تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798924699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشرفت علمي يکي از مهمترين اهداف دولت است/ برنامه اي براي سفر به عربستان و آمريکا ندارم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۳ (۱۸:۲۷ب.ظ)
روحاني:(2) پيشرفت علمي يکي از مهمترين اهداف دولت است/ برنامه اي براي سفر به عربستان و آمريکا ندارم رييس قوه مجريه با بيان اين مطلب که مذاکرات ايران با 1+5 از هفته آينده آغاز مي شود، گفت: فعلا برنامه اي براي سفر به عربستان و آمريکا ندارم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حسن روحاني رييس جمهوري در نشست خبري با اعلام اين مطلب گفت: سال پيش نيز در مجمع عمومي سازمان ملل تذکرات جدي نسبت به مقابله با پديده تروريسم را داده و اعلام کردم که اگر مقابله با اين پديده جدي قلمداد نشود، نه تنها خاورميانه بلکه کل دنيا با اين خطر مواجه خواهند شد.
وي افزود: برخي کشورها مدعي مبارزه با تروريسم هستند و اين در حالي است که آنان صرفا کشته شدن يک تبعه آمريکايي را ترور قلمداد کرده و مي خواهند با پديده تروريسم به مقابله بپردازند در حالي که در مقابله با تروريسم بايد کشته شدن تمامي انسان ها مد نظر قرار بگيرد نه يک ملت خاص.
رييس قوه مجريه اذعان داشت: ما تلاش مي کنيم تا تمام دنيا به مقابله با پديده تروريسم بپردازند زيرا ترور يک اقدام ضد بشريت است.
روحاني در خصوص سفر به آمريکا و عربستان اظهار داشت: فعلا براي رفتن به زيارت خانه خدا تصميمي ندارم هرچند هميشه اشتياق در بر گرفتن مزار پيامبر را دارم.
وي در خصوص حضورش در مجمع عمومي سازمان ملل تصريح کرد: برنامه سفر به آمريکا قطعي نشده و اگر اين سفر نهايي شود جزئيات آن را اعلام مي کنم ولي براي مذاکره با اوباما تصميمي ندارم.
رييس جمهور با اشاره به اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران خاطر نشان کرد: اين اقدام آمريکا هرچند با توجيهي مبني بر اينکه شرکت ها و بانک هاي ما اقدام به دور زدن تحريم کرده اند، صورت گرفته است اما ما تحريم را غير قانوني و تجاوز به حقوق ملت بزرگ ايران مي دانيم.
روحاني با بيان اين مطلب که بايد همه قدرت ها با تمام توان در مقابل اين تجاوز بايستند، متذکر شد: ما با افتخار مي گوئيم که تحريم را دور زده ايم، زيرا اين تحريم ها را غير قانوني و جناياتي عليه بشريت مي دانيم.
روحاني با اشاره به ديدار هيات دولت با مقام معظم رهبري (مدظله العالي) گفت: همه نکاتي که مقام معظم رهبري در اين ديدار تاکيد داشته اند را در برنامه ريزي هاي دولت لحاظ خواهيم کرد.
رييس قوه مجريه با اشاره به محکوميت برخي افراد اذعان داشت: اگر قوه قضائيه فردي را از حقوق اجتماعي خود محروم کرده باشد ما اين حکم را مي پذيريم و اجرايي خواهيم کرد اما به شرطي که نخواهند بر اساس توهمات و تخيل و يا اتکا به يک عکس کسي را از حقوق اجتماعي خود محروم کنند.
رييس جمهور در خصوص انتقاداتي که به عملکرد وزير ارتباطات براي افزايش پهناي باند اينترنت در ايران شده است، خاطر نشان کرد: پيشرفت علمي يکي از مهمترين اهداف دولت است و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) نيز بر اين امر تاکيد دارند و ما تلاش مي کنيم تا اين پيشرفت هاي علمي با سرعت بيشتري اتفاق بيافتد کما اينکه رتبه علمي ايران هم اکنون از 17 به 15 در دنيا رسيده است.
رييس جمهور تصريح کرد: تصميمات مربوط به افزايش پهناي باند در شوراي عالي مجازي اتخاذ مي شود و دولت تلاش دارد تا با راه اندازي شبکه ملي اطلاعات زمينه استفاده مردم از اينترنت پر سرعت را مهيا کند.
روحاني در خصوص اينکه آيا مذاکرات ايران با گروه 1+5 ادامه مي يابد، يا خير؟ ابراز داشت: در جمع کشورهاي 1+5 کشوري هست که در حسن نيت آن ترديد وجود دارد و اين کشور آمريکاست و اگر نه ساير کشورها رفتاري از خود نشان نداده اند که ما به اين نتيجه برسيم آنها به دنبال اين هستند که مذاکرات ما نتيجه بخش نباشد.
به گفته روحاني؛ همه 7 کشور به دنبال حل و فصل مساله هستند، زيرا تحريم ها غلط بوده و تاکنون جواب نداده است و راه حلي که از سوي 1+5 اتخاذ شده بود، مبتني بر طرح باخت- باخت بوده اما اکنون اين کشورها به دنبال طرحي براي رسيدن به نتيجه برد- برد هستند.
رييس جمهور با بيان اين مطلب که مذاکرات پيش رو سخت است، اذعان داشت: تا پايان هفته گروه 1+5 با ايران مذاکراتي خواهند داشت و ما اين مذاکرات را تا حدي ادامه مي دهيم که به نتيجه برسيم البته به شرطي که طرف مقابل حسن نيت و صداقت داشته باشد، زيرا اين دو شاخص زمينه ساز اعتماد است و اگر به اعتماد ميان کشورها لطمه وارد شود، اين مذاکرات سخت تر خواهند شد.
به گفته رييس شورايعالي امنيت ملي؛ در ادامه روند مذاکرات ايران يا با 1+5 به تفاهم کامل مي رسد و اگر اين امر محقق نشود، قطعا به شرايط يک سال پيش باز نخواهيم گشت زيرا سازمان تحريم ها در هم شکسته شده است.
رييس جمهور در خصوص همکاري و بهبود روابط ميان ايران با عربستان، گفت: ايران بهبود روابط با تمام کشورها به خصوص کشورهاي منطقه را در دستور کار خود قرار داده است.
وي با اشاره به اختلافاتي که ميان عربستان و ايران است، افزود: اختلاف نظر ميان دو کشور در مورد روابط دو جانبه نيست بلکه پيرامون مسائل منطقه اي است و البته مي توان اين اختلاف نظرها را از طريق مذاکره حل کرد و ايران آماده مذاکره با عربستان است.
وي با بيان اين مطلب که شرايط منطقه نسبت به گذشته متفاوت شده است، اذعان داشت: اسرائيلي ها و تروريست ها در منطقه شکست خورده اند و اوضاع پاکستان و افغانستان نيز ايده آل نيست. ايران آماده بحث و مذاکره با عربستان است البته اختلاف ديدگاه بين دو کشور بر سر مسائل منطقه اي وجود دارد ولي مي توان اين مشکل را با استفاده از رويه اي که ايران و ترکيه در پيش گرفتند، حل کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن