تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820762051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اول مهرماه روز نمايش قدرت آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۳۷ق.ظ)
مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع مديران واحدهاي آموزشي منطقه 4 تهران: اول مهرماه روز نمايش قدرت آموزش و پرورش است حبيبي بابيان اين كه اول مهر روز نمايش قدرت آموزش و پرورش است، افزود: هرقدر بازگشايي مدارس در اول مهرماه منظم تر، هماهنگ تر و اقتضائات سال تحصيلي جديد بهتر و مطلوب تر برگزار شود، افكار عمومي نسبت به حوزه آموزش و پرورش مثبت تر خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج، در آستانه بهار تعليم و تربيت و به منظور هم افزايي و تعامل هرچه بيشتر با مديران مدارس نشست تخصصي مديران واحدهاي آموزشي منطقه 4 تهران با حضور مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران دراردوگاه شهيد باهنر برگزار شد.
در اين مراسم مدير آموزش و پرورش منطقه 4 تهران ضمن تبريك فرارسيدن ماه مهر و گراميداشت هفته دفاع مقدس ، با اشاره به برگزاري همايش هاي تخصصي با دعوت از جانبازان و سرداران هشت سال دفاع مقدس و روايت گري اين ايام ، بر زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا و دلاوري هاي رزمندگان اسلام و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در ميان دانش آموزان ، نوجوانان و جوانان تاكيد كرد.
حبيبي با اشاره به فعاليت هاي عمراني و رفاهي انجام شده در سطح منطقه از جمله افتتاح فاز اول زائرسرا ، افتتاح آموزشگاه خيرساز شهروز بهزادي ، افتتاح دارالقرآن خيرساز منطقه، دو نوبت افتتاح استخر شهيد عراقي، افزايش واحدهاي اسكان مركز رفاهي رضوان از 9 به 25 واحد افزايش وام رفاهي تا سقف 12 ميليون تومان و شناسايي زمين با كاربري آموزشي، بيش از پيش همكاري خيرين سرافراز را براي ايجاد و تكميل پروژه هاي منطقه خواستار شد.
مديرآموزش و پرورش منطقه 4 تهران در بخش ديگري از سخنانش به تشريح طرح تعالي مديريت مدرسه پرداخت و در اين باره گفت: اين طرح بطور اختصار به عنوان استانداردسازي مدرسه مطرح است كه 10 محور كليدي از جمله: تدوين برنامه عمل، توسعه توانمندي ها و مشاركت نيروي انساني، استقرار نظام ياددهي يادگيري، توسعه مشاركت دانش آموزان‌، توسعه مشاركت اوليا و نهادهاي اجتماعي، سلامت تربيت بدني و پيشگيري، فعاليت هاي فوق برنامه، برقراري نظام رشد آفريني انگيزشي، مديريت اجرايي و خلاقيت و نوآوري را در بر مي گيرد كه هريك از اين محورها توسط متخصصين اين حوزه مورد ارزيابي قرار گرفته و به اين طريق مدارس سطح بندي خواهند شد.
در ادامه اين نشست مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران بابيان اين كه اول مهر روز نمايش قدرت آموزش و پرورش است، افزود: هرقدر بازگشايي مدارس در اول مهرماه منظم تر، هماهنگ تر و اقتضائات سال تحصيلي جديد بهتر و مطلوب تر برگزار شود، افكار عمومي نسبت به حوزه آموزش و پرورش مثبت تر خواهد بود.
چهاربند از روز يكم مهرماه و استقبال از 12/5 ميليون دانش آموز، به عنوان نمايش قدرت آموزش و پرورش ياد و خاطر نشان كرد : در اين راستا لازم است كليه مسئولين مدارس و منطقه نسبت به تجهيز مدرسه از جمله آزمايشگاه، سايت، كتب درسي، ساماندهي نيروي انساني، فضا و ساير سازوكارهاي لازم، اقدامات مقتضي را انجام دهند، چرا كه جامعه در اين روز انتظار دارد فرزندانشان با هماهنگي و مديريت مناسب روبرو شود و اگر اين هماهنگي ها با تاخير روبرو شود ، مسلما آثار اجتماعي منفي به دنبال خواهد داشت و از اعتماد كافي به آموزش و پرورش كسر خواهد شد.
وي دربخش دوم سخنان خود با اشاره به تدوين برنامه سالانه به مفهوم برنامه عمل مدارس و بهره گيري از آن در طول سال تحصيلي خاطرنشان كرد : تدوين اين برنامه همراه با مزايايي است كه از آن جمله سندشدن به اسناد بالادستي است، يعني برنامه ريزي هاي انجام شده در مدارس چه ارتباطي به اسناد بالادستي دارد كه در آن اهداف و ويژگي ها مشخص شده و تاثير آن ، توسعه متوازن فعاليت هاي پرورشي و آموزشي در سطح مدرسه است كه از اين رو نشانگر آنست كه به همه ساحت هاي تربيتي و آموزشي توجه شده است.
وي تصريح كرد: در برنامه عمل تدوين شده بايستي نوآوري و خلاقيت كه موجب پويايي مدرسه و جذب و استقبال بيشتر از جانب دانش آموزان و اوليا خواهد شد در 4 محور مختلف يعني نوآوري در نتيجه حاصل شده (دانش آموز فارغ التحصيل امسال بايد تفاوت هايي با دانش آموزان فارغ التحصيل شده سال هاي گذشته داشته باشد) ، نوآوري در فرآيندهاي فناوري، نوآوري در روش ها و نوآوري در منابع، لحاظ شود.
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان كرد: برنامه ريزي ها بايستي در تراز مدرسه انجام شود به نحوي كه شرايط جغرافيايي محلي و ساير عوامل را در بر گيرد.
چهاربند تصريح كرد: زماني يك مدير اقتدار و اعتماد به نفس خواهد داشت و داراي انگيزه كافي خواهد شد كه برنامه عمل كيفي و مطلوبي تدوين كرده باشد كه اين امر موجب شادابي و پيشبرد اهداف و به ويژه دستيابي به آرمان هاي مدنظر خواهد شد.
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اين مطلب كه همه نگاه ها، رسانه ها و افكار عمومي در اين روزها به آموزش و پرورش معطوف شده است، براي مديران و همكاران در طول سال تحصيلي آرزوي توفيق كرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن