تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805512917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم آشنايي كامل نسل چهار و پنج انقلاب با دفاع مقدس/ خوزستان پايتخت دفاع مقدس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان سردار علی‌ پور عنوان كرد:
عدم آشنايي كامل نسل چهار و پنج انقلاب با دفاع مقدس/ خوزستان پايتخت دفاع مقدس
اهواز ـ خبرگزاري مهر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: نسل چهار و پنج انقلاب با دوران دفاع مقدس آشنايي كاملي ندارند.



به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد علی‌ پور صبح امروز در نشست خبري به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به برگزاري 30 جلسه ستادي و كميته اي به منظور اجراي برنامه هاي هفته دفاع مقدس در خوزستان اظهار كرد: رسانه ها نقش بارزي در دوران دفاع مقدس داشته و هميشه همگام با رزمنده ها در تمام صحنه ها حضور داشتند.

وي افزود: دفاع مقدس متعلق به همه ملت ايران بود و اولين كساني كه توانستند در مقابل تهاجم رژيم بعثي مقاومت كنند مردم مرز نشين شهرهايي مانند خرمشهر، آبادان، هويزه و شوش بودند.

جنگ تحميلي پازل توطئه استكبار جهاني

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان تصريح كرد:‌ هم مردان و هم زناني كه برخي مواقع حتي اسلحه به دست گرفتند در دفاع مقدس و پيروزي شكل گرفته نقش داشتند.

علي پور خاطرنشان كرد: دانش آموزان و دانشگاهيان بيشترين حضور را در زمان دوران دفاع مقدس داشتند. دفاع مقدس و جنگي كه به كشور ايران تحميل شد پازل توطئه استكبار جهاني به رهبري آمريكا بود. بحث انرژي و نفت يكي از منافع آمريكا در تحميل جنگ بود چون وقتي انقلاب شكل گرفت نفت از بشكه اي هفت دلار به 40 دلار افزايش يافت و منافع آمريكا با حكومت انقلاب اسلامي به خطر مي افتاد.

وي عنوان كرد: ژاندارمري ايران در منطقه براي آمريكا دومين موضوعی بود كه آمريكا از نابودی  آن نا خرسندبود و در عین حال يكي ديگر از منافع آمريكا بحث بازار كار بود كه چندين هزار نفر نيروهاي آمريكايي تا قبل از انقلاب در مديريت هاي نيمه به بالاي كشور در رأس كار بودند كه زمان انقلاب اين نيروها از ايران خارج شدند.

طراحي داعش براي مقابله با انقلاب اسلامي

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان يادآور شد: آمريكا اقدامات مختلفي را براي نابودي انقلاب انجام داد اما با رهبري امام و همراهي تمامي اقشار در كنار امام همه نقشه ها و توطئه هايش از بين رفت. اگر محاصره اقتصادي آمريكا برعلیه انقلاب تأثير مي گذاشت ديگر جنگ هشت ساله شكل نمي گرفت. هنوز هم آن توطئه ها در حال جريان است و امروز موضوعي مثل داعش را فقط براي برخورد با انقلاب اسلامي طراحي كردند.

علي پور ادامه داد: اكنون ديگر عمر داعش و تكفيري هاي سوريه به پايان رسيده است. بنا به گفته آمريكا بشار اسد قرار بود فقط سه ماه سر كار بماند ولي سه سال باقي ماند و توطئه هاي آمريكا به نتيجه نرسيد.

دست رد ايران بر حل مشكلات آمريكا

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان بيان كرد: لشكر كشي آمريكا به كشورهايي مانند افغانستان و عراق و يا جريان هايي مثل داعش همه يك راهكار براي مبارزه با انقلاب اسلامي است و بزرگترين منافع آمريكا براي هزينه كردن اين توطئه ها از سوي صهيونيست ها تامين مي شود.

وي تاكيد كرد: ايران به عنوان كشوري كه روز به روز در حال پيشرفت هاي علمي است در مقابل صهيونيست ها قرار دارد و فرهنگ انقلابي همراه با فرهنگ ناب مديريت جهادي كه دنيا تشنه آن است را به تمام جهان انتقال مي دهد.

علي پور بيان كرد: دفاع مقدس تمام زمينه هاي رشد كشور را مهیا كرد. به عنوان مثال تا قبل از زمان دفاع مقدس پزشكان خوزستان اكثرا هندي و پاكستاني بودند ولي اكنون ماهرترين پزشكان را در كشور داريم. همچنين سازه هاي عمراني قبل از دفاع مقدس به كشورهاي ديگر براي اجرا واگذار مي شد ولي اكنون اجراي بزرگترين پروژه سازه ها را مهندسين درون كشور انجام دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: كشور ايران در تحريم ها بسيار خودكفا نشان داده و توانسته است دفاع مقدس را به جايي منتهي كنيم كه آمريكا براي حل برخي از مشكلاتش دست به سوي ایران دراز كرده ولي رهبر انقلاب دست رد به سينه آن ها زد.

وي با اشاره به اينكه خوزستان توانست حملات اوليه حزب بعث عراق را مديريت و سركوب كند، گفت: صدامی که می خواست یک هفته ای خوزستان را تسخیر کند 40 روز پشت دروازه های خرمشهر و آبادان باقی مانده بود. تمام شهرهای خوزستان در مراحل اولیه جنگ درگیر شدند و مرکز خوزستان به مرکز فرماندهی جنگ در هشت سال دفاع مقدس تبدیل شد.

علي پور ادامه داد: نقش خوزستان در جنگ هشت ساله دفاع مقدس یک نقش بی بدیل بود و بنابراين  می توان اين استان را پایتخت دفاع مقدس معرفی کرد. اجرای 500 برنامه در هفته دفاع مقدس خوزستان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان تصريح كرد: در ستاد گراميداشت سي و چهارمين هفته دفاع مقدس شش کمیته نیروهای مسلح، فرهنگي و هنری، ایثارگران، تبلیغات و اطلاع رسانی، پشتیبانی و بانوان (برای اولین بار فقط در خوزستان) تشکیل شده است.

وي خاطرنشان كرد: برای گراميداشت هفته دفاع مقدس 500 برنامه در استان انجام می شود که از آن جمله می توان به رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه های دستاوردهای دفاع مقدس، تبلیغات محیطی اهواز، تجلیل از پیشکسوتان دفاع، نواخته شدن زنگ دفاع، دیدار با خانواده شهدا و رزمندگان، برگزاری تئاتر مقاومت و جشنواره تئاتر ثامن الائمه در آبادان و برگزاری جشنواره پایتخت پنجره ها اشاره کرد.

علي پور افزود: ورزش همگانی، رونمایی از سه عنوان کتاب دفاع مقدس، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، ارائه خدمات رایگان پزشکی، نور افشانی، تجلیل از زنان ایثارگر، اعزام به مناطق عملیاتی، سخنرانی فرماندهان نظامی، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، برگزاری صبحگاه مشترک، برگزاری همایش با محوریت زنان و دانشگاه چمران، رونمایی از فیلم شهید سهام خیام نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این هفته هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان يادآور شد:‌ در زمان دفاع مقدس 52 نقطه از اهواز بمباران شده است در حالی که 6 شهر آبادان، خرمشهر، هویزه، بستان، سوسنگرد و شوش مستقیم با جنگ درگیر بودند. فرهنگ دفاع مقدس متعلق به یک سازمان نیست و همه باید در این زمینه فعالیت کنند، باید خاطرات حاضرین در دفاع مقدس ماندگار و در کتاب ها چاپ شود.

وي اذعان كرد: طرح اولیه باغ موزه های خوزستان را طراحی کردیم که اگر زمین واگذار شود برنامه های بعدی را در این خصوص اعلام می کنیم. مسئول تامین زمین این باغ موزه با شهرداری است.

علي پور در پايان گفت: متاسفانه نسل های چهارم و پنجم ما آشنایی کاملی با دفاع مقدس و جزئیات رخ داده در آن دوران ندارند. در حقیقت اگر از یک نوجوان و دانش آموز در ارتباط با جنگ هشت ساله دفاع مقدس سوالی پرسیده شود آنگونه که باید اطلاعات کافی ندارند.
















۱۳۹۳/۶/۲۶ - ۱۵:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن