تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804623533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله مکارم شیرازی:توهین به مقدسات دیگران صحیح نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله مکارم شیرازی:توهین به مقدسات دیگران صحیح نیست قم - ایرنا - آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید توهین به مقدسات دیگران را صحیح ندانست.


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، وی روز دوشنبه در دیدار جمعی از ره یافتگان مکتب اهل بیت(ع) از استان های سیستان و بلوجستان، هرمزگان، کردستان و گلستان، افزود: ما به مقدسات دیگران اهانت نمی کنیم و اجازه نمی دهیم احدی نیز اهانت کند.
وی اضافه کرد: این مطلب را نیز به صورت فتوا نوشته ایم و منتشر شده است؛ ولی بدون اینکه بخواهیم به مقدسات دیگران توهین کنیم، راهی که انتخاب کرده ایم را صحیح می دانیم و از پذیرندگان استقبال می کنیم.
آیت الله مکارم شیرازی خطاب به حاضران، تصریح کرد: شما نیز راه صحیح را پیدا کرده و باید خدا را بر این نعمت شکر کنید؛ شما افراد آزادی بودید که با شجاعت راه صحیح را شناخته و با قبول هزینه هایش قدم در این راه گذاشتید؛ بدانید که پاداش عظیمی در انتظار شماست.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، خاطرنشان کرد: راه روشن است و کسانی که دلشان نمی خواهد آن را بپذیرند، چه کار می توان کرد.
وی افزود: وظیفه شما در این باره مهم است، باید به گونه ای عمل کنید که مردم تفاوت رفتار شما را پس از گرویدن به مکتب اهل بیت(ع) مشاهده کنند؛ به وسیله عمل خودتان و خوش اخلاقی باید مردم را به مکتب ائمه اطهار(ع) دعوت و جذب کنید.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما می توانیم حتی بدون مراجعه به منابع اهل بیت(ع) حقانیت شیعه را اثبات کنیم، گفت: پیروان مکتب اهل بیت(ع) می توانند از کتاب های درجه اول اهل سنت حقانیت خود را اثبات کنند.
وی تصریح کرد: یکی از علمای اهل سنت پاکستان گفته بود که شیعیان می توانند فروع و اصول دین خود را از کتاب های ما اثبات کنند و کاش این روایت در کتاب های ما نبود.
وی با اشاره به وصیت نامه تاریخی امام راحل که در آغاز آن به حدیث ثقلین اشاره شده است، بیان داشت: حدیث ثقلین متواتر است؛ اگر تعصبی نباشد باید به وسیله همین یک حدیث نیز مکتب اهل بیت(ع) را بپذیریم.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، گفت: این روایت نشانگر آن است که برای نخستین بار لقب شیعه را پیامبر(ص) به پیروان علی(ع) داده اند.
وی یادآور شد: البته دنبال حق رفتن مشکلاتی دارد، ولی خدا حرکت کنندگان در این مسیر را یاری خواهد کرد و مشکلاتشان را حل می کند.
وی با اشاره به موج اسلام خواهی افراد به ویژه به مکتب اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: اکنون در شرق و غرب عالم همه روزه افراد زیادی به پیروان مکتب اهل بیت(ع) می پیوند؛ چرا که می بینند معارفی در صحیفه سجادیه و نهج البلاغه است که احدی آن را بیان نکرده است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه ما در سایه مکتب اهل بیت(ع) قرآن و اسلام را با عقلانیت همراه می دانیم، بیان داشت: اگر از ‏بیرون به اسلام نگاه شود آن گروهی که عقلانیت را می پذیرد، مقبول تر است؛ در حالی که مخاطبان قرآن عقلا هستند؛ 70 آیه قرآن در باره عقل نازل شده است؛ باب نخست کتاب کافی ما نیز در باره عقل و جهل است و گروهی نظر متفاوتی در باره حجیت عقل دارند.
وی یادآور شد: ما قائلیم که انسان در انتخاب مسیر اختیار دارد؛ در حالی که دیگران نظر متفاوتی دارند و مطالب دیگر که اینجا جای بحث آن نیست.ک/1
/7404/ 550/ 605


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن