تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819613798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه سراسری کتاب در اراک برپا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نمایشگاه سراسری کتاب در اراک برپا می شود اراک- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نمایشگاه سراسری کتاب از 27 شهریورماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی در اراک برپا می شود.


"حسین شاکری" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی افزود: در این نمایشگاه حدود 200 ناشر در 140 غرفه به مدت یک هفته آثار خود را به معرض فروش می گذارند.
وی بیان اینکه این نمایشگاه از نظر استانی هشتمین محسوب می شود، ادامه داد: 450 ناشر برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده بودند که به دلیل محدودیت مکانی تنها از 200 ناشر دعوت به عمل آمد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: تمام انتشارات این نمایشگاه با 30 درصد تخفیف به خریداران ارائه می شود که 20 درصد این تخفیف از سوی این اداره کل و بقیه توسط ناشران اعمال می شود.
وی بیان کرد: بر اساس تحلیل فروش نمایشگاه های کتاب در سال های گذشته پیش بینی می شود که این نمایشگاه سه میلیارد ریال فروش داشته باشد که 900 میلیون ریال از این مبلغ از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناشران شرکت کننده تامین شده و بقیه نیز از سوی خریداران پرداخت می شود.
شاکری بیان کرد: شش غرفه این نمایشگاه کتاب های تخصصی پزشکی، سه غرفه حقوقی، 14 غرفه عمومی، چهار غرفه کشاورزی، 9 غرفه کمک آموزشی، 15 غرفه کودک و مابقی نیز کتاب های تاریخی، اجتماعی، هنری، رمان و داستان های کوتاه ارائه می کنند.
وی خاطرنشان کرد: یک غرفه نیز از سوی موسسه نمایشگاه های کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان غرفه اطلاع رسانی و مشاوره برای خرید کتاب در این نمایشگاه به بازدید کنندگان خدمات رسانی می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: برپایی نشست های علمی و تخصصی در حوزه کتاب و شعر، برپایی محفل مثنوی خوانی و برنامه های تفریحی از قبیل نمایش های عروسکی، موسیقی و ایستگاه نقاشی ویژه کودکان از برنامه های جنبی هشتمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی است.
وی یادآوری کرد: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما به خصوص استان مرکزی بسیار پایین است که این مهم با توجه به قدمت تاریخی ایران زمین و بیش از 70 میلیون نفر جمعیت به دور از انتظارات است.
شاکری بیان کرد: بسیاری از افراد استفاده بی رویه مردم از اینترنت و فضای مجازی و گرانی قیمت کتاب را مهمترین دلایل بی رغبتی مردم به کتاب و کتابخوانی می دانند اما باید توجه داشت که اروپاییان بیشترین مصرف کنندگان اینترنت در دنیا محسوب می شوند و قیمت کتاب نیز در این کشورها بسیار است اما در عین حال سرانه بیشترین مطالعه نیز مربوط به آنها است.
وی بیان کرد: کارشناسان و پژوهشگران در نخستین سال های پیروزی انقلاب اسلامی کمبود کتابخانه های عمومی را یکی از مهمترین دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور می دانستند اما هم اکنون بیش از دو هزار کتابخانه عمومی در نقاط مختلف کشور فعالیت می کنند اما سرانه مطالع در کشور هیچ تغییری نکرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی یادآوری کرد: مسوولان به خصوص خبرنگاران و اصحاب رسانه باید با برنامه ریزی های کاربردی و کارشناسی در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه گام بردارند.
پوستر ویژه هشتمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی نیز با حضور خبرنگاران استان مرکزی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان رونمایی شد.ک/3
7115/559


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن