تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819520659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقابله با تصرف اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز تشدید می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار مازندران مقابله با تصرف اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز تشدید می شود نوشهر - ایرنا - استاندار مازندران با اشاره به تصمیم جدی و اراده راسخ دولت تدبیر و امید برای مقابله با پدیده زمین خواری و تصرف غیرقانونی اراضی کشاورزی، گفت: مقابله با تصرف اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز تشدید شده و هیچ کس نمی تواند در این برخورد مانع ایجاد کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، " ربیع فلاح جلودار " روز چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران در غرب مازندران که درمحل اداره آموزش وپرورش شهرستان عباس آباد و به میزبانی این شهرستان برگزار شد، گفت: با جدیت از هرگونه تخریب منابع طبیعی و ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری می شود.
استاندار مازندران تاکید کرد: با حکم قضایی ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته را نیز تخریب می کنیم.
وی با اشاره به اینکه هر هکتار اراضی کشاورزی در مازندران غذای 60 نفر را در کشور تامین می کند، گفت: علاوه بر تشدید در برخورد با تصرف غیرقانونی اراضی کشاورزی باید به کشاورزی نیز رسیدگی کنیم زیرا کشاورزان مشکلات بسیاری دارند.
استاندار مازندران آب شرب را یکی از دغدغه مسوولان استان دانست و گفت: اعتبار 7 میلیارد تومانی برای آب شرب استان در نظر گرفته شده و دنبال این هستیم که طرح های نیمه تمام در این عرصه را با هماهنگی نمایندگان محترم استان در مجلس به نتیجه برسانیم.
وی با اعلام این مطلب که برخورداری استان مازندران از آب آشامیدنی از استان سیستان و بلوچستان نیز پایین تر است، اظهار داشت: برغم باران فراوان در این استان در بسیاری از حوزه ها در مکان پایین کشوری قرار داریم که باید به درستی به این موضوع مهم پرداخته شود.
وی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با سیل احتمالی در شهرهای استان مازندران گفت: در بستر رودخانه ها ساخت و سازهایی صورت گرفته که باید این ساخت و سازها برچیده شود زیرا همین بناها باعث ایجاد سیل می شود.
فلاح گفت: کارهای اساسی برای بازکردن مسیر رودخانه ها در شهرستان بهشهر که سال گذشته با سیل مواجه شد را آغاز کرده ایم. در کلاردشت نیز به دنبال این هستیم و اعتباراتی نیز از ستاد بحران استان برای این امر اختصاص می یابد که ضروری است مسوولان شهرستان ها پیگیر این موضوع باشند.
** آزادراه تهران - شمال طرحی با اولویت مهم است
استاندار مازندران در ادامه با اشاره به نیمه کاره ماندن طرح آزادراه تهران - شمال با تاکید بر اینکه خود از ابتدا از مخالفان این شیوه بوده است، اظهار داشت: اینکه از منابع طبیعی زمین دریافت شود تا راه سازی صورت نگیرد روش درستی نبوده است و اکنون نیز دولت باید با شیوه های مختلف به این موضوع ورود پیدا کند.
وی در عین حال آزادراه تهران - شمال را از پروژه های اولویت دار ذکر کرد و گفت: اعتبارات محدودی برای این پروژه در نظر گرفته شده که کمتر از آن هم اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: عملیات عمرانی در جاده فیروزکوه در بخش سوادکوه امسال به پایان می رسد و سال آینده نیز جاده هراز تکمیل می شود. پروژه جاده قزوین - الموت - تنکابن نیز به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.
** رامسر به مرکز بین المللی تجارت نفت تبدیل می شود
استاندار مازندران در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان رامسر و مزیت های بالای این شهرستان، گفت: اجرای پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی در مازندران هم مانند استان های جنوبی قابلیت دارد و اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم.
فلاح تاکید کرد: به دنبال این هستیم که رامسر را به عنوان مرکز بین المللی تجارت نفت معرفی کنیم. در نقاطی نظیر کیش و قشم نیز این کار صورت می گیرد پس در اینجا نیز می توان این مرکز را ایجاد کرد.
وی ادامه داد: باید زیرساخت های آن را آماده کنیم زیرا رامسر شهری بین المللی است و بخش های مختلف اقتصادی دنیا باید به آن رفت و آمد داشته باشند.
** مازندران زیرساخت های مناسبی ندارد
استاندار مازندران در ادامه به موضوع زیرساخت های موجود در استان مازندران پرداخت و آن را پایین از حد مطلوب دانست و گفت: وقتی با یک برف و سرما خسارات زیادی می بینیم به دلیل این است که زیرساخت ها تا کنون فراهم نشده است. برای تامین زیرساخت ها و سازندگی و توسعه استان نیز تلاش ها باید همگانی باشد.
وی با اشاره به همگرایی حداکثری بین مسوولان استان، گفت: البته همگرایی به این معنا نیست که اگر اشکالی دیده شد، تذکر داده نشود. استانداری به جریان خاصی گرایش ندارد و پیگیر حل مسایل و مشکلات است.
استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت های بالای این استان، گفت دریا به تنهایی می تواند بخش اعظم اشتغال مورد نیاز استان را تامین کند در صورتی که برنامه داشته باشیم اما تا کنون بهره برداری ما از از 370 کیلومتر سواحل دریا منفی بوده است.
** مازندران پروژه های نیمه تمام 30 ساله دارد
فلاح جلودار با اشاره به جمعیت 3 میلیون و 200 هزار نفری استان مازندران، میزان برخورداری آن از اعتبارات را پایین از برخی از استان ها دانست و گفت: اکنون میزان برخورداری 30 درصد افزایش یافته است. 4 هزار پروژه نیمه تمام در استان داریم که سرمایه مردم برای آنها صرف شده و باید تکلیف آنها روشن شود.
وی قدمت برخی پروژه های نیمه تمام استان مازندران را 30 سال ذکر کرد و گفت: تا کنون در این استان از منابع موجود به خوبی استفاده نشده است اما دولت تدبیر و امید که اعتقاد به راستگویی و صداقت دارد و با این رویکرد وارد عرصه شده و این خط را دنبال می کند، به دنبال اولویت دهی به این پروژه ها است. از سویی به عملکرد خود اعتقاد دارد و در مسیر امیدوار کردن مردم حرکت می کند.
1535/608 / 1539


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن