تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813367311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیستگاه جدید پرندگان کمیاب در نیزارهای بندرگز شناسایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: زیستگاه جدید پرندگان کمیاب در نیزارهای بندرگز شناسایی شد بندرگز- گرگان-ایرنا- رییس اداره محیط زیست شهرستان بندرگز در استان گلستان گفت: زیستگاه جدید پرندگان کمیاب و مهاجر در نیزارهای حاشیه خلیج گرگان در این شهرستان مورد شناسایی قرار گرفت.


"رمضانعلی نفر" روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهارکرد: براساس بررسی کارشناسان محیط زیست در این نیزار سه تا چهار هکتاری چندین نوع پرندگان ماهر و خزندگان زندگی می کنند که تاکنون مورد توجه نبوده اند.
وی اضافه کرد: این نیزار در حاشیه خلیج گرگان پیش از شناسایی از سوی کارشناسان محیط زیست محل ریختن نخاله های ساختمانی شهرداری و زباله دان شهروندان بوده است.
رییس محیط زیست شهرستان بندرگز افزود: با شناسایی زیستگاه جدید پرندگان مهاجر، این منطقه تحت کنترل حفاظت محیط زیست قرار گرفت و بزودی برای پذیرش پرندگان مهاجر و سایر جانوران و آبزیان مورد بازسازی قرار می گیرد.
وی مهمترین اقدام محیط زیست شهرستان پس از شناسایی زیستگاه جدید را توافق با شهرداری برای جمع آوری نخاله های ساختمانی و زباله دانست و گفت: هم اکنون هرگونه ریختن زباله و نخاله در این زیستگاه پرندگان ممنوع شده و با متخلفان برخورد می شود.
نفر گفت: رایزنی با محیط زیست استان گلستان برای ممنوع کردن شکار در این زیستگاه و نصب جی پی اس نیز در حال انجام است.
وی اضافه کرد: با کنترل این منطقه زیست محیطی پیش بینی می شود بسیاری از پستانداران گوشتخوار از جمله شغال نیز وارد این منطقه شوند و با تنظیم زنجیره غذایی اکوسیستم جدید می تواند مورد استفاده گردشگران و دانشجویان منطقه شود.
نفر از مردم منطقه خواست ضمن پرهیز از ریختن زباله و نخاله در این زیستگاه، اداره محیط زیست شهرستان را در حفاظت از منطقه کمک کار باشند.
بندرگز با افزون بر 50 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان و در فاصله 42کیلومتری گرگان واقع است.
2712/601


27/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن