تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798953920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمد خزایی: خط و خطوط سیاسی نباید در فرهنگ دخالت داده شود/ فروپاشی رسانه‌ای صهیونیسم اتفاق می‌افتد/ برچسبی که به خاطر فیلم قلاده‌های طلاخورده ام را دوست دارم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در نشست خبری جشنواره فیلم مقاومت؛
محمد خزایی: خط و خطوط سیاسی نباید در فرهنگ دخالت داده شود/ فروپاشی رسانه‌ای صهیونیسم اتفاق می‌افتد/ برچسبی که به خاطر فیلم "قلاده‌های طلا"خورده ام را دوست دارم
دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: از دخالت جناح سیاسی و روشنفکران در فرهنگ ممانعت کنید.


 به گزارشخبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل مرکز فرهنگی هنری اسوه برگزار شد، محمد خزایی دبیر جشنواره شانزدهم فیلم مقاومت ،ناصر درخشان مدیر ارزشیابی  و دبیرخانه، شهاب اسفندیاری مدیر کمیته علمی و پژوهشی، امیر نصیر بیگی مدیر بخش جلوگاه نور و غلامرضا منتظمی مدیر اجرایی افق نو در نشست حاضر بودند.


 محمد خزایی دبیر جشنواره شانزدهم فیلم مقاومت پس از خوش‌آمدگویی و تبریک هفته دفاع مقدس بیان کرد: قطعاً سیزدهمین جشنواره مقاومت در ابعاد گسترده تری با اهداف وسیع تر برگزار می‌شود.

وی افزود: افتتاحیه این جشنواره روز سی‌ام شهریور در تالار وحدت خواهد بود و در 3 سینمای عصر "جدید"، "فلسطین" و "پردیس ملت" جشنواره را برگزار خواهیم کرد.

خزایی در ادامه عنوان کرد: جشنواره امسال شامل قسمت‌های مختلفی از جمله: استانی، بین الملل، هفته‌های فیلم خارج از کشور، کنفرانس های متعدد برای اقشار مختلفی که درگیر جشنواره هستند از جمله قشر دانشجویی، روحانیون، فیلم سازان و غیره است.

دبیر جشنواره شانزدهمین فیلم مقاومت خاطر نشان کرد: در بعد استانی در 400 شهرستان، این نمایش فیلم و جشنواره برگزار خواهد شد و در پایگاه‌های مختلف از جمله: حوزه‌های علمیه قم و سایر شهرها، دانشگاه ها، کرسی های آزاد اندیشی و برنامه‌های خودجوش توسط دانشجویان این برنامه ها را خواهیم داشت.

ما همچنین با کمک بسیج هنرمندان در پارک ها، مراکز استان ها، محلات و در برخی از ندامتگاه ها نمایش تیم های جشنواره را خواهیم داشت.

خزایی اظهار داشت: برخی سوال دارند که آیا برگزاری این جشنواره با این وسعت و گسترش مناسب است که پاسخ من این است که، کار کوچک کردن آسان است. اینکه این جشنواره در سراسر کشور و در سطح وسیع و ملی برگزار می‌شود بسیار قابل‌توجه و مهم است و اینکه مطابق شعارمان که "سینمای جشنواره فیلم مقاومت برای همه مردم ایران" است ، یک کار فرهنگی را انجام داده ایم.

خزایی افزود: در دو بخش سینمای ملی و بین المللی بخش های مختلفی وجود خواهد داشت که بخش بین‌الملل شامل فیلم سینمایی، مستند، بخش عماد مقنیه، بخش تکفیری، فیلم سوریه، فلسطین و( آثار غزه که این بخش غیر رقابتی است).

همچنین بخش‌های جنبی جشنواره را برگزار خواهیم کرد که شامل جلسات نقد و بررسی خواهد بود.

4 فیلم ضد ایرانی (ایرانیوم، لژیوم، طبیب سیصد 2) برای مخاطب خاص و اصحاب رسانه به صورت خصوصی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره سیزدهم در ادامه بیان کرد: با موج اسلام هراسی که از قرن 19 به بعد همزمان با گرایش وسیع در تمام جهان به اسلام ایجاد شده بود، یک محقق خارجی عنوان کرده بود که قرن 19 سونامی اسلام به راه افتاد، و در پی آن برنامه‌های مختلفی برای نشان دادن چهره بد و تاریک از اسلام شکل گرفت و تاکنون ادامه دارد.

نمونه بارز آن تاسیس یک شرکت فیلم سازی است که فقط هزینه‌ای برای فیلم‌های ضد ایرانی و ضد اسلامی به آن تعلق می گیرد و وظیفه این شرکت فیلم‌سازی، فقط فیلم سازی در این رابطه است.

خزایی اعلام کرد: ما سه نشست را با مهمانان خارجی جشنواره خواهیم داشت. با فیلم های بسیار خوبی که در حوزه بین‌الملل به دست دبیرخانه جشنواره رسیده است و جلسات نقد و بررسی فیلم های ملی و بین‌المللی را با کارشناسان خواهیم داشت.

همچنین بزرگداشت 4 هنرمند (ابوالقاسم طالبی، مرتضی شعبانی، محمدتقی فهیم و جهانبخش سلطانی) را در جشنواره برگزار خواهد شد.

دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در ادامه بیان کرد: از 7 مهر هفته‌های فیلم آغاز می‌شود و تا اول آذر ماه ادامه خواهد یافت.

در کشورهای روسیه، هند، گرجستان، قزاقستان، ترکیه، لبنان و فلسطین نمایش فیلم را در هفته‌های فیلم خواهیم داشت.

همچنین خزایی یادآور شد: 60 مهمان خارجی در جشنواره خواهیم داشت که 30 نفر آنها در جریان جشنواره و مابقی برای برنامه‌های پس از جشنواره خواهد بود.


ادامه دارد./

خزایی گفت: 15 جلد کتاب منتشر شده است که در جشنواره مقاومت به آنها پرداخته خواهد شد. بالغ بر 2 هزار اثر ارسال شده است که 259 اثر نمایش داده می شود.

همچنین در بخش جوایز، جایزه بهتری فیلم از نگاه مردم و نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه خانواده شهدا که برای اولین بار است  از طرف خانواده شهدا جایزه‌ای در نظر گرفته می شود به برگزیدگان اهدا می‌شود.

ما اهدای جوایز را به 2 بخش مراسم افتتاحیه و اختتامیه تقسیم کرده‌ایم.

محمد خزایی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از حواشی در مورد فیلم های جشنواره اشاره کرد و گفت: فیلم "پادشاه شن‌ها" که یک فیلم عربی است در جشنواره به نمایش درمی‌آید. این فیلم شکل‌گیری آل‌سعود را که با نقش پررنگ انگلیس ساخته شده است، به تصویر می‌کشد.

خزایی با انتقاد از واکنش جامعه نسبت به نمایش فیلم های ضد ایرانی در جشنواره های خارجی گفت: وقتی یک فیلم ضد ایران به جشنواره‌های خارجی می‌رود و مورد تقدیر قرار می‌گیرد ما هیچ واکنشی نداریم. سیاست ما این است که در مقابل حمله بیانیه بدهیم ما فقط منتظریم تا فیلمی  علیه ما ساخته شود تا ما جواب آن را بدهیم و در مقابل فیلمی بسازیم. خودمان آغاز کننده اینگونه حملات نیستیم.
 
 
خزایی همچنین گفت: مساله فرهنگ مساله خط سیاسی چپ و راست نیست، مساله ارزش‌هاست. خط و خطوط سیاسی نباید دخالت داده شود.

وی افزود: طی سالیان طولانی در بحث فرهنگ به شکل قبیله‌ای برخورد شده است که هرکس با گروه و کسانی که مطابق نظرشان است یک تیم را تشکیل می‌دهد.

ما فقط یک جا خط کشی داریم و آن بحث ارزش‌ها و استهاله آن است. نمی شود گفت که هم معتقد هستم و هم نیستم یا اینکه هم هویت داریم و هم نداریم. اینجا جایی است که باید مشخص کنیم که کدام طرف هستیم.

خزایی با اشاره به جریان روشنفکری در فرهنگ گفت: جریان روشنفکری که وارد عرصه فرهنگی می‌شود خطرناک است. زیرا آنها می‌خواهند به مسائل قبل از انقلاب برگردند و میل روشنفکران و شبه روشنفکران به آن سو است.

ما باید بگوییم که جریان مقاومت به هیچ جا وصل نیست.

وی با انتقاد از برخی رسانه ها و نشریات در ماجرای جنگ‌های غزه گفت: متاسفانه برخی رسانه ها و نشریات هیچ واکنشی در مقابل جنایات غزه نداشتند. به نظر من اینگونه مسائل اخلاقی و انسانی است و نباید جناحی با آن برخورد شود.

جریان‌های فرهنگی و ارزشی بیشماری در کشور رخ می‌دهد که اینگونه رسانه‌ها و نشریات نسبت به آنها بی‌اعتنا هستند و این مایه تاسف است.

دبیر شانزدهمین جشنواره مقاومت بیان کرد: هرکس دغدغه نظام و انقلاب را داشته باشد در این مسائل فرهنگی شرکت می‌کند که یکی از آنها همین جشنواره فیلم مقاومت است، بی جهت نیست که یکی از منتقدین خارجی بیان کرده است که ایران به تدریج به کعبه فیلم های ضد صهیونیست و ضد آمریکا تبدیل می شود.

خزایی همچنین در مورد رسانه‌ها گفت: در فضای رسانه‌ای به گونه‌ای می‌خواهند با محو صدای ما صداهای دیگر را بلندتر به گوش مخاطبان برسانند. 

من پیش بینی می کنم که فروپاشی رسانه‌ای صهیونیسم دارد اتفاق می افتد. شاید این به‌نظر عده‌ای شعار باشد اما اتفاق خواهد افتاد.

خزایی در ادامه افزود: در برگزاری جشنواره های فیلم مقاومت نگاه زیرساختی برای ما بسیار مهم است و با برگزاری این جشنواره در استان‌های مختلف باعث شدیم تعدادی از سینماهای در شرف تعطیلی به حیات خود ادامه دهند.

در مورد اینکه جشنواره امسال در تهران برگزار خواهد شد دلایل مختلفی از جمله: بودجه‌های در نظر گرفته شده دخیل بود و اینکه تهران میزبان بهتری خواهد بود و پوشش رسانه‌ای مناسب تری خواهد داشت اما امیدوارم در سال‌های آینده در شهرهای دیگر جشنواره را برگزار کنیم.

خزایی در خصوص اتفاقات غزه و تاثیر آن بر جامعه گفت: کشتن مسلمان ها یک بحث است و کشتن مردم بی‌گناه جهان مساله‌ای دردناک است که باز تاثیرپذیری آن به وجدان انسانی برمی‌گردد. ما بعنوان کشوری که نبض مقاومت را در دست داریم باید قوی و قدرتمند به این مسائل بپردازیم.

خزایی درخصوص مستند های بین‌المللی اظهار داشت: آثار مستند بین‌الملل در سطح خوبی هستند. فیلم "ابوزینب" به کارگردانی "علی غفاری" نیز قرار است به نمایش دربیاید.

خزایی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب فرموده است، "بگذارید به خاطر شعار شما برخی از شما اجتناب کنند"؛ به نظر من اصل جریان باید درست و صحیح باشد. مهم فیلم‌سازان و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره هستند. 

خزایی گفت: درمورد جشنواره مقاومت با من تماس گرفتند و گفتند، شما هرکس که مخالف بوده را برای این جشنواره گرد هم آورده‌اید.

از نظر من هر جشنواره ‌ای شاخصه‌ای دارد و نباید به کسی که نگران مسائل فرهنگی کشور است تندرو لقب بدهیم و نگاه سیاسی به فرهنگ داشته باشیم.

خزایی در پایان با اشاره به بخش موضوع فتنه در جشنواره گفت: بحث فتنه بحث جناحی نیست بلکه خط قرمز نظام است. 

به نظر بازتاب رسانه‌ها خوب بوده است به جز 4 یا 5 نشریه که نسبت به روند جشنواره بی‌اعتنا بودند.

تهیه‌کننده فیلم "قلاده‌های طلا" گفت: فیلم قلاده های طلا باید ساخته می شد، این فیلم ریشه‌ها و پشت صحنه‌های مهمی دارد. اگر این فیلم و ساخت آن باعث شده است که من مارک‌دار بشوم بگذارید این اتفاق بیافتد. این مارک زیبایی است که باید به آن مارک نظام بگوییم و من آن را دوست دارم.


انتهای پیام/ اس








تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن