تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819838053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امكان بارگيري 186 ميليون تن كالا در بنادر کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۲۷ب.ظ)
معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: امكان بارگيري 186 ميليون تن كالا در بنادر کشور معاون وزير راه وشهرسازي و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: تعداد 11 بندر اصلي بازرگاني در كنار بنادر متعدد شيلاتي و مسافري با ظرفيت تخليه و بارگيري بيش از 186 ميليون تن كالا و 14 ميليون نفر جابه‌جايي مسافر، وجود دارد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مركز روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي، محمد سعيد نژاد با اشاره به مهمترين عملكرد بخش دريايي كشور تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با دارا بودن بيش از 150 فروند كشتي اقيانوس پيما (كالابر و نفتكش) يكي از بزرگترين ناوگان دريايي در خاورميانه و مهمترين كشور دريايي در منطقه، مي‌باشد كه داراي ظرفيت زيادي در حمل و نقل دريايي برخوردار است.
معاون وزير و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: ناوگان دريايي كشور با دارا بودن ظرفيت 12.6 ميليون تن توان جابه جايي حجم عظيمي از حمل و نقل دريايي را به خود اختصاص داده است.
وي افزود: تعداد شاغلين فعال در حمل و نقل دريايي بيش از 130هزار نفر مي‌باشند كه با احتساب 121هزار نفر در بخش صيادي اين تعداد به بيش از 251هزار نفر، مي‌رسد. همچنين در صنايع دريايي كشور تعداد قابل توجهي از هموطنان در حال فعاليت هستند.
سعيد نژاد گفت: اگرچه در طول سواحل و كرانه هاي دريايي كشور و همين امر جايگاه سياسي، اقتصادي و جغرافيايي جمهوري اسلامي ايران را در منطقه و جهان به ويژه در ارتباط با كشورهاي همسايه متمايز ساخته است، با اين وجود فاصله زيادي بين آرمانهاي چشم انداز 20ساله و وضعيت فعلي، ديده مي شود، كه تلاش مضاعفي را براي جبران شكاف به وجود آمده، ضروري است.
وي ابراز داشت: حمل و نقل دريايي به عنوان ايمن ترين، كارآمدترين، ارزانترين و حتي پاك ترين شيوه حمل و نقل در تجارت جهاني نقش آفرين است و حدود 90 درصد كالاهاي تجاري بين المللي از طريق دريا جا به جا مي‌شود و به عنوان نيروي محركه تجارت بين‌المللي شناخته مي شود و در سر تا سر دنيا حتي در كشورهايي كه دسترسي مستقيم به آبهاي بين المللي ندارند، زندگي مردم به آن وابسته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن