکی انجام می‌دهند. به خاطر داشته باشید که سلول‌ها مانند ما انسان‌ها نیستند؛ آنها نه می‌توانند ببینند، نه بشنوند و نه توانایی دارند که کار خردمندانه‌ای انجام دهند. آنها نه گوش دارند و نه مغز و در ضمن علم شیمی هم نمی‌دانند؛ اما همان‌طور که در بخش‌های آینده خواهیم دید، آنها فرمول‌های شیمیایی را به کار می‌گیرند و بر همین اساس می‌توانند موادی را تولید کنند. آنها چطور می‌توانند تمام این کارها را انجام دهند؟
وقتی که بیشتر مطالعه کنید و متوجه شوید که سلول‌ها تمام این کارها را با عقل و خرد خودشان انجام نمی‌دهند، سرشار از شگفتی و ستایش می‌شوید. تا همین جا هم باید متوجه شده باشید که آنها نمی‌توانند این کارها را به صورت اتفاقی و تصادفی انجام دهند. با همه اینها، ما زندگی خودمان را مدیون این موجودات کوچکیم؛ موجوداتی که حتی نمی‌توانیم آنها را با چشم غیر مسلح ببینیم.»
مطالب این کتاب در 30 فصل درباره اندام مختلف بدن انسان و کارآیی آنها گردآوری شده‌اند و نویسنده در پایان با یک نتیجه‌گیری، کتاب را چنین به اتمام می‌رساند: «به احتمال زیاد تعجب می‌کنید که چطور برخی افراد فکر می‌کنند چنین دستگاه شگفت‌انگیزی که این طور کامل کار می‌کند، در نتیجه تصادف به وجود آمده است. این غیرمنطقی‌ترین استدلالی است که می‌تواند مطرح شود. نظم خارق‌العاده‌ای که در بدن انسان وجود دارد نمی‌تواند تصادفی به وجود آمده باشد. این نظم عالی، نشان‌دهنده وجود و حضور طراحی است که هوش و خردی برتر و والا دارد و حاصل خلقت خالقی است برتر؛ یعنی خداوند متعال.
خداوند مهربان در قرآن کریم می‌فرماید که نسبت به بندگان خود بخشنده و مهربان است. آن چه ما باید انجام دهیم این است که کاملا مطیع او باشیم و از دستوراتش پیروی کنیم و برای تمام زیبایی‌هایی که به ما داده است، شکرگزار باشیم. در قرآن کریم، خداوند متعال ما را این‌گونه مورد خطاب قرار می‌دهد: «(آری) این است خداوند، پروردگار شما! هیچ معبودی جز او نیست؛ آفریدگار همه چیز است؛ او را بپرستید و او نگهبان و مدبر همه موجودات است. (سوره انعام ـ آیه 102).»
هارون یحیی سال 1956 میلادی در شهر آنکارا به دنیا آمد. نام واقعی او عدنان اکتار (Adnan Oktar) و «هارون» نام مستعار اوست. وی در دو رشته‌ دانشگاهی درس خوانده است؛ هنر و فلسفه. از 24 سالگی نوشتن و انتشار کتاب‌هایش را آغاز کرد و تا به امروز (به گواهی وبگاه رسمی خود او) بالغ بر 230 کتاب در موضوعات مذهبی، علمی و سیاسی نوشته است. چنانچه سری به وبگاه کودکان او بزنید، با 12 جلد از کتاب‌هایی روبه‌رو خواهید شد که او برای کودکان و نوجوانان نوشته است. همه این کتاب‌ها نیز تاکنون توسط علیرضا عیّاری ترجمه و توسط ناشران مختلف منتشر شده‌اند که از آن جمله‌اند؛ «دنیای حيوانات»، «دنیای شگفت‌انگیز اطراف ما» و «اسرار آفرینش» که هر سه کتاب توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده‌اند.
چاپ سوم كتاب «دنیای شگفت‌انگیز بدن ما» در 103 صفحه و بهاي 4800تومان راهي بازار نشر شد.   6060

کلید واژه ها: معرفی کتاب - بازار کتاب - بدن انسان - ادبیات کودک و نوجوان - قرآن -




شنبه 5 مهر 1393 - 12:26:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن