تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819999890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرر و زیان دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر بی توجهی به پروژه های عمرانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: محسن هاشمی ضرر و زیان دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر بی توجهی به پروژه های عمرانی سمنان - ایرنا - معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی کشور از ضرر و زیان هشت هزار میلیارد ریالی این دانشگاه در سه سال اخیر بابت رسیدگی نشدن به پروژه های عمرانی و مسکوت ماندن آنها خبر داد.


"محسن هاشمی" عصر سه شنبه در جریان بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به خبرنگاران افزود: پروژه های عمرانی این مجموعه بزرگ دانشگاهی با رکود شدیدی مواجه شد که ناشی از تورم سالهای اخیر کشور است.
وی متذکر شد: در حالیکه تورم رسمی اعلام شده از سوی دولت 40 درصد بود در برخی بخشها از جمله ساختمان به 80 درصد هم رسید و در برخی از بخش ها تا 100 درصد هم با تورم مواجه شدیم که این امر ضربه بزرگی به فعالیت های عمرانی دانشگاه وارد کرد.
هاشمی گفت: اکثر قراردادهای دانشگاه با قیمت ثابت منعقد شده و به دلیل تورم شدید در بخش ساخت و ساز پیمانکاران برای تکمیل و تحویل تعهدات خود دچار مشکل شدند و نتوانستند پروژه ها را به اتمام برسانند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه ازاد اسلامی با دو مشکل اصلی مواجه است ادامه داد: این مشکلات از سه سال قبل شکل گرفت و در طی این مدت پاسخ مناسبی به آن داده نشد.
وی کاهش درآمد دانشگاه را یکی دیگر از مشکلات بیان و تصریح کرد: این کاهش درآمد به دلیل افزایش نیافتن شهریه ها آن هم به صورت شعاری و کاهش تعداد دانشجو رخ داد در نتیجه فشار این کاهش درآمد بیشتر در بخش عمرانی به چشم آمد.
معاون عمرانی دانشگاه ازاد اسلامی ادامه داد: در حالی این مسئولیت را بر عهده گرفتم که 99 درصد پروژه ها دچار چنین مشکلاتی بود و به دلیل برخورد شعاری با دانشگاه به مسائل و مشکلات آن توجهی نمی شد.
هاشمی افزود: از این پس باید تورم را در ساخت و سازها در نظر گرفت و برای برطرف شدن مشکلات پیمانکاران و تامین شدن نقدینگی مجبور به اخذ وام های بانکی هستیم.
وی با اشاره به پیگیریهای "میرزاده" رئیس دانشگاه برای اخذ وام بانکی گفت: با بانک های مختلفی از جمله بانک ملی رایزینی شده تا تسهیلات لازم را در اختیار دانشگاه بگذارند و پروژه های نیمه تمام از این طریق به اتمام برسد درغیر این صورت ضرر و زیان دانشگاه دو چندان می شود.
وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 600 هزار مترمربع پروژه نیمه تمام در این دانشگاه وجود دارد که با توجه به تکمیل نشدن 100 درصد گران شدند و برای تکمیل آنها به 15 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و نیمی از آن را باید از طریق وام تامین کنیم.
هاشمی این پروژه ها را پروژه های کیفی از قبیل ساختمان ورزشی، مسجد، کتابخانه و سلف سرویس بیان کرد و گفت: این پروژه ها فضای آموزشی نیستند که با کاهش تعداد دانشجو به آنها نیاز نداشته باشیم و این پروژه ها برای ارتقای کیفیت در نظر گرفته شده اند.
وی در خصوص ایجاد مراکز رشد و پارک های علم و فناوری گفت: با توجه به تفاهم بین رئیس دانشگاه و معاونت فناوری ریاست جمهوری از این پس دانشگاه آزاد نیز امکان ایجاد این مراکز را دارد و به واحدهای بزرگی که بیش از پنج هزار نفر دانشجو دارند و از امکانات و تجهیزات و زمین برخوردارند توصیه شده تا در کنار واحد دانشگاهی خود پارک علم و فناوری ایجاد کنند.
هاشمی زیربنای در اختیار دانشگاه ازاد اسلامی کشور را 10 میلیون مترمکعب ساختمان و 35 میلیون مترمربع محوطه بیان کرد و اظهار داشت: یک هزار و 600 میلیون مترمربع نیز در دست ساخت است.
وی گفت: در برخی استانها نظیر سمنان و گلستان ساخت و سازها بالاتر از استانداردهای دانشگاهی است اما در برخی استان های دیگر نظیر کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان هنوز نیاز به ساخت و ساز وجود دارد.
معاون عمرانی دانشگاه ازاد اسلامی درباره سیاست آینده دانشگاه ازاد اسلامی گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام، سند دار شدن املاک دانشگاه، کیفی شدن ساخت و سازها و حرکت به سمت معماری ایرانی اسلامی در دستور کار قرار دارد.
وی در یکصد و چهلمین بازدید از واحدهای دانشگاهی روز سه شنبه از دانشگاه آزاد اسلامی سمنان بازدید و روند پروزه های عمرانی نیمه تمام دانشگاه را مورد بررسی قرار داد.ک/3
599


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن