تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804795258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای راهبردی توسعه، گام موثر همگرایی سیاسیون چهارمحال وبختیاری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شورای راهبردی توسعه، گام موثر همگرایی سیاسیون چهارمحال وبختیاری شهرکرد - ایرنا- شورای راهبردی توسعه چهارمحال وبختیاری چندی پیش با عضویت جمعی از نخبگان، مدیران باسابقه و سیاسیون استان تشکیل شده و امور خود را در راستای پیشرفت همه جانبه استان آغاز کرده است.


در دهه های گذشته به منابع انسانی به عنوان عنصر هوشمند توجه شده که با مهارت و خلاقیت خود نقش اساسی در سیستم ایفا می کند.
نیروی انسانی کارآمد در یک کشور از سرمایه های ارزشمند آن کشور به شمار می رود و به عبارت دیگر، "سرمایه دانش " از "سرمایه تولید" از ارزش بیشتری برخوردار است.
کشورهای درحال توسعه از سرمایه انسانی، بیش از سرمایه فیزیکی بهره دارند بر اساس آمار، سرمایه انسانی، نقش اول ثروت آفرینی در کشورهای توسعه یافته را با 67 درصد به خود اختصاص داده است، در حالی که سهم منابع طبیعی و فیزیکی 33 درصد است.
این سرمایه است که می تواند به عنوان پشتوانه حرکت های بزرگ اجتماعی قرن حاضر قرار گیرد.
"توسعه پایدار" انسان محور است و با توجه به گستردگی مباحث و قابلیت های آن، به مهم ترین مناظره کنونی و یکی از مهم ترین چالش های دهه های اخیر تبدیل شده است.
بنابراین، دانش و دانایی ملی، رکن اصلی توسعه و نظام و گذرگاه تحقق دانایی ملی به شمار می آید و جامعه زمانی به اهداف خود دست می یابد که از طریق توسعه انسانی مسیر خود را هموار کند.
در طول 35 سال عمر بابرکت نیز اعتبارات فراوانی برای تربیت نیروی انسانی و افزایش کارآمدی آن هزنه شده است، اگرچه در مباحث تربیت نیروی انسانی، این اعتبار سرمایه گذاری برای بهبود کارآیی سیستم به شمار می رود.
چهارمحال وبختیاری نیز در این مدت توانسته است مدیران کارآمدی را به نظام اداری کشور تقدیم کند، نیروهایی که حتی به مسئولیت هایی نظیر تصدی استانداری، معاونت وزیر و حتی معاونت رئیس جمهوری منصوب شدند.
در برهه کنونی نیز که نظام جمهوری اسلامی اقتدار و عظمت روز افزون خود را در عرصه معادلات منطقه ای و بین المللی به دست آورده است، استفاده از توان این نیروها در راستای هم افزایی و حل مشکلات ضروری کرده است.
شورای راهبردی توسعه چهارمحال وبختیاری را جمعی از استانداران ادوار پس از پیروزی انقلاب، نمایندگان فعلی و پیشین مجلس شورای اسلامی، شخصیت ها و مدیران با سابقه و توانمند از هر قشر و جناحی که دل در گرو آبادانی و توسعه استان دارند و مدیران دستگاه های اجرایی تشکیل شده است.
این شورا با ابتکار دبیر مجمع تشخیص نظام به منظور استفاده از توان فکری و مشورتی این نیروها در پیگیری امور چهارمحال وبختیاری تشکیل شده و به گروه یا تفکر خاصی نیز تعلق ندارد.
در این شورا، افرادی نظیر "علی قنبری و علی یوسف پور" دو نماینده پیشین مردم شهرستان های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس، "علی مبینی" استاندار پیشین استان و نماینده پیشین مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، "رجبعلی صادقی" استاندار پیشین چهارمحال وبختیاری، "نصرالله ترابی قهفرخی" نماینده پیشین مردم شهرکرد در مجلس، سردار" غلامعلی حیدری" جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور و "عیسی فرهادی" فرماندار کنونی تهران و استاندار پیشین البرز عضویت دارند.
کمیته های مختلف پیگیری طرح های زیربنایی چهارمحال وبختیاری نظیر راه آهن، طرح های عمرانی و جاده ای و طرح های انتقال آب در این شورا تشکیل شده است که اعضای آن باتوجه به توانمندی و تخصص خود، تکمیل و جذب اعتبار این طرح ها را در شهرکرد و تهران پیگیری می کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در نشست روز گذشته این شورا در استانداری چهارمحال وبختیاری با حضور اعضاء، گفت:برای برون رفت از مشکلات و معضلات کنونی کشور، راهی جز همگرایی ملی، همکاری و همدلی نیروهای درون نظام نداریم.
"محسن رضایی" افزود:بیش از 35 سال از عمر بابرکت نظام جمهوری اسلامی می گذرد و لازم است در این برهه از زمان، در راستای همگرایی همه جانبه و استفاده از توان همه نیروهای دلسوز نظام استفاده کرد.
وی با بیان اینکه کشور از دعواها و اختلافات سیاسی و حزبی هزینه های فراوانی داده است، افزود:نیروی انسانی متخصص که نظام جمهوری اسلامی برای آن هزینه کرده است و برای تخصص وی اعتبار هزینه شده است، عامل مهم توسعه پایدار و همه جانبه است.
رضایی با تاکید بر اینکه سیاسیون می توانند در عین داشتن سلیقه سیاسی و حزبی، در راستای اهداف بلند نظام و پیشبرد توسعه و آبادانی مناطق مختلف کشور با یکدیگر همگام و همکار شوند، افزود:می توانیم در موضوعات مشترکی نظیر تحقیقات علمی، آموزش عالی، توسعه بخش کشاورزی و علوم با همدیگر کار کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصاحت نظام ادامه داد:در برخی استان های کشور نیز شوراهای راهبردی توسعه و پیشرفت استان ها با حضور صاحبنظران، محققان، افراد ذی نفوذ و سیاسیون از هر دو جناح کشور تشکیل شده است و امید است این شوراها در راستای همدلی و وحدت نیروها و حل مشکلات استان ها فعالیت کند.
وی ادامه داد:شورای راهبردی استان ها با محوریت استانداری ها، می تواند نیروهای متخصص و متعهد نظام را با هدف توسعه همه جانبه در کنار هم جمع کند.
رضایی از مردم به عنوان عنصر مهم و اساسی در تحقق برنامه های توسعه ای یاد کرد و گفت:اگر بتوانیم در برنامه ها مشارکت و نقش مردم را پر رنگ کنیم می توان به موفقیت آن برنامه امید داشت.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان ظرفیت های توسعه ای چهارمحال وبختیاری، افزود:طبیعت و اکوتوریسم، موقعیت مناسب جغرافیایی استان، قرار گرفتن آن در کنار دو استان توسعه یافته خوزستان و اصفهان و تاریخ و میراث گرانبهای قوم بختیاری و دیگر اقوام آن از مزیت هایی است که می توان از آن در راستای توسعه پایدار بهره برد.
547/


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن