محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826758392
اول استغفار بعد نماز باران!
واضح آرشیو وب فارسی:الف: اول استغفار بعد نماز باران!
بخش اجتماعی الف، 5 مهر 93
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۴
در اجلاس اخیر خبرگان رهبری، نطق قبل از دستوری داشتم که به نظر بعضی از عزیزان، از احمقانهترین و بیارزشترین مطالب بود که قابل ذکر نیست. به همین دلیل خواستم در سایت شخصی منعکس شود تا عده بیشتری از حماقت ما بخندند و اگر مطلب درست است بر چنین قضاوتهایی بگریند. منظور حقیر از طرح آیهی (لَوْلَا یَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَالْأَحْبَارُ عَن قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَأَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا کَانُوا یَصْنَعُون) این بود که احتمال نمیدهید این خشکسالی که به آن دچار هستیم بعد از دادن این همه شهید و جانباز و آزاده و بعد از این همه خدمت بزرگ به اسلام که پرچم اسلام راستین را در عالم به اهتزاز درآورده و بیداری اسلامی توانسته اسرائیل را بهعنوان چشم و چراغ فرهنگ و اقتصاد و سیاست و امنیت و در یک کلام مدینه فاضله فرهنگ غرب در چهار نوبت به زانو درآورد که نوبت اخیر از نوبتهای گذشته هم طولانیتر و هم سرانجام آن خسارت دیدن فاحش و محکوم به خیانت و وحشیگری شدن فاحش تر بود، همه از آثار ایثارگری و ایستادگی ملت ما بوده است حال در مقابل آنچه خدمت کردهایم وضع بارندگی آنسان باشد که [اگر] در پائیز امسال صرفهجویی نشود [تامین] آب مصرفی هم قطعنظر از آب کشاورزی دشوار خواهد بود. این در حالی است که قرآن میگوید (اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَیْکُم مِّدْرَارًا) ؛ نخست اشتباهات خود را اصلاح کنید و خطاهای خود را جبران کنید و سپس به سمت ما بیایید تا آسمان را برایتان با بارانهای پیدرپی پر ریزش کنم. این در حالی است که میگوید: (وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْکِتَابِ آمَنُوا وَاتَّقَوْا … لَأَکَلُوا مِن فَوْقِهِمْ وَ مِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم)؛ نهتنها مسلمانان، اگر اهل کتاب هم درستکاری میکردند از زیر پا و بالای سرشان روزی میخوردند و از همه طرف راههای گشایش بر آنها گشوده میشد و قفلهای اقتصادی و امنیتی آنها گشوده میگشت. هدفم از ذکر آن آیه این بود که در قانون بانکداری بدون ربا -در مسائل اقتصادی- و در رفتار و گفتار دو طیف اصولگرا و اصلاحطلب -در مسائل اخلاقی- تجدیدنظری کنیم. جرئت نکردم در نطق قبل از دستور از ارتباط کمبارانی با دو موضوع فوق سخن بمیان آورم، چون تحمل شنیدن آن را در مستمعان نمیدیدم. حضرت یعقوب هر بار که نام یوسف [را] میبرد، فرزندان میگفتند: (تَاللَّـهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ) و هر بار که من از بازگشت پول به پشتوانهی طلا صحبت کردم همین جواب را شنیدم. هرگاه از دست برداشتن طرفین اصولگرا و اصلاح طلب از لجن مال کردن یکدیگر چیزی گفتم، جواب غیر از آن[۱] نبود. گفتم ما علما مسئول این دو واقعه ی عظیم هستیم. منظور از رهبانیون و احبار ماییم. خطابات قرآن از نوع ایاک اعنی واسمعی یا جاره است. خطاب به همسایه می کند ولی منظورش مخاطب است. وقتی که از جلسه ی قبول قطعنامه که هرکسی برای ثبت در تاریخ چیزی می گفت، من هم گفتم: «امت قبل از ظهور در موضوع وفاداری به امامت امتحان می شود، تاکنون امتحان امامت حسینی بود الان امتحان امامت حسنی است. چون رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: الحسن و الحسین امامان، قاما او قعدا» وقتی از جلسه خارج شدیم یکی گفت اینها که دم از امام زمان می زنند و پای ایشان را در مسائل به میان می کشند خودشان هم قبول ندارند: (تَاللَّـهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ). از این بدتر؟ الان هم برای ثبت در تاریخ می گویم اگرچه می دانم پاسخ فعلی به آن جز (تَاللَّـهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ) نیست: «اینکه امام صادق علیه السلام می گوید وقتی دو تن از شیعیان من با هم متارکه می کنند [و] از هم دور می شوند من از هر دو تبری می کنم و به هر دو لعنت می کنم و معتّب در آن جلسه از ایشان پرسید از این دو یکی مقصر است، [پس] چرا بی تقصیر را لعن می فرمایید؟ فرمود چون انتظار دارم به سراغ طرف خود برود و بگوید برادر! من مقصرم تا جدایی برطرف شود. وقتی این مطلب را گفت اشک از چشم به گونه ها، از گونه به سینه اش سرازیر شد. امروز امام زمان علیه السلام این نقار بین دو طرف را نمی پسندد. چرا یکی پیدا نمی شود به این وضع اعتراض کند؟ چرا وقتی رهبر بزرگوار می گوید با هم باشید، این با هم بودن است که اصول گرا و اصلاح طلب دارند؟ وقتی ایشان می گوید با هم باشید ما هر کدام کارمان را ادامه می دهیم اما روی سربرگ ها می نویسیم: “همه با هم باشید”. عنوان سالها برای روی سربرگ هاست اما داخل برگه ها کماکان همان اختلاف ها و همان برنامه ها. در مسئله بانکها هم امام میفرمود کاری کنید پول کار نکند، در اسلام پول کار نمیکند. شعر این شیرازی را برای جبران تلخی گفتارم تکرار کردم که: رسد با چند سالی بهره کاری بدون هیچ رنجی به هر کاری بهجایی از درآمدهای عالی که صندوقش شده اعلی المعالی در شهر دیگری گزارش دادند که با پانصد هزار تومان یک تعاونی اعتبار را راه انداختهاند [و] الآن دویست و چهل میلیارد تومان دارند. عرض کردم چرا بیچارهای که میخواهد برای جهیزه دختر وام بگیرد به او میگویند پنج میلیون میدهیم و هشت میلیون میگیریم؟ سؤال من این است که تورم چنین فرضی را مباح میکند یا چنین فرضی آن سیاست اقتصادی را محکوم میکند؟ آنها میگویند امام فرموده و امروز هم حکم همان است که چون قانونی را مجلس تصویب کرد و شورای نگهبان تأیید فرمود هیچکس نباید اعتراض کند. سؤال حقیر این است که امام دو مطلب فرمود؛ یکی این و یکی آن. چرا در مورد آنکه فرمود «در اسلام پول کار نمیکند، کاری کنید پول کار نکند»، ما چه کار کردیم تا پول کار نکند؟ وقتی عرض میکنم در اسلام دیهی یک انسان یا هزار دینار و یا هزار گوسفند است، گوسفند و دینار پا بهپای یکدیگر جلو میروند، چون پول اسلام مال است. پول رایج جهانی اگر مال بود بنا بود پا به پای مال جلو بیاید اما چنین نیست. دینار شرعی هجده نخود طلا است و یک مثقال رایج چهار گرم و نیم است و معادل بیستوچهار نخود طلا است. پس دینار شرعی سهچهارمِ چهار و نیم گرم طلاست و سه گرم اندی طلاست. وقتی یک گرم طلا حدود صد هزار تومان است، یک دینار بین سیصد تا چهارصد هزار تومان است و قیمت گوسفند در این حدود است. در قدیم هم یک گوسفند گاهی دو دینار فروخته میشد. عروه ی بارقی یک دینار از حضرت رسول اکرم گرفت تا یک گوسفند بیاورد. او رفت به جائیکه گوسفند ارزان بود با یک دینار دو گوسفند خرید و جائیکه گوسفند گران [بود]، یک گوسفند را به یک دینار فروخت و برای آن حضرت یک دینار و یک گوسفند آورد و حضرت به او فرمود بارکالله فی صفقه یمینک قرآن هم میگوید: (فَلَکُمْ رُءُوسُ أَمْوَالِکُمْ لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ) همان پولی که بهطرف قرض دادهاید پس بگیرید؛ نه شما بهطرف ظلم کنید که بیشتر بگیرید نه او ظلم کند که کمتر بدهد. اگر پول مال باشد همینطور است. پول اسلام مال است. اما پول رایج جهانی اگر مال بود امروز قیمت یک گردو بهاندازهی قیمت دو خانه که من در آن بزرگ شدهام نبود. خانه سیصد و چهل متر با بیست و چند اتاق و عتیقهجات و کتیبه کاری و نقاشیهای آن به قیمت بالا فروخته شد. پیش روی بالاخانه با شیشههای رنگی بین چوب ها آنچنان بکار رفته بود که اشکال هندسی به وجود میآورد و بعضی در عرض و طول پنجمتر در ده متر وسعت داشت. خانه مثل یک قلعه امن بود. ما لفظ دزدی را فقط میشنیدیم. فقط اگر در باز بود امکان دزدی پیش میآمد. حال پول دو خانه آنچنانی را باید داد و یک گردو گرفت و یا سه لیوان یکبارمصرف دریافت کرد. اگر پول مال بود چنین نبود. عرض حقیر این است که [جملهی] “کاری کنید پول کار نکند” که امام راحل فرمود [به] همین [معنی] است که کاری کنید پول مال شود و قرض بدون بهره میسر شود تا قرض گیرنده تمام سود حاصل از کار خود را برای خود جمع کند و از قرض بینیاز شود و برگرداند و خودش هم روی پای خود ایستاده باشد. کسانی که امروز قرض میکنند اگر از راه دیگری مثل معامله زمین و امثال آن پول در نیاورند گرفتار معوقات بانکی میشوند و تمام هستی آنها مصادره شده و خودشان هم به زندان میافتند. آیا این که قانون چک بلامحل دستاویزی است برای رباخوار تا بتواند بهوسیلهی قانون و قضا و اجرا، ربای خود را از مقروض دریافت کند این موجب خشکسالی نمیشود؟ اگر این اکل سحت نیست پس اکل سحت چیست؟ اگر طعنههایی که در روزنامههای اصولگرا و اصلاحطلب به هم میزنند قول اثم نیست پس قول اثم چیست؟ اگر من طلبه بگویم چرا علما به قول اثم و اکل سحت مردم نهی نمیکنند باز من مصداق (تَاللَّـهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ) هستم؟ امام صادق علیهالسلام درباره قضاوت عالمی در مورد کرایه الاغی فتوایی داده بود حضرت فرمود همین فتواها باران را حبس میکند. آیا اگر من طلبه بگویم خشکسالی و قانون چک و قانون بانکداری بدون ربا و رفتار اصولگرا و اصلاحطلب موجب این است، در گمراهی کهنهام دست و پا میزنم؟ تالله انک لفی ضلالک القدیم
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]
صفحات پیشنهادی
آیت الله حائری شیرازی: اول استغفار سپس نماز باران
آیت الله حائری شیرازی اول استغفار سپس نماز باران آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در نوشتاری با عنوان اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إلَیه با عنوان اول استغفار بعد نماز باران نوشت آیا اگر من طلبه بگویم قانون چک و قانون بانکداحائری شیرازی: اول استغفار سپس نماز باران
حائری شیرازی اول استغفار سپس نماز باران آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در نوشتاری با عنوان اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إلَیه با عنوان اول استغفار بعد نماز باران نوشت آیا اگر من طلبه بگویم قانون چک و قانون بانکداری بدون ربحائری شیرازی: اول استغفار سپس نماز باران |اخبار ایران و جهان
حائری شیرازی اول استغفار سپس نماز باران آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در نوشتاری با عنوان اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إلَیه با عنوان اول استغفار بعد نماز باران نوشت آیا اگر من طلبه بگویم قانون چک و قانون بانکداری بدون رباولین مصاحبه علی دایی بعد از برکناری از پرسپولیس
اولین مصاحبه علی دایی بعد از برکناری از پرسپولیس سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت افتخارم این است که روزی احمدینژاد مرا برکنار کرد و امروز وزیر ورزش چنین کاری با من کرد به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز علی دایی که پس از برکناریاش در ورزشگاه درفشیتراژدی مرگ در ایران بعد از جنگ جهانی اول
از اوایل جنگ اول جهانی بحران مواد غذایی و به طور خاص بحران نان در ایران فراگیر شد این بحران چند دلیل داشت هجوم خارجی و قتلعام مردم و نابودی حرث و نسل در اکثر نقاط کشور خشکسالی به ویژه در سال 1335 قمری بحرانهای مصنوعی به منظور دستیابی به اهداف سیاسی و احتکاراول استعفا، بعد...!
۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ۸ ۵۳ق ظ کيهان اول استعفا بعد به گزارش خبرگزاري موج کيهان نوشت نامه سرگشاده مجمع روحانيون مبارز به رهبر معظم انقلاب که با امضاي آقاي خاتمي منتشر شده و در آن از سلامتي ايشان ابراز خشنودي کرده بودند همانگونه که انتظار ميرفت و براي تهيه کنندگان نامه هم دوراولين برد استقلال خوزستان بعد از 239 روز
اولين برد استقلال خوزستان بعد از 239 روز ويسي توانست بازي باخته برابر مرفاوي را با يک تعويض عالي با برد عوض کند به گزارش " ورزش سه " تیم استقلال خوزستان بعد از 14 هفته بدون برد بودن 7 هفته این فصل و 7 هفته فصل قبل توانست رنگ برد را ببیند آنها بازی باخته را با تعویضسعد الحریری: اول انتخاب رییس جمهور بعد انتخابات مجلس لبنان
بعدازاعلام نامزدی نمایندگی مجلس سعد الحریری اول انتخاب رییس جمهور بعد انتخابات مجلس لبنان بیروت - ایرنا - سعد الحریری رییس حزب جریان المستقبل سه شنبه شب با صدور پیامی تاکید کرد که تا رییس جمهوری جدید لبنان انتخاب نشود وی و دیگر اعضای این حزب در انتخابات مجلس شرکت نخواهند کرد هرچبررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان در صحن علنی در اولین هفته کاری بعد از تعطیلات مجلس
رضایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان در صحن علنی در اولین هفته کاری بعد از تعطیلات مجلس نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از نهایی شدن بررسی طرح اصلاح جدول حوزههای انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون متبدلير:ما به همه تیم ها انگیزه میدهیم/اول برد تراکتور بعد آقای گلی
دلير ما به همه تیم ها انگیزه میدهیم اول برد تراکتور بعد آقای گلی مهاجم گلزن تراکتور گفت همه تیم ها برای ما خطرناک هستند چرا که صدر نشینی ما به همه رقیبان انگیزه داده اند با این حال فکر می کنم استقلال و فولاد رقیبان اصلی ما باشند چرا که انگیزه و قدرت لازم را دارند محسن دلیر در گآغاز اولین سفر مقامات کویتی به فلسطین پس از نیم قرن با نمازگزاردن در مسجدالاقصی
آغاز اولین سفر مقامات کویتی به فلسطین پس از نیم قرن با نمازگزاردن در مسجدالاقصیدر اولین سفر رسمی مقامات کویتی پس از نیم قرن معاون اول نخستوزیر این کشور قرار است در ساعات آینده وارد فلسطین شود به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم شیخ صباح خالد الحمد معاولين خودروي 3بعدي جهان توليد شد
۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ۱۱ ۴۴ق ظ اولين خودروي 3بعدي جهان توليد شد شرکت لوکال موتورز از اولين پرينتر واقعا 3بعدي جهان رونمايي کرد به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از جيزمگ شرکت آمريکايي لوکال موتورز Local Motors در نمايشگاه بين المللي توليدات تکنولوژي INTS هفتهنماز برنامه اول آموزش وپرورش دهلران
امام جمعه دهلران در نشست شورای آموزش وپرورش نماز برنامه اول آموزش وپرورش دهلران خبرگزاری پانا امام جمعه شهرستان دهلران در نشست شورای آموزش وپرورش تصریح کرد در سال فرهنگ فرهنگ نماز جماعت را در اولویت کار قرار دهیم ودانش آموزان را به نماز جماعت هدایت نماییم ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهرکیروش: اول صعود به جام جهانی، بعد صعود از گروه
کیروش اول صعود به جام جهانی بعد صعود از گروهکارلوس کیروش پس از امضای قرارداد تازه با فدراسیون فوتبال ایران گفت به خاطر اعتماد دوباره هواداران فوتبال ایران از همه تشکر میکنم سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از چند ماه مذاکره با سران فدراسیون فوتبال سرانجام تصمیم گرفت همکاریوکیل معاون اول احمدی نژاد: ایشان چندسال بعد تبرئه می شود
وکیل معاون اول احمدی نژاد ایشان چندسال بعد تبرئه می شود آفتاب روزنامه شرق مصاحبه زیر را با وکیل محمدرضا رحیمی منتشر کرده است آیا بدون اشاره به نوع و میزان محکومیت میتوانید اتهامی را که موکلتان به موجب آن مجرم شناخته شده بیان کنید خیر چون وقتی قانون میگوید تا قبل از قطعیجذب جوانان به نماز اول وقت موجب خنثی سازی هجمه فرهنگی دشمنان می شود
استانها مرکز قزوین حجت الاسلام نعمت الهی جذب جوانان به نماز اول وقت موجب خنثی سازی هجمه فرهنگی دشمنان می شود قزوین- خبرگزاری مهر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت با توجه به اینکه جوانان در راس هجمه های فرهنگی دشمنان قرار دارند جذب آنان به نماز اول وقت موجب خنثی سازی امدیر آموزش و پرورش کاشمر: نماز اول وقت در تمام مدارس کاشمر اقامه میشود
مدیر آموزش و پرورش کاشمر نماز اول وقت در تمام مدارس کاشمر اقامه میشودمدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت نماز اول وقت در تمام مدارس کاشمر اقامه میشود به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر در مراسم نمادینی که با حضور امام جمعه فرماندار وجمعی از مسئولان ادارات در مدرسه نمونه آیت الله خامن-
اجتماع و خانواده
پربازدیدترینها