تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802801937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاکميت آرامش بر آموزش و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۳ (۱۱:۴۹ق.ظ)
وزير آموزش و پرورش در نشست خبري عنوان کرد: حاکميت آرامش بر آموزش و پرورش سال گذشته سال حاکميت آرامش بر آموزش و پرورش بود و ما بايد سال تحصيلي جديد را با آمادگي کامل در قالب تجهيزات، نيروي انساني و برنامه‌ريزي دقيق را آغاز کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر علي اصغر فاني امروز در آستانه بازگشايي سال تحصيلي جديد و در نشست خبري با اصحاب رسانه ضمن گراميداشت ياد و خاطره بيش از 36 هزار شهيد فرهنگي و تبريک فرار رسيدن بهار تعليم و تربيت گفت: همکاران من در وزارت آموزش و پرورش از حدود هشت ماه پيش کليد بازگشايي مدارس را زده اند و ما با قدرت، سال تحصيلي جديد را آغاز مي کنيم.
فاني با اشاره به ثبت نام بيش از 12 ميليون و 268 هزار دانش آموز در مدارس سراسر کشور افزود: پيش بيني مي شود اين آمار به بيش از 12 ميليون و هفتصد هزار دانش آموز افزايش يابد که اين تعداد در 122 هزار و 278 مدرسه و با حضور بيش از يک ميليون فرهنگي اعم از معلمين وعوامل اجرايي سال تحصيلي جديد آغاز خواهند کرد.
وزير آموزش و پرورش با تاکيد بر اينکه فعاليت هاي اين وزارتخانه در سال گذشته بر پنج محور استوار بود، گفت: ساماندهي و بهسازي منابع انساني، توسعه مشارکت درآموزش و پرورش، ارتقاي مديريت آموزشگاهي، تمرکززدايي و عملياتي کردن بودجه محورهاي اصلي وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته بودند که اين سياست ذيل راهبرد اصلي آموزش که کيفيت بخشي آموزش و پرورش است ساماندهي شدند.
فاني با اشاره به ساماندهي مطلوب نيروي انساني در وزارت آموزش وپرورش براي سال تحصيلي جديد گفت: امروز با توجه به اينکه هجده هزار فرهنگي از اول مهرماه بازنشسته خواهند شد و تعدادي نيز در طول سال تحصيلي به اين افتخار نائل مي شوند با اين وجود هيچ نيروي جديدي وارد آموزش و پرورش نکرده‌ايم و تمامي مدارس و واحدهاي آموزشي با نيروي انساني موجود سازماندهي شده‌اند.
وي گفت: اين در حاليست که امسال حتي پرداخت اضافه کاري ها پانزده درصد کاهش داشته و با اين وجود آموزش و پرورش در کار ساماندهي نيروها موفق عمل کرده است.
وزير آموزش و پرورش توسعه مشارکت ها را يکي از راهبردهاي اساسي و برنامه هاي اصلي آموزش و پرورش دانست و گفت: در سال هاي پيش فقط هشت درصد دانش آموزان در مدارس غيردولتي تحصيل مي کردند که اين رقم سال گذشته به بيش از دوازده درصد کل جمعيت دانش آموزي رسيد که اين اقدام خيلي مهمي در جهت تحقق جذب مشارکت و به کارگيري توان بخش خصوصي در امر آموزش است.
فاني با تاکيد بر اين که مشارکت فقط محدود به مدارس غيردولتي نمي شود، گفت: مشارکت دانش آموزان در شوراهاي دانش آموزي، مشارکت اوليا در انجمن اوليا و مربيان، مدارس و استفاده از توان تشکل هاي فرهنگيان نيز از جمله مشارکت هاي مهم در زمينه آموزش و پرورش مي باشد.
وزيرآموزش و پرورش همچنين با اشاره به انتشار 125 ميليون جلد کتاب براي آغاز سال تحصيلي گفت: امسال علي‌رغم اينکه کلاس هشتم به عنوان پايه جديد به نظام آموزشي کشور اضافه شد و همچنين در برخي از کتاب هاي پايه چهارم وسوم نيز تجديد نظر اعمال شده و نهايتاً 15 عنوان کتاب جديد منتشر شده با اين حال همه کتاب‌هاي مورد نياز دانش آموزان چاپ وتوزيع شده است و همه معلماني که بايد اين کتاب ها را تدريس کنند آموزش لازم را ديده اند.
فاني افزود: در بعضي از پايه ها، کتاب راهنماي معلم به همراه نرم افزار و سي دي هاي آموزشي براي دانش آموزان توليد شده است.
فاني سال گذشته را سال حاکميت آرامش برآموزش و پرورش دانست و گفت: همه در چارچوب قانون مي توانند انتقاد و يا پيشنهاد کنند و ما پذيراي همه اين انتقاد ها و پيشنهادها هستيم و بايد به صراحت بگويم سال گذشته سال حاکميت اخلاق و روابط انساني در آموزش و پرورش بود.
وي با تاکيد بر اينکه در آموزش و پرورش به امنيت فرهنگي و نه فرهنگ امنيتي معتقد هستيم، گفت: ما در سال گذشته شاهد اين امنيت در وزارت آموزش و پرورش بوديم و براي سال آينده نيز همين راهبرد را دنبال خواهيم کرد.
وزير آموزش و پرورش با تاکيد بر اين که در سال تحصيلي جديد طرح ساماندهي و بهسازي نيروي انساني را آغاز خواهيم کرد،گفت: نيروي انساني آموزش و پرورش به لحاظ انگيزش و شايستگي نياز به رسيدگي دارد و بحث منزلت، هويت و معيشت فرهنگيان از مباحث جدي هستند که بايد پيگيري شود.
فاني با اشاره به کيفي سازي آموزش در سال تحصيلي جديد گفت: امسال نخستين بار250 ميليارد تومان براي کيفيت بخشي به آموزش و اجرايي شدن سند تحول آموزش و پرورش اختصاص يافته است که تابستان امسال برنامه کيفيت بخشي سند تحول تدوين و اجرايي شد.
وزير آموزش و پرورش با تاکيد بر اينکه ورود به راهکارهاي سند تحول بنيادين و اجراي آنها يکي از مهم ترين برنامه هاست، گفت: سال گذشته اين مهم براي نخستين بار کليد زده شد و بر همين اساس از 131 راهکار سند تحول بنيادين، وزارت آموزش و پرورش به چهل راهکار آن در قالب 99 برنامه ورود کرديم و با اين روند سعي خواهد شد تا در سال هاي بعد اين سند را به طور کامل به نتيجه برسانيم.
فاني با اشاره به فضاهاي آموزشي کشور گفت: سال تحصيلي جديد را در حالي آغاز مي کنيم که 950 فضاي آموزشي جديد در قالب پنج هزار و هفتصد کلاس درس با حدود هفتصد هزار مترمربع زيربناي آموزشي به فضاي موجود اضافه شده است و علاوه بر آن 28 هزار کلاس درس نيز به لحاظ سيستم گرمايشي و تجهيزاتي اصلاح شده است.
وزير آموزش و پرورش به موضوع تربيت بدني و ورزش مدارس اشاره کرد و گفت: امسال براي نخستين بار از 26 مهرماه نخستين المپياد ورزشي درون مدرسه اي در مدارس کشور آغاز مي شود که به موجب اين طرح بيش از سه ميليون دانش آموز روحيه نشاط و ورزش را در کنار تربيت فرهنگي و اجتماعي تجربه مي کنند که اين طرح مهم امسال در مدارس اجرا خواهد شد و همه نهادها و سازمان ها و حتي وزارتخانه ها ضمن حمايت از اجراي آن در مدارس استقبال کرده اند.
فاني مسئوليت هاي وزارت آموزش و پرورش را بسيار خطير و سنگين اعلام کردو گفت: اين وزارتخانه به تنهايي قادر به حل اين بار سنگين نخواهد بود و بايد در اين مسير همه نهادها و سازمان هاي دولتي و خصوصي به کمک آموزش و پرورش بيابند.
وي با اشاره به تفاهم نامه هاي بسياري که در همين راستا با سازمان ها و نهادهاي مختلف امضا شده است،گفت: همه اين تفاهم نامه ها در جهت کمک به آموزش و پرورش براي عمل به مسئوليت ها وتعهداتش است.
وزير آموزش و پرورش به اجراي طرح شهاب در مدارس عادي اشاره کرد وگفت: بر اساس اين طرح از سال تحصيلي جديد طرح شهاب مخصوص دانش آموزان پايه چهارم ابتدايي به صورت آزمايشي اجرا مي شود و براساس آن استعدادهاي برتر در حين تحصيل در مدارس عادي شناسايي و تقويت خواهند شد.
فاني طرح تعالي مدرسه را يکي ديگر از طرح هاي جديد وزارت آموزش و پرورش اعلام کردو گفت: اين طرح در پنج هزار و ششصد مدرسه آغاز مي شود و براساس آن مدارس از لحاظ کيفي ارتقا خواهند يافت.
فاني به طرح عملياتي کردن بودجه در مدارس نيز اشاره کرد و گفت: به موجب اين طرح قرار است بهره وري منابع را در مدارس افزايش دهيم.
طرح فعاليت مدارس در روزهاي پنجشنبه يکي ديگر از موضوعات مطرح شده فاني بود .
وي گفت: براساس اين طرح دو هزار و صد مدرسه ابتدايي روزهاي پنجشنبه فعال خواهند بود و اين روز با عنوان يک روز با نشاط در جدول کاري مدارس زير پوشش طرح قرار خواهد گرفت که يک نظام ارزشيابي نيز براي سنجش موفقيت طرح فعاليت خواهد داشت.
وزير آموزش و پرورش از افزايش پژوهش سراهاي دانش آموزي از 300 به 400 مرکز براي سال تحصيلي جديد خبر داد.
وي در اين باره همچنين تصريح کرد: ما براي مبارزه با بيسوادي جدي هستيم و براي اين کار امسال صد و ده مدرسه تک دانش آموزي داريم و اين نشان مي دهد که دولت چقدر در امر مبارزه با بيسوادي جدي است و به معلمان و مديران توصيه کرده ايم با جستجوي خانه به خانه همه کودکان شش تا يازده سال کشور را زير پوشش آموزش ابتدايي قرار دهند.
فاني نيروي انساني، مديريت، تجهيزات، پژوهش و ارزشيابي را از زير نظام هاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: اين زيرنظام ها تا پايان اسفند امسال به نتيجه خواهد رسيد تا راهنماي حرکت آموزش و پرورش در مسير سند تحول باشد.
تجهيز و استاندارد سازي هنرستان ها آخرين موضوع مورد اشاره وزير آموزش و پرورش بود.
فاني در اين خصوص گفت: اختصاص بودجه مناسبي در اين زمينه شده و بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شده تا علاوه بر تجهيز هنرستان هاي کشور نيروي انساني نيز در اين خصوص آموزش داده شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن