تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804912535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف 250 تن مواد مخدر در کشور طی 5 ماه سالجاری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد؛ کشف 250 تن مواد مخدر در کشور طی 5 ماه سالجاری خبرگزاری پانا: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدرکشور گفت: در 5 ماهه نخست سالجاری 250 تن مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شده است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۳۰ شهريور ساعت 13:24



به گزارش خبرگزاری پانا، علیرضا جزینی اظهارداشت: براساس آمارهای جهانی در سال 2012، 154 هزار هکتار زمین زیرکشت مواد مخدر رفته است که بر اساس پیش بینی ها این رقم تا پایان سال 2014 به 240 هزار هکتار معادل 7 هزار تن خواهد رسید. وی سهم تولید ناخالص ملی ناشی از کشت مواد مخدر را قابل توجه دانست و افزود: آمارها حاکی از آن است که تا سال 2014، سهم تولید ناخالص ملی در این کشورها به 24 میلیارد دلار برسد.
جزینی با بیان اینکه کشور ایران یکی از کریدورهای کشت مواد مخدر بشمار می رود، به آخرین آمارها در این رابطه اشاره کرد و گفت: در 5 ماهه نخست سالجاری 250 تن مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شده است.
وی با حیاتی دانستن موضوع اعتیاد در کشور تصریح کرد: وجود بیش از یک میلیون معتاد در کشور و مصرف سالانه 500 تن از انواع مواد، حاکی از ضرورت رسیدگی و ساماندهی این مهم است.
اعتیاد بیشترین سهم آسیب های اجتماعی را در بردارد
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدرکشور آثار سوء مواد مخدر را درگسترش آسیب های اجتماعی نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: 65 درصد همسرآزاری ها، 30 درصد کودک آزاری ، 23 درصد خشونت و.. ناشی از مواد مخدر گزارش شده است و اگر سایر جرایم را از این آمارها منفک سازیم، بخش اعظمی از آسیب های اجتماعی در ارتباط مستقیم با مصرف مواد مخدر می باشد.
جزینی با بیان اینکه شیوه استفاده از مواد از سبک سنتی به صنعتی تغییر پیدا کرده است، ادامه داد: برابرآمارهای اعلام شده 80 درصد معتادان کشور، علاوه بر مواد سنتی، شیشه نیز مصرف می کنند و این امر ناشی از تولید آسان این نوع از مواد مخدر است.
وی افزود: از زندانیان کشور 70 درصد مرتبط با مواد مخدر هستند که ، 40 درصد آنها به جرائم خرد مرتبط است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدرکشور اظهارداشت: معتادانی که خود را به مراکز درمانی معرفی می کنند برابر قانون بیمار اطلاق می شوند و اگر این گروه نسبت به درمان اقدام نکرده و در قالب کارتن خواب ها و... دیده شوند با دستور قاضی باید دستگیر و به مراکز درمانی معرفی شوند، اگر این روند تکرار شود حکم زندان خواهند داشت.
وی در محور دیگری از سخنان خود به وضعیت استان البرز اشاره کرد و گفت: البرز یکی از استانهای مهم کشور و کمربند ایمنی پایتخت است بنابراین میزان ایمنی و امنیت مردم در این استان در پایتخت نیز اثرگذار خواهد بود و بدون شک ارتقاء توانمندی در این حوزه را می طلبد.
حفظ آمار موجود معتادان استراتژی نخست باشد
جزینی اولویت بندی آسیب ها و کنترل و کاهش را شرط اول موفقیت در این حوزه برشمرد و گفت: استراتژی اصلی باید پیشگیری و حفظ آمار موجود باشد.
وی کمیته های مبارزه با مواد مخدر را حلقه های به هم پیوسته ای دانست که باید با برنامه ریزی و ارائه گزارش های منظم به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان پیوند یابند.
جزینی اهتمام بر تشکیل مرتب جلسات و کمیته های استان، در محورهای پیشگیری، مقابله و درمان و توانمندسازی و صیایت از خانواده ها را در زمره اولویت های اصلی شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برشمرد.
وی اهمیت فعالیت های این شورا را تا جایی حائز اهمیت خواند که وزیر کشور شخصاً فعالیت های مبارزه با مواد مخدر و برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمیته ها را در استانها بررسی و رصد می کنند.
کمیته های مبارزه با مواد مخدر در شهرستانها فعال شود
جزینی خطاب به فرمانداران، ضرورت فعال شدن کمیته های مبارزه با مواد مخدر در شهرستانها را نیز تأکید قرار داد و گفت: گزارش مرتب فعالیت ها زمینه توسعه خدمات از سوی نهادهای بالادستی را فراهم می سازد.
وی تصریح کرد: باید آمارهای اعلام شده را دریابیم و با شناسایی و ساماندهی نقاط خطرپذیر، نسبت به بهبود وضعیت موجود تلاش داشته باشیم.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدرکشور افزایش سقف مدت بازپروری معتادان از مدت یک ماه در مراکز ماده 16 درمان و ساماندهی معتادان خیابانی بر اساس ماده 16 قانون، را نیز از جمله انتظارات متولیان امر در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برشمرد.
وی بیان کرد: سهم استان البرز برای درمان معتادان در طول 2 سال، 25 میلیارد بوده است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدرکشور پیشنهاد کرد: شهرداری کرج با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، برنامه ریزی جهت احداث نمایشگاهی دائمی را در قالب دهکده سلامتی به منظور نمایش آسیب ها و آموزش همگانی در دستور کار قرار دهد.
جزینی تصریح کرد: مرکز صدا و سیمای استان البرز تولید 84 برنامه گفتگو محور با موضوع آموزش و پیشگیری از اعتیاد را آغاز کند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن