تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798323890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای بی ضابطه گروه های غیر بومی به موسیقی استان مرکزی ضربه می زند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس انجمن موسیقی استان مرکزی : اجرای بی ضابطه گروه های غیر بومی به موسیقی استان مرکزی ضربه می زند اراک- ایرنا- رییس انجمن موسیقی استان مرکزی گفت: اجرای بی ضابطه گروه های موسیقی غیر بومی دراین استان انگیزه هنرمندان فعال را تحت الشعاع قرار داده و به موسیقی استان ضربه می زند.


به گزارش ایرنا، "رضا ربیعی" شامگاه چهارشنبه در حاشیه بیستمین همایش اعضای انجمن موسیقی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای امسال کنسرت های متعددی از سوی گروه های غیر بومی در نقاط مختلف این استان به خصوص اراک برگزار شده که این مهم موجبات نارضایتی هنرمندان فعال استان در زمینه موسیقی را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در خصوص ارائه مجوز برای حضور هنرمندان غیر بومی در استان منافع و شخصیت هنری هنرمندان بومی را در نظر داشته باشد چرا که استان مرکزی از دیرباز خاستگاه موسیقی دانان بسیار بزرگی در سطح ملی بوده است.
رییس انجمن موسیقی استان مرکزی بیان کرد: حضور یک یا دو گروه موسیقی نام آشنا همراه با هنرمندان کارآزموده و صاحب سبک می تواند کمک بسیار بزرگی در راستای پیشرفت و توسعه موسیقی استان داشته باشد اما اینکه هر گروهی بخواهد در استان مرکزی برنامه اجرا کند نتیجه معکوس می دهد.
وی اظهار کرد: استان مرکزی در عرصه موسیقی سنتی و کلاسیک ایران زمین از جایگاه بسیار ممتازی در کشور برخوردار است و افرادی چون مرحوم استاد "عبدالله دوامی" و استاد مرحوم "نکیسا" هنرمندان استان مرکزی از بزرگان هنر موسیقی کشور در دوره قاجار هستند که در شکل گیری و تنظیم ردیف های آوازی موسیقی ملی نقش بی بدیلی داشته اند.
ربیعی اضافه کرد: متاسفانه در سالیان اخیر موسیقی استان مرکزی و هنرمندان برجسته آن همواره مورد کم لطفی و بی مهری مسوولان استان قرار گرفته اند و با وجود علاقه مندان بیشمار این هنر در این دیار آن گونه که شایسته است به آن توجه نشده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون 806 هنرمند به صورت سازماندهی شده زیر نظر انجمن موسیقی استان مرکزی در نقاط مختلف این استان فعالیت می کنند که تعداد بسیار زیادی از این هنرمندان با توجه به ظرفیت های بسیار بالا در زمینه موسیقی در گمنامی مطلق به سر می برند.
رییس انجمن موسیقی استان مرکزی با بیان اینکه 10 آموزشگاه در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند یادآوری کرد: پیش از گروه های بسیار زیادی هم در بخش موسیقی سنتی و هم در بخش موسیقی پاپ در استان فعالیت می کردند اما به دلیل بی توجهی مسوولان فرهنگی و هنری بسیاری از آنها برای همیشه با این هنر وداع کرده اند و هم اکنون تنها چهار گروه موسیقی سنتی و شش گروه موسیقی پاپ در استان فعالیت می کنند.
وی عنوان کرد: در صورت ادامه این روند، زمینه فروپاشی گروه های اصیل موسیقی استان مرکزی فراهم می شود.
وی هزینه سنگین آموزش موسیقی را یکی دیگر از عوامل عدم گرایش جوانان به هنر موسیقی دانست و تاکید کرد: صاحبان آموزشگاه های موسیقی در استان مرکزی باید در دریافت شهریه های هنرجویان تخفیف های ویژه ارائه کنند، در غیر این صورت باید شاهد افول بیشترموسیقی استان باشیم.
بیستمین همایش اعضای انجمن موسیقی استان مرکزی با حضور پیشکسوتان و جوانان، نوجوانان و خردسالان فعال در این زمینه در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.ک/3
7115/560/559


27/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن