تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799587039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تارنمای ائل پرس: پزشکانی که با دیدن دلارهای بیماران خارجی چهره عوض می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تارنمای ائل پرس: پزشکانی که با دیدن دلارهای بیماران خارجی چهره عوض می کنند تبریز - ایرنا - تارنمای ائل پرس در گزارشی از حضور بیماران کشورهای همسایه در تبریز و انتقاد از رفتار پزشکان با بیماران داخلی و خارجی، نوشته است: دلارها و منات های بیماران خارجی رنگ چهره پزشکان تبریز را عوض می کند!


این گزارش از تبعیض درمانی بین ایرانی ها و اتباع خارجی در مراکز درمانی تبریز خبر داده و با اشاره به اینکه طبابت در این شهر فدای تجارت می شود، آورده است: این روزها باید مدام به پزشکان تکرار کرد که مبادا مقام طبابت خود را به پای دلارها و منات ها خرج کنید!
برخی پزشکان طوری برای درمان اتباع غیر ایرانی تلاش می کنند که گاهی شک می کنیم به اینکه شاید ماها غیر ایرانی هستیم و آنها ایرانی !!!
این تارنما اضافه می کند: طی چند سال اخیر شاهد حضور اتباع خارجی به خصوص از جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در تبریز بوده ایم که تحت عنوان توریست های سلامت وارد کشور شده و با حضور بی سابقه آنها در مراکز درمانی روبرو شده ایم که گذشته از مزایای اقتصادی، دردسرهایی هم با خود به همراه آورده اند.
ورود اتباع خارجی با اینکه فرصت های زیادی در زمینه گردشگری و ورود ارز به کشور داشته است، اما این روزها شهروندان تبریزی از نارضایتی و بی عدالتی فریادشان بلند شده است.
خانم مرعشی که برای معالجه به یک چشم پزشک مراجعه کرده است، می گوید: چشم های من مشکل ساییدگی قرنیه دارد و منشی دکتر از چهار ماه پیش برای امروز وقت نوشته بود که امروز با حضور در مطب و ساعت ها انتظار، آقای منشی اتباع خارجی را زودتر از ما به اتاق معاینه می فرستد و در صورت اعتراض مهمان بودن و تامین مالی آنها را به رخ ما می کشد.
وی اظهار می دارد: منشی دکترها و برخی بیمارستان ها با گرفتن پول های زیرمیزی و دیدن دلارها و منات های باکو، رنگ چهره شان تغییر می کند و گل از چهره شان می شکفد و این حقیقت است که پوشش تامین اجتماعی را به پول نقد ترجیح می دهند.
این بیمار تبریزی می گوید: پزشکان نباید تبعیض قائل شوند، باید هوای هموطنان خود را بیشتر داشته باشند نه آنهایی که از کشورهای دیگر به خاطر ارزان بودن هزینه درمان در ایران وارد کشور می شوند و بیماری های خود را به هر نحوی به ایرانی ها انتقال می دهند.
فرخی یکی از راننده های بین راهی که مسافران جمهوری آذربایجان را از "بیله سوار" به " تبریز" می آورد، در گفت و گو با خبرنگار ائل پرس، می گوید: برخی از باکوئی ها که برای اولین بار به تبریز می آیند و از حساب و کتاب خبر ندارند ما همراهیشان می کنیم، از نوبت گرفتن پزشک تا خرید مواد غذایی.
وی ادامه می دهد: اکثرا برای اینکه زمان خود را از دست ندهند دست به دامن منشی های مطب و بیمارستان ها می شویم و با پرداخت پول اضافی زیرمیزی! اجازه ویزیت خارج از نوبت می گیریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص برخورد سلیقه ای پزشکان در مورد اتباع غیر ایرانی و به تعجیل انداختن نوبت اتباع غیرایرانی به خبرنگار ائل پرس، گفت: مساله خاصی در نوبت دهی زودتر به اتباع غیرایرانی نباید به وجود آید چرا که آنها برای درمان فوری به ایران مراجعه کردند و جایی برای سکونت ندارند.
محمدحسین صومی افزود: روزانه شاید کمتر از 10 درصد بیماران پزشکان تبریزی، غیرایرانی باشد و نباید 10 درصد به 90 درصد غلبه کند چون 90 درصد وقت ویزیت برای بیماران ایرانی صرف می شود.
وی با اشاره به دریافت حق ویزیت چند برابری از اتباع خارجی، گفت: تعرفه ای تنظیم و با امضای اعضا به نظام پزشکی استانداری آذربایجان شرقی ابلاغ شده که می تواند سه برابر تعرفه بخش خصوصی از اتباع غیر ایرانی اخذ کند چرا که همان میزان در ایران وقت پزشکان را می گیرند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هیچگونه مشکل دارویی به خاطر حضور اتباع غیرایرانی در استان نداریم و کمبود داروهای خاص هیچ ارتباطی به اتباع خارجی ندارد.
صومی اضافه کرد: ارز وارده از توریسم سلامت به کشور چهار برابر بیشتر از توریسم گردشگری است در حالی که یک چهارم هزینه ای که در کشور خرج می کنند پزشکی بوده و سه چهارم دیگر برای مصارف دیگر است.
وی خاطر نشان کرد: نباید فراموش کرد که این اتباع با وارد کردن ارز به کشور گام مهمی در جهت افزایش ارز و کمک به رونق اقتصادی کشور برمی دارند.
در همین ارتباط مدیر داروخانه هلال احمر تبریز درباره مشکلات دارویی، می گوید: به غیر از داروهای یارانه دار، داروهای دیگر در اختیار بیماران غیر ایرانی قرار می گیرد.
دکتر مینا سلیم نژاد اضافه می کند: گاهی وقت ها داروخانه داران و سایر پزشکان، ویزیت بیماران خارجی را در اولویت قرار می دهند، در صورتی که نیاز اول جامعه تامین سلامت افراد بومی است، چرا که در جامعه ما کسانی وجود دارند که بضاعت مالی آنها اجازه خرید یک داروی معمولی را نمی دهد و شاید به علت بیماری نیاز به معاینه اورژانسی دارند.
وی ادامه می دهد: گویا برخی پزشکان سوگند نامه خود را فراموش کرده اند و با گرفتن حق ویزیت های 120 هزار تومانی طبابت را فدای تجارت می کنند!؟
7236/587


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن