تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814609844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کم توجهی به آمایش سرزمین فرصت سوزی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کم توجهی به آمایش سرزمین فرصت سوزی است سمنان - ایرنا - رییس قطب علمی جغرافیا و انجمن علمی آمایش سرزمین، کم توجهی به آمایش سرزمین در برنامه ریزی های کشور را فرصت سوزی و عاملی برای از بین رفتن منابع عنوان کرد.


"مسعود تقوایی" روز پنجشنبه در دومین روز اولین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران گفت: در نظر گرفتن آمایش سرزمین در برنامه ریزی در کشورهای پیشرفته به خوبی پذیرفته شده ولی در کشورهای در حال توسعه مانند ایران جایگاه واقعی خود را ندارد.
وی با اشاره به انگیزه برگزاری همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران، خاطرنشان کرد: مطالعاتی در زمینه آمایش سرزمین انجام شده که ناقص است و یا اجرایی و عملیاتی نشده و یا اینکه فلسفه بسیاری از آمایش ها دچار تحول شده و نیاز به همایشی برای بررسی تمام این نواقص وجود داشت.
دبیر علمی اولین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران، با تاکید بر اینکه تا کنون مطالعه آمایش سرزمین در کشور نهادینه نشده است، افزود: این امر در بین مدیران جا نیفتاده که تصمیم سازی ها باید منطبق با آمایش سرزمین باشد.
تقوایی تصریح کرد: در آمایش سرزمین دیدگاه باید منطقه ای و فرااستانی باشد و استان های همجوار به عنوان معین در کنار هم قرار گیرند و سرریز جمعیت را بین شان تبادل کنند.
وی با تاکید بر ضرورت وجود تشکیلات نهادی منسجم برای ساماندهی مسایل آمایش سرزمین در کشور، خواستار راه اندازی هر چه سریعتر شورای عالی آمایش شد.
رییس قطب علمی جغرافیا و انجمن علمی آمایش سرزمین، بررسی مقالات ورودی به این همایش به شکل غیرمتمرکز را از رویکردهای نوین اجرایی آن عنوان کرد.
اولین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران، دیروز در دانشگاه سمنان آغاز شد و عصر امروز به کار خود پایان می دهد.
ضرورت پژوهش در آمایش، نقش پدافند غیرعامل در آمایش سرزمین، تقسیمات فرعی در سرزمین و نهادهای تصمیم گیری در اجرای سیاستهای آمایش سرزمین، نظام مدیریت توسعه، آمایش سرزمین براساس هویت ایرانی و الزامات آمایش سرزمین از عنوان های مباحث اولین روز همایش بود.
مرکز تحقیقات مطالعات کاربردی برنامه ریزی و مدیریت سرزمین عصر چهارشنبه در شهمیرزاد افتتاح شد و همچنین ایجاد دبیرخانه دایمی آمایش سرزمین استان سمنان در پارک علم و فناوری از دستاوردهای اولین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران بود.
نشست تخصصی توازن و تعاملات منطقه ای و مقاله هایی با موضوع افق های نوین در مطالعات آمایش سرزمین، مخاطرات طبیعی و کاربرد جی. آی. اس.، طرح آمایش حبله رود، آینده پژوهی و آینده نگری در آمایش و پدافند غیرعامل و آمایش سرزمین در دومین روز اولین همایش ملی رویکردهای نوین در آمایش سرزمین در ایران در دانشگاه سمنان ارایه می شود.ک/3
611/599/111


27/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن