تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819163450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم اختصاص زمان کافي براي با هم بودن زوجين، يکي از عوامل طلاق‌هاي عاطفي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۳ (۹:۴۴ق.ظ)
حجت‌الاسلام مستاجران: عدم اختصاص زمان کافي براي با هم بودن زوجين، يکي از عوامل طلاق‌هاي عاطفي است گروه استان ها: لرستان
آمارها حاکي از آن است که انس و الفت ميان فرزندان و والديني که فاصله چنداني با هم ندارند بيشتر است از طرفي ريشه بسياري از مشکلات خانواده‌ها و زوجين جست‌وجو کرد که اين جدايي فيزيکي به مرور زمان ميزان وابستگي آن‌ها به يکديگر را کاهش مي‌دهد که خوداتکايي و استقلال مالي طرفين نيز مزيد بر علت شده که در صورت بروز هرگونه تنش و اختلاف در زندگي به طلاق را اولين گزينه پيش روي خود مي‌دانند.
جت‌الاسلام مهدي مستاجران، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار موج در خرم‌آباد، گفت: امروز فرهنگ ازدواج ديرهنگام، جزئي از هنجارهاي جامعه شده به‌طوري‌که ديگر دختران و پسران تمايل چنداني براي ازدواج در اوايل جواني ندارند؛ لذا بايد توسط سياست‌گذاران حوزه فرهنگ آسيب‌شناسي لازم درباره علل شکل‌گيري اين فرهنگ توافقي غير حسنه در جامعه صورت بگيرد.
وي توجه افراطي به تحصيلات تکميلي را يکي از عوامل بالا رفتن سن ازدواج در جامعه دانست و اضافه کرد: در حال حاضر هدف بيشتر جوانان از تحصيلات عاليه نه حل مشکلات و کاستي‌هاي جامعه که صرفاً کسب مدرک است به‌نحوي که امروز مدرک‌گرايي يک ارزش تلقي مي‌شود و مسلماً تحصيلات عاليه فراغت بال مي‌خواهد؛ لذا بسياري از جوانان ترجيح مي‌دهند مقوله وقت‌گير ازدواج و تشکيل خانواده را به بعد از اتمام تحصيلات موکول کنند.
حجت‌الاسلام مستاجران گفت: در جامعه ما کسب يک شغل مناسب براي جوانان مشکل است و اين عامل مهمي در به تأخير انداختن مقوله ازدواج است ولي نکته مهمي که در اين رابطه وجود دارد اين است که جوانان از مشاغل خويش‌فرما و کارآفريني فاصله گرفته و به‌دنبال شغل‌هاي کم‌زحمت و به‌اصطلاح پشت ميزنشيني هستند که اين يک آسيب محسوب مي‌شود.
مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي لرستان با اشاره به بالا رفتن سطح انتظارات و توقعات افراد جامعه تصريح کرد: با وجود شرايط نامطلوب اقتصادي، جامعه ما همچنان در رديف کشورهاي پرمصرف دنيا قرار دارد و در اين زمينه از برخي کشورهاي اروپايي نيز پيشي گرفته و اين مصرف‌گرايي در حالي‌ است که ميزان توليد کمتر از نياز جامعه است؛ لذا اقدام به واردات غير ضروري کالاهاي خارجي مي‌شود و بايد تغيير نگرش در اين رابطه صورت پذيرد.
مستاجران ادامه داد: اينکه ميان اطرافيان ما افرادي‌که، به علت ثروتمند بودن و برخورداري از امکانات رفاهي از سوي ساير مردم مورد توجه و مهر بيشتري قرار مي‌گيرند نشان از حاکم شدن فرهنگ غلط بر جامعه ماست و تا زماني‌که افراد تجمل‌گرا در جامعه مورد احترام بيش از حد قرار مي‌گيرند به‌‍نوعي يک مسابقه نانوشته براي جمع‌آوري بيشتر امکانات در جامعه شکل مي‌گيرد که البته دستيابي به آن براي همه جوانان مشکل است مگر اين‌که از طرف خانواده مورد حمايت ويژه قرار بگيرند.
وي با اشاره به ضرورت ازدواج آسان و بهنگام اظهار کرد: همان‌طور که اگر اقدام به جدا کردن ميوه‌هاي درختي که موعد برداشت محصول آن فرا رسيده نشود نه تنها ميوه‌ها در معرض هجوم باکتري‌ها و بيماري‌ قرار گرفته و تلف خواهند شد بلکه اطراف درخت نيز پر از ميوه‌هاي فاسد و ناسالم مي‌شود بلکه آسيب‌هاي ناشي از اين رفتار به جامعه نيز سرايت خواهد کرد.
حجت‌الاسلام مستاجران اضافه کرد: خداوند حکيم با تدبير خود تمامي موجودات عالم را متناسب با هدف خلقت در جايگاه خاصي قرار داد که اگر اين تعادل به هم بخورد نا هماهنگي ايجاد خواهد شد و مسلماً ازدواج نيز يکي از نيازهاي فطري انسان است که اگر مورد بي‌توجهي قرار بگيرد ناهنجاري‌هايي را در انسان موجب مي‌شود.
مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي لرستان با بيان اين‌که بالا رفتن سن ازدواج نقض تعادل و پيشرفت و کمال مطلوب جامعه است، تصريح کرد: بهترين زمان براي تربيت فرزند، دوران نشاط جواني است که با بالا رفتن نامعقول سن ازدواج اين فرصت از جوانان گرفته مي‌شود، احتمال فرزندآوري کاهش مي‌يابد و در بيشتر موارد تربيت صحيحي براي فرزند حاصل نمي‌شود زيرا در سنين بالا مشغله‌هاي فراوان و دغدغه‌هاي متعددي به والدين تحميل مي‌شود که قدرت تمرکز بر تربيت فرزند را از آن‌ها سلب مي‌کند.
حجت‌الاسلام مستاجران خاطرنشان کرد: آمارها و داده‌هايي در حوزه مطالعات اجتماعي و روانشناسي به‌دست آمده حاکي از آن است که انس و الفت ميان فرزندان و والديني که فاصله چنداني با هم ندارند بيشتر است از طرفي ريشه بسياري از مشکلات خانواده‌ها و زوجين جست‌وجو کرد که اين جدايي فيزيکي به مرور زمان ميزان وابستگي آن‌ها به يکديگر را کاهش مي‌دهد که خوداتکايي و استقلال مالي طرفين نيز مزيد بر علت شده که در صورت بروز هرگونه تنش و اختلاف در زندگي به طلاق را اولين گزينه پيش روي خود مي‌دانند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن