تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820659725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید نگرش ها در زمینه چگونگی مصرف برق اصلاح شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: فرماندار شهرستان جهرم: باید نگرش ها در زمینه چگونگی مصرف برق اصلاح شود خبرگزاری پانا: فرماندار شهرستان جهرم بیان داشت: برای تغییررفتار مصرف وفرهنگ بهینه سازی مصرف انرژی می توان از روش سلبی و روش ایجابی استفاده کرد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور ساعت 13:46



به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الله رضایی در همایش بهینه سازی مصرف انرژی در بخش کشاورزی اظهار کرد: باید نگرش ها در زمینه چگونگی مصرف برق بهینه تغییر کرده و این مهم اصلاح شود.
وی با بیان اینکه 51 درصد مصرف برق در جهرم سهم کشاورزی می شود، گفت: باید این امر در کشاورزان ایجاد شود که آیا مقدار هزینه ای که صرف تولید محصول می شود مقرون به صرفه است یا خیر، با وجود این موارد نمی توان از کشاورزی چشم ببندیم و به دنبال صنعتی شدن باشیم.
فرماندارویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه باید مصرف برق در کشاورزی مدیریت شود، بیان کرد: باید در این زمینه ضمن برنامه ریزی مناسب، فرهنگ سازی شده و رویکرد صنعتی نیز متناسب با کشاورزی در جهرم توسعه پیدا کند
در ادامه مدیردفتر مدیریت مصرف وکاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بیان داشت : بیش از51 درصد انرژی و برق فارس در بخش کشاورزی مصرف می شود.
شاهرخ آزرم در همایش بهینه سازی مصرف انرژی در بخش کشاورزی در جهرم افزود: استان فارس یک استان کشاورزی بوده وبیشترین مصرف انرژی برق در این استان مربوط به بخش کشاورزی می باشد.
وی اظهارداشت: درشرکت توزیع برق استان فارس تنها 8/2درصد از مشترکین استان فارس دربخش کشاورزی بیش از 51 درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص می دهند.
این مقام مسئول تاکیدکرد : بی تردید ارائه راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در بخش کشاورزی به میزان دست کم 10درصد، نتایج چشمگیری در صرفه جویی مصرف در سطح استان به دنبال خواهد داشت .
در ادامه این همایش شیروی، کارشناس ارشد برق دفتر نمایندگی سابا به ارائه آمار انرژی کشور در بخش کشاورزی مطابق با ترازنامه انرژی سال 91 پرداخت و گفت : مصرف انرژی الکتریکی بخش کشاورزی حدود 15درصد از مصرف کل انرژی برق کشور می باشد.
در بخش دیگر از این همایش صیادزاده، کارشناس ارشد مکانیک دفتر نمایندگی سابا نیزدرضمن ارائه راهکارهای عملی بهینه سازی مصرف انرژی در بخش کشاورزی اظهار داشت : تعویض الکتروپمپ های شافت و غلافی با الکتروپمپ های شناور و انتخاب مناسب الکتروپمپ های شناور متناسب با شرایط آبدهی و ارتفاع چاه از جمله راهکارهای کاهش مصرف انرژی در این حوزه می باشد.
وی تصریح کرد : انتخاب روش آبیاری صحیح باعث افزایش راندمان آبیاری از 35درصد در زمان حاضر به حدود 90درصد می گرددکه این امر سبب افزایش کیفیت و میزان محصول،کاهش هزینه های جانبی ودرنهایت کاهش مصرف انرژی می گردد.
صیادزاده ادامه داد:هم چنین استفاده از انرژی های نو ازجمله سیستم های فتوولتاییک جهت پمپ های کشاورزی می توانددراین روندبسیارتاثیرگذار باشد.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن