تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815729484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عوامل رسیدن به توسعه پایدار را شناسایی کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز ترکاشوند:
عوامل رسیدن به توسعه پایدار را شناسایی کنیم
کرج - خبرگزاری مهر: شهردار کرج با تاکید بر لزوم شناسایی عوامل رسیدن به توسعه پایدار شهری گفت: اولویت دادن به سرمایه های انسانی زمینه ای برای توسعه پایدار فراهم می کند.



به گزارش مهر، علی ترکاشوند بعد از ظهر دوشنبه در جمع مدیران شهری کرج با اشاره به مهمترین عوامل توسعه پایدار گفت: توسعه پایدار برای مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است و از این جهت نیاز است عوامل رسیدن به این مهم شناسایی و اجرایی شوند. وی با بیان اینکه نیاز به تغییر دادن نهادهای موجود و ایجاد نهادهای جدید از جمله این عوامل است، افزود: رویکردهای جدید که منطبق با تئوری های علمی و کارشناسی شده باشند، می توانند در فراهم آوردن زمینه های رسیدن به توسعه پایدار نقش موثری ایفا کنند.

ترکاشوند توسعه پایدار را عامل مهمی برای شکل گیری شهر ایده آل دانست و عنوان کرد: کلانشهر کرج نیز با توجه به ظرفیت ها موجود و برخورداری از پتانسیل های علمی، تنها با صرف زمان و برنامه ریزی می تواند در مسیر رسیدن به آیتم های شهری ایده آل گام بردارد.

 وی اظهار داشت: توسعه پایدار باید در همه عرصه ها شکل گیرد تا ضمن توزیع عادلانه خدمات و شکل گیری زیرساخت های شهری، بهترین زمینه برای خدمات رسانی به شهر و شهروندان فراهم شود.

این مسئول با بیان اینکه ارتباط بین عدالت و توسعه پایدار به عنوان یکی از دغدغه های جدی مدیران شهری در دوره کنونی مطرح است، اضافه کرد: نحوه تعاملات شهری در تحقق مدیریت شهری و رسیدن به مولفه های توسعه پایدار بسیار مهم حائز اهمیت است و این امر موجب می شود زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی شهر مورد توجه بیشتر قرار گیرد و به تبع آن این زیرساخت ها در شهر تعریف و ایجاد شود.

شهردار کرج در ادامه با تاکید بر ضرورت اولویت دادن به سرمایه های انسانی گفت: این رویکرد زمینه را برای توسعه پایدار فراهم می کند.

ترکاشوند، اظهار داشت: توسعه یافتگی؛ نخستین ویژگی و لازمه توسعه پایدار است و باید اذعان داشت، توسعه جریانی چند بعدی است که مستلزم تغییرات اساسی در ساختار اجتماعی، طرز تفکر مردم، نهادهای دولتی و... است.

وی توسعه پایدار را عاملی برای کاهش نابرابری دانست و افزود: توسعه پایدار به عنوان یک هدف زمانی بوجود می آید که منابع انسانی، فیریکی و طبیعی در دسترس  و به صورت کارامد در جهت رسیدن به اهداف، تخصیص داده شوند.

ترکاشوند تاکید کرد: استفاده از منابع طبیعی به این معنی است که افراط و تفریطی در استفاده از آن صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار، توسعه ای در راستای رفع نیازها است و مدیریت شهری کرج بر رسیدن به آن تاکید فراوان دارد و برنامه ریزی می کند، اظهار داشت: توسعه پایدار شهری بهبود رفاه اجتماعی را رقم می زند و برای تحقق توسعه پايدار شهري باید شرايطي فراهم شود تا امكان بستر سازي توسعه پايدار انساني و بهبود رفاه اجتماعي شهروندي، فراهم شود.

ترکاشوند تقويت ساختارهاي شهری، توسعه فرهنگی اجتماعي، ایجاد فضاي شهري مناسب، تلاش برای افزايش رضايت شهروندي را از عوامل مهم و الزامات توسعه پایدار برشمرد.


۱۳۹۳/۶/۱۷ - ۱۷:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن