تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819999709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح رتبه بندي معلمان امسال نهايي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۳ (۹:۳۰ق.ظ)
معاون اول رئيس جمهوري: طرح رتبه بندي معلمان امسال نهايي مي شود طرح رتبه بندي معلمان امسال در دولت نهايي مي شود و براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي ارسال خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهور در روز بازگشايي مدارس با اشاره به طرح رتبه بندي معلمان اظهار کرد: طرح رتبه بندي معلمان امسال در دولت نهايي مي شود و براي تصويب نيز به مجلس شوراي اسلامي فرستاده مي شود.
وي تصريح کرد: درحالي که بودجه ديگر دستگاه هاي دولت تنها 12 درصد رشد داشت بودجه آموزش و پرورش به ميزان 20 درصد در بودجه سال جاري با رشد رو به رو بود؛ مصمم هستيم در برنامه ششم توسعه و همچنين بودجه سال 94 توجه به نظام آموزش و پرورش را در اولويت قرار دهيم تا همچون گذشته همکاري و تعامل مردم با آموزش و پرورش بيشتر شود.
وي گفت: ماه مهر اگرچه خبر از پاييز طبيعت مي دهد اما نويد از بهار دانش هم در کشور ما مي دهد؛ مدرسه و دانشگاه روح را به کالبد جامعه باز مي گرداند. زنگ مدرسه زنگ زندگي است.
وي افزود: در اين روز تمامي دانش آموزان و معلمان به مدرسه مي آيند يا هر ايراني هر کجايي که هست به مدرسه نگاه مي کند و تمامي راه ها به مدرسه ختم مي شود. اين يعني شروع زندگي و شروع جنب و جوش جامعه ايراني.
وي با اشاره به اينکه مدرسه سرمايه کشور است گفت: سرمايه هاي ما در مدرسه است. اگر اين سرمايه اصلي کشور را براي آينده درست برنامه ريزي کنيم مطمئنا آينده بهتري خواهيم داشت و اگر اين مسير را به درستي کشف کنيم آينده روشني داريم؛ قطعا استعداد ايراني ها بالاست. آموزش و پرورش استعدادها وظيفه آموزش و پرورش است و اين يعني يک آموزش و پرورش خلاق.
وي افزود: آموزش و پرورش خلاق تنها آموزش رسمي نيست و نکته مهم ديگر آن بالا بردن ارتباطات و نوآوري و نقدآموزي به دانش آموزان است.
جهانگيري با اشاره به گشوده شدن مدارس گفت: امروز با گشوده شدن مراکز آموزشي بيش از دوازده و نيم ميليون دانش آموز و چهار و نيم ميليون دانشجو فعاليت آموزشي خود را آغاز کردند و اين يعني شور و نشاط جديد براي آغاز سال تحصيلي جديد.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اينکه شروع هر سال تحصيلي براي مردم مهم تلقي مي شود گفت: مهم تلقي شدن شروع سال تحصيلي ناشي از مهم بودن نظام علم در نظام فکري ما و سنت و فرهنگ عميقي است که مردم به آن دل بسته اند.
وي افزود: در تعاليم ديني ما بر برتري انسان عالم و آگاه و از سوي ديگر از مومنين خواسته شده که خود را از کسب علم و معرفت خارج نکنند. اگرچه سال ها فلاسفه و دانشمندان غربي به اين حقيقت رسيده اند که تسلط بر جامعه با احتساب ميزان علم آنها در ارتباط است اما سال هاي پيش حکيم فردوسي با اين جمله که «توانا بود هر که دانا بود» به اين نتيجه رسيد که منشا علم و قدرت يک جامعه ميزان تسلط آنها بر علم است.
وي با اشاره به ابلاغ سياست هاي علم و فناوري از سوي مقام معظم رهبري تصريح کرد: ابلاغ سياست هاي علم و فناوري مصادف با سال جديد تحصيلي بود و اين هديه اي به دانشجويان، دانشمندان و انديشمندان است که راه بلند به سمت علم و فناوري را ترسيم کنند.
وي ادامه داد: اميدوارم دولت و مقام هاي مسوول و شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجلس شوراي اسلامي با برنامه ريزي دقيق و تنظيم نقشه راه و برنامه هاي دقيق درجهت تحقق اين سياست اقدام کنند.
معاون اول رئيس جمهور گفت: توسعه همه جانبه کشور تنها بر عهده آموزش و پرورش نيست و اين کاري غيرممکن است. توسعه منابع انساني و اجتماعي در درجه اول يعني ارتقاي ظرفيت آموزش و پرورش؛ ارتقاي آموزش و پرورش تنها کار دولت نيست. بلکه نظام و جامعه نيز بايد به اين مهم کمک کنند.
وي ادامه داد: دولت توانمند قدرت خود را در آموزش و پرورش نشان مي دهد و قدرت آن در مدرسه تبلور پيدا مي کند؛ خانواده، مدرسه و دولت سه گانه اي هستند که بايد بيش از پيش نسبت به هم نزديک و متحد شوند و بايد مسائل مختلف مدرسه نظير معلم، دانش آموز بايد دغدغه اصلي دولت و جامعه باشد.
وي با اشاره به سياست اصلي دولت اظهارکرد: سياست هاي اصلي دولت بايد در مدرسه نمود پيدا کند؛ اميد، اعتدال و تدبير که ويژگي هاي اصلي دولت است بايد در سياست ها و برنامه هاي آموزش و پرورش بيش از جاهاي ديگر دولت معلوم باشد.
وي افزود: مدرسه ها بايد سرزنده و به دور از افراط و خشونت باشد و بايد تنها عقلانيت در مدارس رشد پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن