پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1849818156
سینمایی که چشم به تلویزیون دوخته؛ حتما نابود میشود
واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا:
آیا تلویزیون سهم سینما را میپردازد؛ محمد حمیدیمقدم پاسخ میدهد/2/ سینمایی که چشم به تلویزیون دوخته؛ حتما نابود میشود
1393-06-25, 08:29
هرگاه مدیری تغییر کرده تمام برنامهها و سرفصلها حذف شده و با یک سیاست جدید متفاوت و متضاد با مدیر قبل مواجه شدهایم/ هویت صداوسیما مشخص است و تغییر نمیکند/ این نگرانی در بین تهیهکنندگان هست که با آمدن مدیر جدید به برنامههای دیگر توجه شود.
تهیهکننده برنامههای سینمایی همچون "سینما یک" و "سینما چهار" معتقد است؛ رابطه بین تلویزیون و سینما در دهههای گذشته بسیار بهتر از سالهای اخیر بوده است. محمد حمیدیمقدم در گفتوگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به رابطه تلویزیون و سینما در دنیا گفت: سینما و تلویزیون در همه جای دنیا دو مقوله جدا از هم هستند که هریک راه خود را میروند اما با یکدیگر تعامل دارند و از ظرفیتهای هم نیز استفاده میکنند. وی ادامه داد: سینما همیشه هویت مستقل خود را حفظ کرده و در جاهایی که با تلویزیون همکاری کرده این هویت را در تلویزیون جاری کرده است به همین دلیل این تلویزیون بوده که توانسته به سینما در بهترین دیده شدن و رشد کمک کند. حمیدیمقدم با اشاره به اینکه رابطه سینما و تلویزیون همیشه یک رابطه دو طرفه بوده؛ گفت: در بعضی کشورها به خصوص کشورهای آمریکایی شبکههایی وجود دارند که براساس میزان استقبال مخاطبان؛ فیلمها را از سینما خریداری و پخش میکنند. این شبکهها بیشترشان کابلی و خصوصی هستند و فیلمهای عامهپسند را بیشتر پخش میکنند. وی افزود: در این شبکهها اصل بر این است که اگر فیلمی حتی ساده؛ مورد پسند مخاطبان است و شبکه میتواند با پخش این فیلم و جذب آگهیهای مختلف سودی برای خود دست و پا کند، قطعا آن فیلم خریداری شده و به نمایش درمیآید. تهیهکننده برنامه "سینما چهار" در دهه ۸۰ با اشاره به شکل دوم حمایت شبکههای تلویزیونی از سینما گفت: بسیاری از شبکههای تلویزیونی در دنیا بهخصوص در کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه، به عنوان شبکههای فرهنگی از دولت سوبسید و کمک مالی میگیرند و یکی از اهداف آنها حمایت از فیلمهای فرهنگی و مستقل است. وی ادامه داد: این شبکهها با مشارکت در تولید فیلمهایی با بودجه کم (Low-budget) که اهداف فرهنگی و فرهنگسازی دارند؛ به نوعی از بخشی از سینما که خارج از بدنه سینمای تجاری است، حمایت میکنند اما نکتهای که وجود دارد این است که این شبکهها هرگز سفارشی برای ساخت فیلم به فیلمسازان نمیدهند بلکه از طرحهای موجود و فیلمهای موجود حمایت میکنند. حمیدیمقدم با اشاره به اینکه در همه دنیا سینما از لحاظ نوگرایی و اندیشه جلوتر از تلویزیون است، گفت: سینما در بعضی از موارد نیازمند به حمایت تلویزیون است و شبکههای تلویزیونی در قالب کمپانیهای حامی ساخت فیلم به کمک سینما میآیند و از تولید فیلمهایی حمایت میکنند. وی ادامه داد: به طور مثال ما شاهد هستیم که گاهی یک فیلم معتبر سینمایی که جوایزی نیز کسب کرده، سرمایه آن از سوی چندین شبکه تلویزیونی تامین شده است. هرچند باید کسی که قصد دارد فیلمی بسازد بخش مهمی از بودجه را نیز خودش تهیه کند. حمیدیمقدم با تاکید براینکه تلویزیون؛ فکر و نگاه خودش را دارد و سینما نیز نگاه خود را، افزود: زمانی که این دو گزینه به یک درک و فهم مشترک از نیازها، اهداف و خواستههای خود برسند؛ میتوانند به همدیگر کاملا کمک کنند. وی با اشاره به وضعیت رابطه سینمای ایران و صدا وسیما به عنوان نماد تلویزیون گفت: مشکلی که امروز در رابطه سینما و صدا وسیما وجود دارد نوع نگاهی است که این دو عنصر به مسائل مختلف دارند. در بسیاری از جاها تلویزیون نگاه سینما را قبول ندارد و اگر جایی نگاه فیلمسازی را بپسندد حتما از آن حمایت میکند. تهیهکننده برنامه "سینما یک" ادامه داد: زمانی که مدیر یک تلویزیون اثری را که میخواهد در سینما پیدا نمیکند؛ خود دست به تولید میزند زیرا میخواهد فکر و اندیشه خودش را گسترش دهد از همین رو ما شاهد تولید تله فیلمها و فیلمهای زیادی در تلویزیون هستیم. حمیدیمقدم با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر با وجود حمایت از سینما و فیلم؛ شبکههای تلویزیونی هرگز وارد سفارشدهی نمیشوند؛ گفت: در بیشتر شبکههای دنیا؛ حجم تولید فیلمهای سینمایی و برنامههای نمایشی در حد صفر است و بیشتر این شبکهها برنامههای موردنیازشان را از خارج از مجموعه خود خریداری میکنند و تنها برنامههایی که تولید میکنند؛ تاکشو (گفتگو محور) تاپ شو و همچنین فیلمهای مستند است. وی ادامه داد: در ایران نیز بهترین راهکار خرید محصولات تولید شده توسط صدا وسیما از گروههای تولیدکننده خارج از صدا و سیما است. حمیدیمقدم افزود: صدا و سیما میتواند با رصد سریالها و فیلمهایی که در خارج از صدا و سیما تولید میشود؛ برنامههای موردنیازش را تهیه کند و تنها مسئلهای که نمایش این فیلمها میتواند در تلویزیون داشته باشد؛ بحث ممیزی است. وی ادامه داد: مسئله ممیزی را نیز میتوان به مرور و در طول زمان و بهصورت غیرمستقیم با همکاری و هماهنگی تولیدکنندگان برنامههای خارج از سازمان مرتفع کرد. وی با اشاره به اینکه صدا و سیما در ایران مانند همه جای دنیا بیشتر به مسائل روتین و معمولی توجه میکند، گفت: تلویزیون یک مرز مشخص دارد که در رابطه با سینما این مرز را کاملا تعیین کرده است به همین دلیل راه برونرفت مشکلات سینمای ایران این نیست که چشم به تلویزیون داشته باشیم بلکه راه برونرفت این است که ما به سمت تولید مشترک با کشورهای خارجی و همچنین اکران خارجی فیلمها حرکت کنیم. وی افزود: سینمایی که بخواهد به صدا وسیما و تلویزیون چشم داشته باشد قطعا نابود میشود بلکه باید این نگاه فقط به اکران و مخاطبان خود سینما باشد. حمیدیمقدم ادامه داد: با نگاهی به تاریخ رابطه تلویزیون و سینما در ایران میبینیم که این رابطه در دهههای گذشته بسیار بهتر از امروز بوده و کارگردانهایی که امروز آثار شاخصی ساختهاند و در سینما شناخته شده هستند؛ کار خود را با تلویزیون آغاز کرده و اولین فیلمهای خود را در دهههای ۶۰ و ۷۰ با کمک صدا وسیما تولید کردهاند. وی مشکل صدا و سیما را تغییر رویکرد به دنبال تغییر مدیران دانست و افزود: نگاهی به عملکرد مدیران صداوسیما در دهههای گذشته نشان میدهد هرگاه مدیری تغییر کرده ناگهان تمام برنامهها و سرفصلها حذف شده و ما با یک سیاست جدید که در بسیاری از موارد متفاوت و متضاد با مد یر قبلی بوده؛ مواجه شدهایم. حمیدیمقدم تاکید کرد: تغییر مدیران در صدا وسیما و همچنین ساختار کلی فرهنگ نشان میدهد ما در بخش فرهنگ که سینما نیز زیرمجموعه آن است فاقد یک استراتژی مدون و مشخص و زماندار هستیم. وی با اشاره به رفتار مختلف و متفاوت مدیران صدا وسیما با سینما در سالهای گذشته افزود: به طور مثال در دروه لاریجانی سینما یک وجاهت و وزنه مشخصی داشت و برنامههای سینمایی برنامههای جدی در تلویزیون بودند که در پشت آنها یک اندیشه و تفکر خاص قرار داشت. ابن تهبهکننده ادامه داد: هرگاه مدیران میانی صدا و سیما با سینما خوب بودند و به آن علاقه داشتند این رابطه تقویت شده و ما شاهد کارهای خوبی در تلویزیون در باره سینما بودیم. بهطور مثال در دورهای که محمدرضا جعفری جلوه و پورحسین حضور داشتند برنامههایی همچون سینما چهار و سینما یک ساخته شد که توجه جدی به سینما داشت و مخاطبان خوبی هم داشت. حمیدیمقدم ادامه داد: بیشتر برنامههای تلویزیون حاصل یک کار بلندمدت تحقیقاتی و یا پژوهشی نیست بلکه بیشتر جرقههایی است که ازسوی تهیهکنندگان آن برنامهها زده میشود و با حمایت مدیری تبدیل به یک برنامه خوب میشود و زمانی که آن مدیر نیز تغییر میکند انگار خط فکری عوض میشود و ادامه ساخت آن برنامه متوقف میشود. وی افزود: همین امر باعث میشود زمانی که مدیری از شبکهای به شبکه دیگری میرود؛ تهیهکنندگان شبکه قبلی نیز با مدیر جدید میروند و ما مشاهده میکنیم که مثلا برنامهای که تا دیروز از شبکه چهار پخش میشده با رفتن مدیر به شبکه یک آن برنامه نیز به شبکه یک رفته است. وی درپاسخ به این سوال که آیا با تغییر ضرغامی و آمدن مدیران جدید امکان دارد رویکرد کلی تغییر کند یا نه؛ گفت: برای تهیهکنندگان تلویزیون بحران زمانی پیش میآید که یک مدیر گروه تغییر کند زیرا زمانی که مدیر گروه عوض میشود تهیهکننده متوجه میشود که هر لحظه امکان دارد برنامهاش حذف شود به همین دلیل عوض شدن مدیر گروه بغرنجتر از عوض شدن رئیس سازمان است. وی با اشاره به اینکه تهیهکنندگان تلویزیون در خط مقدم برنامهسازی قرار دارند؛ افزود: تصور نمیکنم با تغییر راس هرم سازمان صدا وسیما تغییر زیادی در صدا وسیما به وجود بیاید زیرا عملکرد صدا و سیما در سالهای گذشته نشان داده که این سازمان دارای چارچوبهای مشخصی است که تهیهکنندگان نیز این چارچوبها را کاملا میشناسند. حمیدیمقدم افزود: آنچه که ممکن است با آمدن رئیس جدید تفاوت بکند تغییر سلیقهها و نوع نگاه است زیرا هویت صدا و سیما مشخص است و هرگز تغییری نمیکند و این نگرانی در بین تهیهکنندگان تلویزیون وجود دارد که با آمدن یک مدیر جدید و تغییر سلیقه به برنامههای دیگری توجه شود.
1393-06-25, 08:29
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
نیویورک تایمز: نابودی داعش احتمالا چند سال به طول میانجامد |اخبار ایران و جهان
نیویورک تایمز نابودی داعش احتمالا چند سال به طول میانجامد کد خبر ۴۳۳۰۳۸ تاریخ انتشار ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵ ۱۱ - 08 September 2014 مقامات ارشد آمریکا اعلام کردند دولت واشنگتن آماده است تا مبارزاتی را علیه داعش در دستور کار قرار داد که تکمیل آن ممکن است سه سال طول بکشد و این مسمدیر مجتمع سینمایی کاشان: استقبال کاشانیها از طرح ملی«سلام سینما» چشمگیر نبود
مدیر مجتمع سینمایی کاشان استقبال کاشانیها از طرح ملیسلام سینما چشمگیر نبودمدیر مجتمع سینمایی کاشان گفت استقبال کاشانیها از طرح ملیسلام سینما چشمگیر نبود سید احمد حسینی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت استقبال مردم این شهرستان از طرح ملی سلام سینما که دنیویورک تایمز: نابودی داعش احتمالا چند سال بطول میانجامد
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱ ۴۸ مقامات ارشد آمریکا اعلام کردند دولت واشنگتن آماده است تا مبارزاتی را علیه داعش در دستور کار قرار داد که تکمیل آن ممکن است سه سال طول بکشد و این مساله نیازمند تلاش مداومی است که احتمالا پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما نیز ادامه داشته باشدانتقاد مدیرعامل خانه سینما از برخورد مازیار میری با مریلا زارعی در جشن انجمن منتقدان سینمایی
انتقاد مدیرعامل خانه سینما از برخورد مازیار میری با مریلا زارعی در جشن انجمن منتقدان سینمایی فرهنگ > سینما - محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما درباره اتفاقی که در جشن انجمن منتقدان بین آقای میری و خانم زارعی افتاد به روزنامه اعتماد گفت من شنيده بودم كه براي اهدايبازگشت مدیر دوبلاژ ارتش سری به تلویزیون
بازگشت مدیر دوبلاژ ارتش سری به تلویزیون مدیر دوبلاژ سریال ماندگار ارتش سری پس از مدتها دوری از دوبله به تلویزیون بازگشت به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران فیلم سینمایی قهرمانان تایتانیک بهزودی با مدیریت دوبلاژ استاد ایرج رضایی به زودی دوبله میشوتیروئید بازیگری و کارگردانی در سینما و تلویزیون
تیروئید بازیگری و کارگردانی در سینما و تلویزیون تاریخ انتشار شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 07 10 | شماره خبر 1642480356898482191 تعداد بازید 1 پرکاری در کل صفت ناپسندی نیست که در بسیاری موارد خوب هم هست اما وقتی پای حرفههایی مثل نوشتن سرودن بازیگری یا کارگردانی به میان میآیدافزایش چشمگیر قبولی داوطلبان شاهد و ایثارگر در آزمون سراسری سال 1393
سهشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹ ۲۸ معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از افزایش آمار قبولی داوطلبان شاهد و ایثارگر در آزمون سراسری سال 1393 با توجه به اجرایی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خبر داد به گزارش ایسنا حجتالاسلام والمسلمین سید حسن مؤذنی به نقبازگشت الهام چرخنده به تلویزیون + عکس
بازگشت الهام چرخنده به تلویزیون عکس الهام چرخنده هم بعد از بازی درنقش زیور سریال آوای باران با سریال خانوادگی هانیه بازگشت دوبارهای به تلویزیون خواهد داشت الهام چرخنده هم بعد از بازی هنرمندانه اش درنقش زیور سریال آوای باران با سریال خانوادگی هانیه بازگشت دوبارهای بهمیثم ابراهیمی و چشمان بسته
میثم ابراهیمی و چشمان بسته قطعه چشمامو بستم عنوان جدیدترین اثر میثم ابراهیمی است به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران چشمامو بستم عنوان جدیدترین آهنگ میثم ابراهیمی است که این روزها به عنوان تیتراژ سریال دردسرهای عظیم منتشر شده است البته فضای کمدی سریالسینمایی شبکه روی آنتن شبکه 4
سینمایی شبکه روی آنتن شبکه 4 فیلم سینمایی شبکه محصول 1976آمریکا روز شنبه 16 شهریور ساعت 23 15 روی آنتن برنامه سینما سینما با تحلیل میرود به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار فیلم سینمایی شبکه محصول 1976آمریکا روز شنبه 16 شهبرنامههای تلویزیونی مربوط به کتاب نباید تنها در یک شبکه متمرکز باشند
فرهنگ و ادب بازار نشر تبلیغ کتاب در رسانه ملی-8 برنامههای تلویزیونی مربوط به کتاب نباید تنها در یک شبکه متمرکز باشند مدیر انتشارات فاتحان گفت اگر قرار است برنامههای تلویزیونی به کتاب بپردازند و شبکهای هم به این موضوع اختصاص پیدا کند نباید پخش همه برنامهها از این شبکه باشسازمان سینمایی با سینماها شوخی دارد؟!
سهشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳ ۰۲ رضا سعیدیپور گفت که سازمان سینمایی بعد از هفت ماه تنها 835 هزار تومان بابت بیش از 50 سانس نمایش فیلم در طرح سینما سلام پرداخت کرده است مدیر سینما آزادی در گفتوگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا با ابراز تأسف از این اقدام سااپیزود چشمان بسته شبکه تهران کلید خورد
اپیزود چشمان بسته شبکه تهران کلید خورد اپیزود چشمان بسته شبکه تهران به کارگردانی نوید میهن دوست و تهیه کنندگی اکبر تحویلیان در مرکز توانبخشی عمل از گروه فیلم و سریال شبکه تهران کلید خورد بهگزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه تهرانتلویزیون استان کردستان و چند نکته قابل تامل برای ما کرمانشاهیان
تلویزیون استان کردستان و چند نکته قابل تامل برای ما کرمانشاهیان کرمانشاه - ایرنا - رییس رسانه ملی چندی پیش در آیین پایانی هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها دربوستان ایل گلی تبریز شبکه های استانی را به رنگین کمانی تشبیه کرد که اقوام گویش ها رفتارها و آیسازمان سینمایی از هر اکرانی که آرامش سینما را بهم بزند،جلوگیری میکند/وضعیت کنونی، نوید سینمای خوب را میدهد
سازمان سینمایی از هر اکرانی که آرامش سینما را بهم بزند جلوگیری میکند وضعیت کنونی نوید سینمای خوب را میدهد سازمان سینمایی از هر اقدام هر عملی و هر اکرانی که بخواهد فضای آرام کشور و سینما را تحت الشعاع قراردهد حتما جلوگیری میکند حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در گفتگو با«معراجیها» از امشب به تلویزیون میآیند/ حاشیه و متن سریال دهنمکی
فرهنگ و هنر رادیو و تلویزیون معراجیها از امشب به تلویزیون میآیند حاشیه و متن سریال دهنمکی سریال معراجیها به کارگردانی مسعود دهنمکی و تهیهکنندگی سیدمحمود رضوی از امشب از شبکه یک سیما روی آنتن میرود به گزارش خبرنگار مهر پخش سریال «معراجیها» از امشبتدارک ویژه تلویزیون برای هفته دفاع مقدس
تدارک ویژه تلویزیون برای هفته دفاع مقدس تاریخ انتشار سه شنبه 18 شهریور 1393 ساعت 07 11 | شماره خبر 1637400556845931614 تعداد بازید 0 شبکههای مختلف تلویزیون برای هفته دفاع مقدس ویژهبرنامههایی را تدارک دیدهاند که از میان آنها میتوان به پخش سریالهای معراجیها کیفر و-