تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803914069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار مديران مدارس لبنان با رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۶:۴۹ب.ظ)
ديدار مديران مدارس لبنان با رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي جمعي از مديران مدارس المهدي لبنان به رياست دكتر حسن يوسف، به منظور آشنايي با نظام آموزشي ايران با دكتر محمديان ديدار و گفتگو كردند.



به گزارش خبرگزاري موج، در اين ديدار كه صبح روز چهارشنبه دوم مهرماه در سالن جلسات سازمان انجام گرفت، حجت الاسلام و المسلمين دكتر محمديان سند تحول بنيادين نظام آموزش و پرورش را نظريه‌اي نو در عرصه تعليم و تربيت جهاني معرفي كرد كه با الهام از قرآن كريم و سيره پيامبر اعظم و معصومين (عليهم السلام)، براي اولين بار در بين نظام‌هاي آموزشي، دستيابي به مراتبي از حيات طيبه را هدف قرار داده است .
وي ضمن ابراز خشنودي از ديدار و تبادل نظر مسئولان نظام آموزشي كشورهاي اسلامي، اظهار اميدواري كرد؛ اين گونه ديدار‌ها منجر به همسويي، همبستگي و وحدت هر چه بيشترمسلمين در سراسر جهان گردد.
معاون پژوهشي وزير با اشاره به برنامه درسي ملي به عنوان نقشه راهي كه تمام فعاليت‌هاي آموزشي و پرورشي را از آغاز تا پايان دوازده سال تحصيلات رسمي هدايت و نظارت مي‌كند، افزود: در نظام آموزشي ما رويكرد مدرك‌گرايي جاي خود را به كسب فضايل اخلاقي و آگاهي‌‌هاي علمي و فناوري داده است كه پنج عنصر تعقل، ايمان، علم، عمل و اخلاق در۴ عرصه رابطه با خود، رابطه باخالق جهان هستي(خداوند)، رابطه با خلق و رابطه با خلقت(نظام آفرينش) تعريف شده و در يازده حوزه تعيين شده امكان تحقق خواهد يافت.
در اين رويكرد، معلم تنها انتقال دهنده دانش نيست، همچنين محيط آموزشي نيز تنها به كلاس محدود نمي‌شود، بلكه محله، مسجد، موزه و فضاهاي مجازي نيز محيط آموزشي و پرورشي تلقي مي‌شود. به همين دليل به موازات تأليف كتاب‌هاي درسي بسته‌هاي آموزشي براي دانش‌آموزان، معلمين و اولياء طراحي شده كه مجلات رشد با 35 عنوان و تيراژ 40 ميليون نسخه، يكي از آن‌هاست. رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي تصريح كرد: يكي از مهمترين تفاوت‌هاي نظام آموزشي با ساير نظام‌ها در آن است كه نظام‌هاي آموزشي موجود جهاني در توجيه علل ايجاد پديده‌ها به طبيعت اشاره ولي از علت فاعلي غفلت شده است.
در ادامه هيات لبناني نيز گزارشي از وضعيت تحصيلي دانش‌آموزان لبناني ارائه نمود.
دكتر هاشم عواده مدير مركز تأليف و انتشارات نيز ضمن اظهاري خوشنودي از اين ديدار افزود: با توجه به رويكرد ماده‌گرايانه جهان غرب، رويكرد تحول در نظام آموزشي جمهوري اسلامي را شيوه‌اي نو توصيف كرد كه در مدارس لبنان مورد توجه قرار گرفته است. وي تشكيل جلسات مستمر با حضور كارشناسان و صاحب‌نظران دو كشور را گامي مؤثر در تقريب آراء و نظرات تربيتي خواند و اضافه كرد: برگزاري كلاس هاي توجيهي براي معلمين دستيابي به اهداف مورد نظر را تسهيل خواهد نمود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن