تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819196831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدالت مداری یکی از ابعاد تمدن سازمانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عدالت مداری یکی از ابعاد تمدن سازمانی است اصفهان- ایرنا- یکی از متخصصان علم مدیریت و منابع انسانی گفت: عدالت مداری، انسان محوری، جامعه مداری و دانش مداری از مهمترین ابعاد تمدن سازمانی است.


به گزارش ایرنا، " ناصر میرسپاسی" روز چهارشنبه در همایش «به سوی تمدن سازمانی» در اصفهان افزود: سازمان های برتر باید متمدن باشند.
وی با بیان اینکه استفاده از مدل های تعالی سازمانی موجود لازم است، اضافه کرد: در حال حاضر این مدل ها برای پیشبرد اهداف سازمانی کافی نیست.
میر سپاسی خواستار حرکت به سوی ایجاد سازمان های متمدن شد و اظهار داشت: تحقق این امر نیاز به تغییر در نگرش و تحول در روش های مدیریتی دارد.
وی تغییرات فرم و شکل سازمان را یک گام اساسی در ایجاد سازمان های متمدن عنوان و تصریح کرد: تمدن سازمانی مفهوم جدیدی است که در هیچ جای دنیا مطرح نشده است.
میر سپاسی با بیان این که کلمه تمدن در زبان فارسی از مدنیت گرفته شده است، ادامه داد: تمدن سازمانی تنها به موفقیت اقتصادی سازمان ها نمی اندیشد.
وی در ادامه به ارائه تصویری از یک سازمان متمدن پرداخت و تصریح کرد: در سازمان متمدن، فضای سازمان و فرهنگ سازمانی مشوق نظم و ادب، اخلاق و رعایت حقوق افراد در تمام سطوح سازمان است.
میر سپاسی اضافه کرد: در سازمان متمدن تربیت و ادب در روابط عرفی و سازمانی بین افراد برقرار است و انجام وظایف تا حد توانایی های بالقوه به طور خودجوش انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه رعایت حقوق مدنی (سازمانی) یک رفتار عمومی است، اظهار داشت: حفظ و صیانت مدنیت سازمان توسط مدیران و وجود سرمایه اجتماعی وسیع سازمانی به طور مشهود از معیارهای تمدن سازمانی است.
پدر علم منابع انسانی در ایران به تعریف حقوق مدنی یا حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: حقوق شهروندان سازمانی عبارت از خدمات و امکانات دولت ها برای شهروندان است.
وی بر وجود دموکراسی در یک سازمان تاکید کرد و افزود: حقوق کلیه همکاران سازمانی باید رعایت شود ولی با توجه به این که هر سازمان دارای ماموریتی تعریف شده است حد دموکراسی سازمانی باید با توجه به محدودیت هایی که منابع و تحقق اهداف سازمان را امکان پذیر می کند تعریف و تعیین شود.
میر سپاسی خواستار سوسیوکراسی( جامعه سالاری) در سازمان ها شد و افزود: برتری سوسیوکراسی بردموکراسی مرتبط با چگونگی توجه به آراء عمومی است.
این همایش یکروزه با حضور مسوولین و کارکنان سازمان ها در هتل آسمان اصفهان برگزار شد.
7137/ 607


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن