تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804099048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازديد کاروان سفرا و کارداران 10 کشور آفريقايي از بندر شهيد رجايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۳ (۱۹:۴۴ب.ظ)
بازديد کاروان سفرا و کارداران 10 کشور آفريقايي از بندر شهيد رجايي يک هيأت ديپلماتيک متشکل از سفرا و کارداران سفارتخانه 10 کشور آفريقايي مقيم تهران از منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي بازديد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان، يک هيأت ديپلماتيک متشکل از سفرا و کارداران کشورهاي مصر، تونس، جمهوري گينه، ليبي، کومور، کنيا، سيرالئون، بروندي، گينه بيسائو و اوگاندا با همراهي مديران حوزه اداره کل آفريقاي وزارت خارجه و نماينده اين وزارتخانه در استان هرمزگان از منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي بازديد کردند.
اين هيأت ديپلماتيک که با هدف يافتن نقاط مشترک همکاري با جمهوري اسلامي ايران براي توسعه روابط دريايي و بندري و همچنين بازديد از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي بزرگ‌ترين بندر تجاري ايران براي توسعه همکاري‌هاي تجاري و اقتصادي به استان هرمزگان سفر کرده بودند، در بدو ورود به بندر شهيد رجايي مورد استقبال مسوولان اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان قرار گرفتند و در ادامه با حضور در يک نشست مشترک با مديران ارشد اين بندر در راستاي رسيدن به نقاط مشترک همکاري و افزايش تعاملات اقتصادي و بازرگاني دو کشور بحث وتبادل کردند.
در ابتداي اين نشست، ابراهيم ايدني، مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان، ضمن عرض خيرمقدم به ميهمانان خارجي، گفت: بندر شهيد رجايي با ظرفيت ۱۰۰ميليون تن انواع کالاي نفتي و غيرنفتي در سال، بزرگ‌ترين بندر تجاري ايران است که ۶۰ درصد تجارت کشور را پشتيباني مي‌کند.
وي ادامه داد: اين بندر در وضعيت فعلي داراي ۲۴۰۰ هکتار وسعت است که با اضافه شدن اراضي جديد به همين ميزان و سرمايه گذاري بخش خصوصي، به يک بندر نسل سوم تبديل خواهد شد که علاوه بر عمليات تخليه و بارگيري، فعاليت‌هاي لجستيکي داراي ارزش افزوده مانند فرآوري، بسته بندي و مونتاژ کالا‌ها و صادرات مجدد نيز در اين بندر انجام خواهد شد.
به گفته ايدني، کشور ايران به صرفه‌ترين مسير بين المللي براي ترانزيت غلات توليد شده در کشورهاي آسياي ميانه به مقصد کشورهاي آفريقايي است که بندر شهيد رجايي با قرار گرفتن در استراتژيک‌ترين نقطه کريدور شمال-جنوب، بهترين بندر براي اين منظور قلمداد مي‌شود.
مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان همچنين بيان کرد: به دليل آنکه اين بندر از مزاياي منطقه ويژه اقتصادي برخوردار است، هيچ گونه منعي براي جذب سرمايه گذاري‌هاي بخش خصوصي کشورهاي خارجي وجود ندارد.
وي از سرمايه گذاري حدود يک ميليارد دلاري بخش خصوصي در بخش‌هاي مختلف اين منطقه ويژه اقتصادي خبرداد.
عاليترين مقام حوزه دريايي و بندري هرمزگان از اعلام آمادگي اين بندر براي انعقاد پيمان خواهر خواندگي با برخي بنادر آفريقايي؛ به ويژه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، ارائه خدمات فني و مهندسي در ساخت بنادر اين کشور‌ها و همچنين انتقال تجربيات متخصصان ايراني در زمينه آموزش‌هاي دريانوردي خبر داد و گفت: زمينه‌هاي مختلفي در حوزه‌هاي دريايي و بندري به منظور همکاري‌هاي مشترک وجود دارد.
ايدني گفت: در حال حاضر با برخي از اين کشور‌ها موافقت نامه کشتيراني داريم و با برخي کشورهاي ديگر نيز مي‌توان با تدوين موافقت نامه‌هاي جديد و تصويب آن در مجلس شوراي اسلامي سطح همکاري‌هاي موجود را ارتقا بخشيد.
وي در پايان پيشنهاد داد که کميته‌اي ويژه تحت نظارت وزارت امور خارجه به منظور يافتن نقاط مشترک براي همکاري دوجانبه ايران و کشورهاي آفريقايي در زمينه‌هاي دريايي و بندري تشکيل شود.
«محمد احمد کيسول»، سفير اوگاندا در تهران، ضمن ابراز تقدير از وزارت امور خارجه و سازمان بنادر و دريانوردي براي ترتيب دادن اين بازديد مي‌داني، گفت: ما به اين سفر به عنوان نقطه شروعي براي آغاز همکاري‌هاي کشورهاي آفريقايي با جمهوري اسلامي ايران نگاه مي‌کنيم و با پرداختن به جزييات در آينده وارد مراحل عملياتي در اين رابطه خواهيم شد
وي با بيان اين مطلب که بسياري از ظرفيت‌هاي اقتصادي ايران به درستي به کشورهاي آفريقايي منتقل نشده است، ادامه داد: صحبت‌هاي مطرح شده در اين نشست از سوي مدير بزرگ‌ترين بندر ايران موارد بسياري را براي همکاري مشخص کرد.
سفير اوگاندا با بيان اين مطلب که ايران در زمينه فعاليت‌هاي دريانوردي و تجارت بين المللي سابقه‌اي ديرينه دارد، افزود: دغدغه‌هاي کشورهاي منطقه شرق قاره آفريقا براي افزايش سطح همکاري با کشور جمهوري اسلامي ايران يکي است و همگي به دنبال مستحکم کردن ارتباط اقتصادي با دولت اين کشور هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن