تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798579480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سینمای مستقل در سینمای ایران معنا ندارد/ آثار غیر کمدی در سینمای ایران پرفروش نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مشروح صحبت‌های "ابوالقاسم طالبی" در مناظره "هفت"؛
سینمای مستقل در سینمای ایران معنا ندارد/ آثار غیر کمدی در سینمای ایران پرفروش نمی‌شود
تمامی آثار تولید شده در سینمای ایران وابسته به دولت است و سینمای مستقل معنا ندارد.


به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ برنامه هفت ویژه هفته دفاع مقدس شب گذشته در اولین گام خود میزبان ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما بود.

طالبی در ابتدای صحبت‌هایش با انتقاد از تجلیلش در جشنواره مقاومت گفت: محمد خزایی دبیر جشنواره مقاومت شخصی را نیافته تا از او تقدیر کند و در آخر برای تقدیر در جشنواره‌اش به من رسیده است.

وی افزود: درصد بالایی از مردم نگرش سیاسی دارند و پشت صحنه‌های سیاسی را به خوبی می‌شناسند و هر حرفی را در مورد سیاست باور نخواهند کرد.

این کارگردان در خصوص ویژگی آثار سیاسی در سینما عنوان کرد: تمامی آثار ساخته شده در سینمای ایران به نوعی سیاسی است و این سیاست است که تعیین می‌کند افراد چگونه فیلم بسازند اشخاصی که می‌گویند سیاسی نیستند تنها از مسئولیت شانه خالی می‌کنند تمامی افراد باید همانطور که تفکر و زندگی می‌کنند خود را به همان گونه نشان دهند و تظاهر نکنند زیرا تظاهر کردن در سینما منجر به نفاق و این نفاق در سینمای ایران منجر به تناقض می‌شود.

طالبی در خصوص دولتی بودن آثار سینمایی گفت: تمامی سینماگران که در سینمای ایران فیلم می‌سازند هرگز مستقل از دولت فیلمی نمی‌سازند؛ کسانیکه معتقدند سینمای ما سینمای نفتی یا تختی است بیایند و با نشان دادن تراز سینما الگویی برای ساخت به فیلمسازان نشان دهند.

وی ادامه داد: فیلمسازانی که فیلم‌های سیاسی می‌سازند تفکرشان ضدانقلابی نشان دادن آن جامعه نیست بلکه نشان دادن واقعیت‌های جامعه برای اصلاح و نه به جهت به چالش کشاندن مردم است در واقع هدفشان آن است که مردم چالش را بفهمند و مردم ومسئولان را متوجه آن چالش کنند.

این کارگردان در خصوص آثار دفاع مقدسی اظهار داشت: ساخت آثار دفاع مقدس نیازمند توفیق است که شامل حال همه فیلمسازان نمی‌شود، فیلمسازان باید مخلصانه پای هدفشان بمانند و واقعیت‌ها را به تصویر بکشند.

وی افزود: سینمای دفاع مقدس و ساخت اثری که بتواند به درستی واقعیت‌ها را به تصویر بکشد؛ برای شهدایی که همه چیزشان را برای حفظ کشورشان داده‌اند، توفیق می‌خواهد. اگر اخلاصی در کار وجود نداشته باشد کار برکت نداشته و منجر به الگوسازی در جامعه نمی‌شود.   

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما در برنامه‌ی "هفت" شب گذشته در خصوص نگرش افراد بر اساس سیاست‌‌های موجود در جامعه گفت: انسان مومن، متعهد و دارای اعتقاد وقتی در عرصه های مختلف به خاطر اعتقادش معرفی می‌شود، باید بر اساس همان اعتقاد موضع گیری کند. در وادی سیاست اگر سیاست، سیاستی باشد که می‌گوید، بر اساس اعتقاداتش باید حرف بزند و مورد قضاوت قرار گیرد، در غیر این صورت نفاق شکل می‌گیرد و مردم دو چهره پیدا می‌کنند، مشکلات امروز ما این است که دوگانگی در حرف و اعتقادات ما وجود دارد، نباید فراموش کنیم برای چه کاری آمدیم و برای چه چیزی فیلم می‌سازیم.
 
طالبی در مورد حال سینمای امروز کشورمان اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت جدید من هیچ اظهار نظری نمی‌کنم چون اعضای جدید در حاضر مشغول فعالیت هستند و نتیجه‌ی این فعالیت در جشنواره‌ی فجر سی و سوم مشخص می‌شود.
 
جشنواره سی و دوم برای این دوستان نبود و در واقع مخلوطی از دو دولت بود اما این جشنواره سی و سوم نمایانگر تمامی فعالیت‌های دولت جدید است و آن زمان می‌شود ارزش گذاری کرد و در حال حاضر برای نظر دادن قدری زود است.
 
وی در ادامه در خصوص صحبت‌های ابراهیم حاتمی کیا از عافیت طلبی برخی از فیلم سازان بیان کرد: منظور حاتمی کیا از عافیت طلبی  برخی از فیلم سازان این بود که هیچ کس نباید عافیت طلب باشد و نباید ترسی از مشکلات امروز جامعه داشته باشد بلکه باید مخلصانه در خدمت اهدافی باشد که به خاطرش وارد سینما شده است.
 
برای شهدا فیلم ساختن توفیق می‌خواهد و به راه آنها رفتن نور می‌خواهد و نباید تعریف و تجمید‌ها باعث گرفتن این توفیق‌ها شود.
 
طالبی در مورد ارزشی شدن فروش فیلم‌ها در سینما تصریح کرد: فروش نباید در سینمای ما ارزش شود و این ارزش گذاری‌ها باعث تخریب آثار شده و فروش فیلم‌ها تنها مختص گیشه نیست بلکه نمایش فیلم‌ها از تلویزیون و موسسه‌ی رسانه‌ی تصویری جز فروش آن‌ها به حساب می‌آید و این آدرس و کلید واژه‌های غلط باعث تخریب سینما می‌شود.
 
وی ادامه داد: اگر فیلمی در سینمای ایران اکران نشود، در شبکه‌های ماهواره‌ای به پخش می‌رسد و یا مخاطبانی که دانلود غیر قانونی می‌کنند تمامی این ها جزء مخاطبان محسوب می‌شوند اما فروش فیلمها تنها مختص به گیشه است و بر همان است تعیین می‌شود.
 
سینمای ایران سینمای مستقلی نیست و تمامی فیلم سازان به نوعی از بودجه‌های دولت برای ساخت آثارشان استفاده می‌کنند و سینمای مستقل در سینمای ایران معنا ندارد.
 
وی ادامه داد: فیلم‌های ده نمکی بیشترین فروش را در سینما دارد، البته فیلم‌های فرهادی، قلاده‌های طلا و گشت ارشاد هم در زمان خود مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و پر فروش ترین فیلم‌ها شد اما تا به امروز فیلم‌های غیر کمدی در سینما مورد توجه قرار نگرفته، اما این باعث نمی‌شود تمامی فیلم سازان آثار طنز تولید کنند چون جامعه به تمامی گونه‌های اجتماعی نیازمند است و اگر فیلمسازان تنها به ساختن آثار طنز اکتفا کنند، پس مابقی موضوعات اجتماعی چه می‌شود؟ مسایل فرهنگی است که ماخطبان به آن نیاز دارند و اگر ما نسازیم، مردم نیاز خودشان را از طریق ماهواره‌ها تهیه می‌کنند.
 
وی افزود: حاتمی کیا 4 سال از عمر خود را صرف ساخت فیلم سینمایی "چ" کرد اما باید دید در راستای تولید فیلمش چه مقدار حقوق دریافت کرد.
 
طالبی در خصوص فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" اصغر فرهادی بیان کرد: من طرفدار ساخت فیلم جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی بودم و همان هم برای ما اسکار به همراه داشت. اگر تراز کشور ما ساخت این گونه آثار است،چرا اثر بعدی فرهادی به فروش خوبی در سینمای ایران نرسید. من موضع‌‌ گیری نسبت به آثار فرهادی ندارم اما ساخته شدن آن برای جمهوری اسلامی هزینه داشت چون کشورهای غربی زمانی که فیلمی در ایران توقیف می‌شود، به سرعت حامی آن فیلم می‌شوند و آن را در جشنواره‌های مختلف کاندیدا می‌کنند. قصد من از بیان این موضوع این است که سینمای ایران با یک گل بهار نمی‌شود.
 
طالبی تصریح کرد: دوستانی که به فیلمسازان توهین می‌کنند لطفا الگویی تعیین کنند تا من ابوالقاسمی بدانم چه بسازم و فیلمی را معرفی کنند که با ساخت آن در سینمای ایران به فروش خوبی برسد.
 
وی خاطرنشان کرد: در سینمای ایران باید تکلیف خودمان را با خودمان معلوم کنیم تا در آن زمان با ساخت آثار ما به نتیجه‌ی مطلوبی دست پیدا کنیم. من چهار سال است درگیر فیلمی هستم که یک قرن پیش مردم کشورم از قحطی مردند و دو سال دیگر را هم باید صرف آن کنم تا بتوانم این تحقیقات را به تصویر بکشم و امیدوارم بتوانم تلخی‌هایی را که این اثر دارد به گونه‌ای به تصویر بکشم که مورد پسند مخاطبان باشد و فیلم شاسته‌ای در سینمای ایران به روی پرده برود.
 

انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن