تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821046566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مروری بر عناوین خبری سه نشریه محلی استان مرکزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مروری بر عناوین خبری سه نشریه محلی استان مرکزی اراک - ایرنا - روزنامه عطر یاس و هفته نامه های آوای سبز و شمس استان مرکزی در شماره های اخیر خود علاوه بر انعکاس اخبار و رخدادهای محلی در سرمقاله وستونهای نقد و نظر خود به تحلیل برخی مسایل روز و ارائه پیشنهاد و راهکار پرداخته اند.


روزنامه عطر یاس استان مرکزی عنوان درشت خبری شماره 512 خود را با عنوان "دادرسان بی دادرس" به تحلیل و نقد حادثه غرق شدن دو دانش آموز اراکی در اردوی کشوری المپیاد دادرسان هلال احمر در بندر انزلی اختصاص داده است.
در این مقاله که به قلم "سپیده کامیانی" نوشته شده کم و کیف غرق شدن دو دانش آموز مورد ارزیابی قرار گرفته و رخ دادن این حادثه ضایعه ای جبران ناپذیر عنوان شده است.
نگارنده این مقاله افزوده است: اردوگاه انزلی پیش از انقلاب ساخته شده و یک مجموعه تفریحی آموزشی ساحلی است که در سالهای گذشته نه تنها درتمام ساعات روز بلکه در شیفت شب هم ناجی مقیم در ساحل دارد.
در بخشی از این مقاله آمده است: اردوی مذکور با مشارکت آموزش و پرورش و هلال احمر برگزار شده و مسوولان استانی نیز از بروز چنین حادثه ای اعلام غذرخواهی کرده و اعلام کرده اند که پیگیر شناسایی و رسیدگی به مسببان حادثه هستند اما این مسایل نیازمند پیشگیری است.
"بودجه استان درانتظار وفاق دولت و مجلس" ،"تسخیر اراک با موشها"، "تحویل 10 دستگاه واگن لبه بلند به شبکه ریلی کشور"، "سنجش 20 هزار و 400 دانش آموز بدو ورود به دبستان استان مرکزی و آمادگی استان برای آغاز طرح سرشماری کشاورزی از پنج مهرماه از عناوین برجسته خبری این شماره خبری روزنامه عطریاس است.
روزنامه عطریاس با مشی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با مدیر مسوولی و صاحب امتیازی داود باقری در استان مرکزی توزیع می شود.

*** "ماهواره و اینترنت فرهنگ بی بندوباری را درجامعه افزایش داده است" عنوان درشت خبری صفحه اول هفته نامه شمس استان مرکزی در شماره 533 آن استکه از قول نماینده ولی فقیه در استان مرکزی درج شده است.
این هفته نامه به نقل از آیت الله "قربانعلی دری نجف آبادیی"افزود است: استفاده از ماهواره و اینترنت بدون آگاهی از آثار سوء این ابزار نوین زمینه را برای انتقال فرهنگ بی بندوباری از سوی دشمنان فراهم می کند.
در بخشی از این مطلب آمده است: تقدس زدایی و از بین بردن ارزش ها یکی از ترفندهایی است که دشمنان در راستای نابودی اسلام به کار گرفته اند باید با تکیه بر داشته های فرهنگی توطئه دشمنان خنثی شود.
"سهم 185 هکتاری شرکت شهرکهای صنعتی از فضای سبز استان مرکزی"،"حضور دوچرخه سوار استان مرکزی در مسابقات آسیایی" و "شرکت بیش از پنج هزار نفر مددجوی استان در کلاس های اوقات فراغت" از اهم موضوعات خبری هفته نامه شمس است.
هفته نامه شمس با مشی سیاسی، اجتماعی،فرهنگی، اقتصادی و ورزشی با مدیر مسوولی و صاحب امتیازی ابوالفضل فخرالاسلام در چهار صفحه در گسترده استان مرکزی منتشر می شود.

*** هفته نامه "آوای سبز" استان مرکزی نیز عنوان درشت خبری صفحه نخست شماره 390 خود را به لزوم اتمام طرح های نیمه تمام و تلاش برای رونق بخشی به اشتغال اختصاص داده است.
در این خبر به نقل از رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی آمده است: طرح های نیمه تمام صنعتی و تولیدی سرمایه های راکد در استان هستند که ضمن بلعیدن اعتبارات استان روند اشتغالزایی و تولید را کند کرده است.
در این خبر به نقل از "علیرضا زاوشی" آمده است:
سود بالای بانکی یکی از سبب های اصلی فلج کردن سرمایه و کم شدن فعالیت اقتصادی است و بایستی برای رونق صنعت و تولید و تسریع تکمیل طرح های نیمه تمام کاهش نرخ سود بانکی را برای تولیدکنندگان این حوزه دنبال کرد.
لزوم کارشناسی دقیق در تدوین برنامه ششم توسعه یکی دیگر از عناوین درشت خبری صفحه اول این نشریه محلی است که از قول معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نوبخت برای فراخوان گسترده بخش خصوصی در تدوین این برنامه مطرح شده است.
"محمدباقر نوبخت" در این مطلب آورده است: اصناف باید در تدوین برنامه ششم توسعه نفش فعالی داشته باشند و دولت به همکاری در این خصوص نیاز دارد.
مطلب می افزاید: اعتقاد ما براین است که برنامه توسعه بدون حضور بخش خصوصی امکان اجرا ندارد و اصناف باید در تدوین برنامه پنج ساله ششم توسعه نقش فعالی داشته باشند و دولت به همکاری اصناف در این خصوص است.
" اورژانس هوایی مزیتی در نجات مصدومان حوادث ترافیکی"،خسارت 300 میلیارد ریال خشکسالی به چایکاران گیلان" و "اظهارات استان مرکزی در خصوص فرهنگ سازی دفاع مقدس از اعتاوین برجسته خبری این هفته نامه است.
هفته نامه آوای سبز با مشی اجتماعی، ورزشی،فرهنگی و اقتصادی با مدیر مسوولی و صاحب امتیازی "علیرضا آرام "در هشت صفحه در گستره استان مرکزی توزیع می شود.ک/1
2482/560/559


27/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن