تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799395057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیناروند: درصدد حذف انحصار و رانت از حوزه مکمل ها هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دیناروند: درصدد حذف انحصار و رانت از حوزه مکمل ها هستیم تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واردات مکمل ها در سال جاری حداقل 70 درصد کمتر از سال 91 خواهد بود، گفت: در حوزه مکمل ها به صورت جدی امور را پیگیری می کنیم، بطوریکه شفاف سازی و حذف انحصار و رانت را از اولویت های سازمان در این حوزه قرار داده ایم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، « رسول دیناروند» روز یکشنبه در نخستین همایش دبیران قطب کشوری حوزه غذا و دارو که در ساختمان اداره کل آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو برگزار شد، افزود: سردادن شعار «واردات مکمل ها ممنوع» اصلا صحیح نیست و بسیاری از مجوزهای قبلی را باطل و برای ثبت جدید، شرکت ها را ملزم کرده ایم که مدارک را از کشورهای معتبر تهیه کنند.
وی افزود: امسال به هیچ عنوان مجوز غیرمعتبر به مکمل ها نمی دهیم و رانت و ابهام در این حوزه را حذف می کنیم.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: وضعیت دارو در سال جاری به سامان رسیده و بحران خاصی در این حوزه وجود ندارد و کمبود دارویی شیب افزایشی ندارد و از بهمن سال گذشته تا کنون اعداد و ارقام همان 30 قلم است که تغییر نکرده که در صورت بروز مشکلی در این حوزه، بعد از یکی دو هفته برطرف می شود.
دیناروند افزود: نمی توانیم ادعا کنیم که کمبود دارو باید صفر شود زیرا در هیچ جای دنیا نیز چنین ادعایی وجود ندارد، زیرا ممکن است خط تولید بخوابد و یا دارو ریکال(غیرقابل مصرف) شود.
وی با بیان اینکه میزان افزایش واردات دارو ادعا نیست بلکه میزان واردات دارو(واردات دارو نه مواد اولیه) در سال 92 نسبت به سال 91 تقریبا ثابت بوده، تصریح کرد: یعنی چیزی حدود یک میلیارد و 250 میلیون دلار ارزبری داشته که در سال 92 هم ارزبری معادل همین رقم بوده است.
معاون وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد: در سال جاری انشاالله به کاهش 30 درصدی ارزبری در بخش دارو خواهیم رسیم.
دیناروند خاطرنشان کرد: این سیاست که عده ای تصور می کنند واردات لجام گسیخته دارو داریم صحیح نیست زیرا چرخه صنعت دارویی می چرخد و کشور از بحران دارویی خارج شده است.
معاون وزیر بهداشت گفت: امسال وزارت بهداشت پایین ترین تورم را در حوزه دارو داشته و در مورد داروهای وارداتی نیز افزایش قیمتی نداشتیم و با برنامه ریزی هایی که داریم کنترل قیمت را نیز بطور جدی پیگیری می کنیم.
دیناروند افزود: صنعت داروسازی باید به سمت داروهای بین المللی برسد و با توجه به سیاست های کلان، حمایت از داروهای تولید داخل و تجهیزات پزشکی نیز وجود خواهد داشت.
وی ادامه داد: آنچه که به این سازمان مربوط می شود حمایت از داروی تولید داخل و تجهیزات پزشکی است که بیشتر ترویج استفاده از داروهای تولید داخل به وارداتی است و باید این فرهنگ گسترش یابد.
دیناروند افزود: از برنامه های دیگر این سازمان پرتال دارویی سازمان غذا و دارو است که با اجرای این طرح، رهگیری تمام نقل و انتقالات در حوزه دارویی میسر می شود و از مرحله تولید، مصرف و توزیع تمام داروها رهگیری می شوند.
وی راه اندازی نسخه الکترونیک را از دیگر اولویت های مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این نسخه تجویز غیرمنطقی دارو و مصرف غیر منطقی آن برطرف می شود.
دیناروند ادامه داد: در حوزه غذا نیز نگاه به سمت استراتژیک تغییر کرده زیرا باید نگاه به کنترل در بازار باشد به جای اینکه کنترل در گلوگاه را انجام دهیم و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت باید بازار را کنترل کند.

** تسهیل صدور پروانه برای تولیدات داخلی
وی ادامه داد: صدور پروانه را برای تولیدات داخلی آسان و راحت می کنیم بطوریکه سخت گیری و تشدیدها را باید در حوزه نظارت بالا ببریم و تعلیق پروانه ها را برای کالاهای غیرسالم راحت تر انجام دهیم.
دیناروند گفت: طی سالهای اخیر به دلیل سخت گیری در صدور پروانه از تعلیق پروانه ها نیز هراس داریم بطوریکه باید این سد شکسته شود.
وی ادامه داد: نمی توانیم پروانه تولید برای برخی تنقلات صادر نکنیم زیرا مصرف اندازه این محصولات ضرری به بدن نمی رساند.
دیناروند گفت: برخی از افراد مصرف انواع تنقلات را به عنوان غذای اصلی قلمداد می کنند که باید در مورد مصرف این محصولات صرفه جویی کنیم.
وی افزود: نباید موضوع تغذیه ای را در نظارت به پروانه ها ربط دهیم.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در هیچ جای دنیا مصرف سیگار به صفر نرسیده، اما با در نظرگرفتن سیاست های خوب، میل را به سمت کاهش آن باید سوق دهیم.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: باید فعالیت تغذیه ای را از نظارت جدا کنیم و مردم را به سمت سلامت محوری تشویق کنیم.

** تکلیف ماندن تجهیزات پزشکی در سازمان غذا و دارو مشخص شد
معاون وزیر بهداشت گفت: در دیداری که امروز با وزیر بهداشت داشتم تکلیف ماندن تجهیزات پزشکی مشخص شد و قرار شد اداره این مراکز به عهده سازمان غذا و دارو باقی بماند.
دیناروند خاطرنشان کرد: سازماندهی ساختاری تجهیزات در وزارت بهداشت و معاونت ها ضروریست و باید زنجیره تامین این تجهیزات را تعیین کنیم.
وی با بیان اینکه سازماندهی عرضه و تقاضا مشخص نشده، افزود: در مقابل دست واسطه های نیز در این امر زیاد شده که باید دست واسطه ها را کوتاه کنیم زیرا لزومی ندارد قیمت ها در این حوزه بالا برود بلکه باید شبکه تولید و عرضه با قیمت مشخص و منطقی به دست مصرف کننده برسد.
دیناروند تصریح کرد: شبکه تولید و عرضه نباید بیش از 50 درصد افزایش داشته باشد و سازمان غذا و دارو این موضوع را در بحث تجهیزات پزشکی پیگیری می کند.

** تشکیل شبکه آزمایشگاهی
رییس سازمان غذا و دارو گفت: در نظر داریم شبکه آزمایشگاهی راه اندازی کنیم و مرجع کشوری در قطب آزمایشگاه ها و مرجع منطقه ای در دانشگاه ها کارهای آزمایشگاهی را انجام دهند که برای اجرای آن باید زیرساخت های آزمایشگاهی فراهم شود.
دیناروند به وضعیت آزمایشگاه های تحت کنترل غذا و دارو اشاره کرد و افزود: این آزمایشگاه ها در دانشگاه های بزرگ و کوچک و پایتخت رتبه بندی می شوند و باید آزمایشگاه های دانشگاهی در همه دانشگاه ها تقویت شوند و لازم نباشد برای یک آزمایش ساده، نمونه به تهران ارسال شود.
اجتمام ** 9188 ** 1071


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن