تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820614614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخوندی حق نداشت اخذ مالیات بر عایدی مسکن را از دستور کار خارج کند‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


مناظره مالیات بر عایدی مسکن/‌۹
آخوندی حق نداشت اخذ مالیات بر عایدی مسکن را از دستور کار خارج کند‌
یک نماینده مجلس با تأکید بر لزوم اخذ مالیات از عایدی زمین و مسکن گفت: از وزیر راه و شهرسازی گلایه داریم؛ وی حق نداشت با فشار بر نمایندگان مجلس موضوع اخذ مالیاتی بر عایدی زمین و مسکن را از دستور کار خارج کند.



به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز ، در ادامه برنامه این هفته مناظره با موضوع اخذ مالیات از عایدی مسکن، افشین پروین‌پور به عنوان کارشناس اقتصاد مسکن، به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در بخشی از بیانات خود درباره اقتصاد مقاومتی فرموده‌اند که «منظور از اقتصاد مقاومتی تکیه به توان تولید داخل است» و قطعا باید تولید داخل تقویت شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه در حال حاضر تولید داخل رقیب جدی به نام جریان سوداگر دارد که صرفه اقتصادی فعالیت در این سوداگری از فعالیت در تولید بسیار بالاتر و ریسک آن کمتر است.

این کارشناس مسکن گفت: قطعا تولید داخل باید هر چه بهتر تقویت شود و متأسفانه دولت و مجلس در این باره اشتباهاتی دارند، در حالی که هیچ کمکی به تولید داخل بهتر از آن نیست که فعالیت غیرتولیدی را متوقف کنیم.

پروین‌پور اضافه کرد: جریان سوداگر غلبه به فعالیت اقتصادی کشور دارد و موجب رکود می‌شود.

این کارشناس مسکن اضافه کرد: تمام کشورهای دنیا که رونق در تولید خود دارند مانع از رشد فعالیت‌های غیر تولیدی شده و آن را متوقف کردند و تا روند رشد فعالیت غیر تولیدی در کشور ما نیز متوقف نشود تولید رشد نمی‌کند.

در ادامه این برنامه ایرج ندیمی اظهار داشت: قطعا مجلس به رفع موانع تولید اهمیت می‌دهد.

وی اضافه کرد: متأسفانه بهترین قانون ما در همین 34 سال اخیر به گونه‌ای اجرا شده است که بدترین خروجی را دارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: قطعا همه جوانان و افراد فاقد مسکن باید دارای مسکن باشند، اما ساخت مسکن از تأمین مالی، تنزیل قیمت زمین، کاهش هزینه مصالح و از این قبیل حاصل می‌شود.

وی تأکید کرد: مسکن مسئله تولید است، مسئله اشتغال است و هر عاملی که موجب کند شدن تولید مسکن شود موجب کند شدن روند اشتغال خواهد شد.

ندیمی اظهار داشت: سؤال من این است که در حال حاضر تولید‌کنندگان مسکن سوداگران هستند یا مشاوران املاک؟

در ادامه این برنامه ابراهیم‌پور به عنوان یکی از نمایندگان مجلس اظهار داشت: این جانب با دولت، رؤسای سازمان امور مالیاتی و نمایندگان مجلس صحبت کردیم و در 6 بند دلایل حذف را بررسی کردیم.

وی اظهار داشت: دولت اعلام می‌کند که نظام جامع اطلاعاتی نداریم در حالی که بانک اطلاعاتی وجود دارد؛ همچنین دولت اعلام کرد که نرم‌افزار اجرایی برای شناسایی نداریم اما مجلس مقدمات ایجاد بانک اطلاعاتی را فراهم کرده است.

این نماینده مجلس ابراز داشت: متأسفانه برخی از حوزه شفاف‌سازی اطلاعات در این عرصه می‌هراسند و مانع از اجرای آن می‌شوند.

ابراهیم‌پور گفت: در بندی دیگر موضوع ارزش‌گذاری مسکن نیز مشخص شده است؛ موضوع دیگر نیز این بود که درصد مالیات‌ها مشخص شود که ما اعلام کردیم با شیب ملایم 3 درصد و در 3 سال است.

وی اظهار داشت: ‌‌از وزیر راه و شهرسازی گلایه داریم؛ وی حق نداشت با فشار بر نمایندگان مجلس موضوع اخذ مالیاتی بر عایدی زمین و مسکن را از دستور کار خارج کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز با اجرای این موضوع در واقع صورت مسئله را پاک کرده‌ایم، در حالی که باید هر چه زودتر به راه‌اندازی نظام جامع اطلاعاتی بیاندیشیم./110
 




۰۴/۰۷/۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن