تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804219336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازی رادیو و تلویزیون‌های اینترنتی آزاد شده است؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: راه‌اندازی رادیو و تلویزیون‌های اینترنتی آزاد شده است؟
گروه دوم فعالیت بسیار وسیعی در این حوزه دارد، در نوع خود یک اتفاق عجیب محسوب می‌شود. در عقبه این نوع دوم از تلویزیون‌های اینترنتی، برخی مجریان تلویزیونی حضور دارند و این مسئله ممکن است برای برخی این شائبه را پیش بیاورد که در این زمینه برخوردار دوگانه صورت می‌پذیرد و برخی در برابر این ممنوعیت، مصونیت دارند یا به عبارت بهتر سکوت قانونی مشمول حالشان شده است.
کد خبر: ۴۳۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲ - 22 September 2014




رادیو و تلویزیون‌های اینترنتی در ماه‌های اخیر در فضای اینترنت کشور رو به گسترش نهاده‌اند و دقیقاً با همین عنوان نیز فعالیت می‌کنند تا این پرسش پیش آید که آیا راه‌اندازی این وب‌سایت‌ها که در گذشته ممنوعیت قانونی داشت، آزاد شده یا متولیان امر چشم‌شان را بر روی برخی از این شبکه‌ها بسته‌اند و پیگیری اجرای قانون در این حوزه، به صورت موردی صورت می‌پذیرد.

به گزارش «تابناک»، تلاش برای استفاده از فضای اینترنت برای راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی به تقلید از دیگر کشورها تازگی ندارد اما حقیقت امر آن است که هیچ‌گاه توفیقی در پی نداشته و همواره از این امکان جلوگیری به عمل آمده و نه حرکت اصلاح طلبان و نه حرکت برخی اصول گرایان برای راه اندازی چنین شبکه‌هایی پذیرفته نشده و با این مجموعه‌ها برخورد جدی شده است.

آن‌گونه که قوانین نشان می‌دهد و یا حداقل استنباط تصمیم گیران مرتبط از قوانین روایت می‌کند، ایجاد رادیو و تلویزیون اینترنتی همواره از سوی مسئولان امر به عنوان یک جرم مشهود مطرح شده و تاکید شده که عاملان چنین حرکتی با برخورد جدی مواجه می‌شوند و حتی سال گذشته، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذاری سرویس تلویزیون اینترنتی از سوی سازمان صدا و سیما را بدون دریافت پروانه فعالیت از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات غیرقانونی اعلام کرد.

البته مشخص نبود آنچه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان شده بود، درباره IPTV بود یا مشمول وب‌سایت‌هایی که عنوان تلویزیون و رادیوی اینترنتی را نیز یدک می‌کشند نیز می‌شوند اما اگر به گفته‌های دیگر مسئولان سایر نهادهای متولی و ناظر پیرامون تلویزیون اینترنتی توجه کرد، می‌توان دریافت که حتی وب‌سایت‌هایی که همچون تلویزیون به پخش زنده برنامه می‌پردازند و کنداکتور دارند نیز مشمول این قانون می‌شوند.

تاکنون نیز هرگاه وب سایتی با این عنوان فعالیتش را آغاز کرده -سوای اینکه به صورت زنده به پخش برنامه پرداخته یا تنها کنداکتور داشته و مطابق آن کنداکتور به صورت غیرزنده به پخش ویدئوها پرداخته- با برخورد جدی مواجه شده و صداوسیما، خود را مدعی برخورداری از حق انحصاری در این بخش تلقی می‌کند و تلویزیون اینترنتی را خارج از مجموعه تلویزیون کشور تعبیر نمی‌کند.

با این حال در ماه‌های اخیر برخی تلویزیون‌های اینترنتی فعالیت‌شان آغاز شده و اوج گرفته و البته مشمول هیچ نوع برخوردی نیز نشده‌اند که این مسئله اسباب شگفتی ناظران شده است. برخی از شبکه‌ها بر روی وب‌سایت‌هایی قرار دارند که به واسطه کیفیت فعالیت‌هایشان، از برخوردهای معمول در امان مانده‌اند اما آنهایی که فعالیت‌هایشان در این عرصه پررنگ تر است و در اصطلاح چراغ خاموش نیز حرکت نمی‌کنند، گروهی دیگری هستند.

گروه دوم فعالیت بسیار وسیعی در این حوزه دارد، در نوع خود یک اتفاق عجیب محسوب می‌شود. در عقبه این نوع دوم از تلویزیون‌های اینترنتی، برخی مجریان تلویزیونی حضور دارند و این مسئله ممکن است برای برخی این شائبه را پیش بیاورد که در این زمینه برخوردار دوگانه صورت می‌پذیرد و برخی در برابر این ممنوعیت، مصونیت دارند یا به عبارت بهتر سکوت قانونی مشمول حالشان شده است.

البته این امکان وجود دارد که راه اندازی رادیو و تلویزیون اینترنتی آزاد شده و با هر شخصی با دریافت مجوزی می‌تواند تلویزیون اینترنتی راه اندازی کند. طبیعتاً اگر چنین امکانی وجود دارد، انتظار می‌رود برای همه وب‌سایت های خبری فراهم شود اما اگر چنین امری غیرقانونی است، انتظار زیادی نیست که این منع فعالیت برای همگان باشد و فضای رانت در این حوزه شکل نگیرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن