تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798447533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مالیاتهای حوزه دندان پزشکی و دارو /توزیع عادلانه دارو و شکستن انحصارها خواسته جامعه پزشکی استان مرکزی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > مرکزی گزارش مهر از مراسم روز پزشک:
مالیاتهای حوزه دندان پزشکی و دارو /توزیع عادلانه دارو و شکستن انحصارها خواسته جامعه پزشکی استان مرکزی
اراک – خبرگزاری مهر: برگزاری مراسم تجلیل از پزشکان نمونه استان مرکزی به بهانه گرامیداشت روز پزشک فرصت خوبی بود تا پزشکان با استفاده از حضور نماینده عالی دولت در جمع خود خواستار مرهمی بر زخم مالیاتی پیش روی خود شدند. مالیاتهایی ناعادلانه ای در حوزه دندان پزشکی و دارو که کمربیماران و پزشکان استان را خم کرده است.



به گزارش خبرنگار مهر، جامعه پزشکی استان مرکزی و شهر اراک شامگاه پنج شنبه در گردهمایی دوستانه که به مناسبت گرامیداشت روز پزشک به همت نظام پزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شده بود حضور استاندار استان مرکزی را غنیمت شمرده و از درد دلی مفصلی با نماینده عالی دولت در استان مرکزی کردند، و دیشب این پزشکان بودند که از مقیمی خواستند برای دردها و دغدغه هایشان نسخه ای از جنس دولتی بپیچد. استاندار مرکزی در این نشست با اشاره به جایگاه شغل پزشکی در جامعه گفت: حوزه سلامت در جامعه نقش و جایگاه خاصی دارد و همه می دانیم توسعه پایدار بدون توجه به این حوزه امکانپذیر نیست. محمد حسین مقیمی در ادامه با اشاره به عملکرد یکساله دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان گفت: دولت تدبیر و امید در ابتدای فعالیت خود با شرایط شبه بحرانی در عرصه سلامت مردم مواجه بود و پرداخت هزینه های بالای درمانی از جیب مردم موجب نارضایتی و بدبینی مردم به این حوزه شده بود. وی با بیان این که دولت در روزهای نخست کاری خود توجه به حوزه سلامت و تلاش در جهت حل مشکلات پیش روی این حوزه را از اولویت های کاری خود قرار داد گفت: تلاش در جهت تامین داروی بیماران خاص و ارائه بسته های حمایتی از جمله اقدامات انجام شده توسط دولت در راستای حل این مشکلات بود. استاندار استان مرکزی با بیان این که دولت در لایحه بودجه 93 تدابیر قابل توجهی در حوزه سلامت اندیشیده است گفت: اگر چه ممکن است این اعتبارات رافع مشکلات نباشد اما سعی می شود شرایط نظام سلامت را به حد مطلوب برسانیم. مقیمی با اشاره به عملکرد یکساله دولت یازدهم در راستای حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی گفت:  تامین 11 دستگاه دیالیز برای مراکز درمانی استان، ایجاد شبکه بهداشت و درمان در فراهان و خنداب، برنامه ریزی برای بازسازی بیمارستان ولیعصر (عج) ظرف سه سال، راه اندازی مرکز تخصصی ناباروری توسط جهاد دانشگاهی راه اندازی بیمارستان 32 تختخوابی فرمهین، ایجاد مرکز تصویربرداری دیحیتال با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی  در این حوزه از جمله مهمترین این اقدامات بوده است. بار اصلی سلامت استان بر دوش جامعه پزشکی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست با بیان این که بار اصلی سلامت استان بر دوش جامعه پزشکی است گفت: جامعه پزشکی استان مرکزی توانسته است با وحدت کلمه و تعامل و برادری زمینه ارائه خدمات درمانی خوبی را به مردم فراهم کند.  

  دکتر حسن طاهرآحمدی افزود: خوشبختانه در سایه تعامل و وحدت فعالین عرصه بهداشت و درمان استان و نماینده عالی دولت د راستان بخش قابل توجهی از مشکلات پیش روی حوزه بهداشت و درمان استان مرتفع شده است. رئیس نظام پزشکی استان مرکزی در این دیدار ضمن گرامیداشت روز پزشک گفت: حیطه سلامت همواره از اولویت های اول هر کشورهاست و در ایران نیز با روی کار آمدندولت تدبیرو امید این حیطه به عنوان اولویت نخست کشور همواره مورد توجه قرار گرفته است. بابک عدلی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی دولتی بیان داشت: در این طرح نگاه ویژه ای به حوزه سلامت جامعه و مردم شده است.
وی در ادامه از شغل پزشکی به عنوان شغلی حساس یاد کرد و گفت: شغل پزشکی به واسطه آنکه با سرمایه اصلی هر فرد یعنی جان افراد سرو کار دارد شغلی حساس است و این حساسیت در وابستگی روحی بیماران به وی افزایش می یابد. رئیس نظام پزشکی استان مرکزی با اشاره به زیر ذره بین قرار داشتن فعالیت های حوزه پزشکی توسط رسانه ها و انعکای سریع خطاهای پزشکی توسط آنها گفت: پزشکان انتظار دارند همانطور که خطاهایشان سریعا در روزنامه ها و تلکس های خبری منعکس می شود دغدغه های پزشکان نیز در این رسانه ها منعکس تا از سوی مسئولان چاره ای برای آن اندیشیده شود. بابک عدلی در ادامه از مالیات های سنگین برای پزشکان سخت گفت و افزود: مالیاتی که پزشکان اراکی باید بپردازند بسیار بیشترا ز شهرهای دیگر کشور است و علیرغم جلسات متعدد با امور مالیاتی این مشکل همچنان پابرجاست وی تاکید کرد: عدم همکاری امور مالیاتی استان با پزشکان در راستای کاهش این نرخ موجب مهاجرات جامعه پزشکان متخصص از اراک می شود. ترویج فرهنگ بهداشت و دهان در گرو مشارکت سازمانهای بیمه گر است رئیس انجمن دندانپزشکی استان مرکزی نیز د ر سخنانی با اشاره به اینکه شغل پزشکی یک شغل پر استرس است گفت: این ویژگی در حوزه پزشکان دندانپزشک به واسطه پایین بودن فرهنگ بهداشت دهان و دندان به دلیل تعرفه های نامناسب و بالا بودن هزینه های دندانپزشکی دوچندان است. کاوه فلک افلاکی افزود: این در حالیست که ایران در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا ارزانتزانترین خدمات دندانپزشکی را دارد و این مساله باعث شده تا هموطنان مقیم خارج از کشور اقدامات دندانپزشکی خود را در سفرهای خود به ایران انجام دهند. وی ادامه داد: بالا بودن هزینه های بهداشت دهان و دندان برای مردم به دلیل بالا بودن قیمت تجهیزات و مواد دندانپزشکی است. رئیس انجمن دندانپزشکی استان مرکزی گفت:  سازمانهای بیمه گر کشور باید با حضور قوی در حوزه بهداشت دهان و دندان زمینه ارتقا فرهنگ بهداشت دهان و دندان را در کشور ارتقا دهند. کاوه فلک افلاکی ادامه داد: مالیات بالایی که دندانپزشکان باید بپردازند از دیگر مشکلات حوزه پزشکان فعال در این بخش است . باید با توجه به خوش حسابی جامعه دندانپزشکان در پرداخت مالیات استاندار مرکزی زمینه پرداخت مالیات منطقی را توسط این قشر در استان فراهم کند. وی یادآور شد: حوزه دندانپزشکی استان مرکزی در چند سال اخیر به واسطه احداث دانشکده دندانپزشکی، وجود اعضای هیات علمی و تاسیس مراکز دندانپزشکی گامهای جدی را در راستای ارتقا فرهنگ بهداشت دهان و دندان برداشته است. رئیس انجمن داروسازان استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به مشکلات فراروی داروسازان و داروخانه های استان مرکزی گفت: داروخانه ها مثل خیلی از کارمندان دولت حسابهایشان روشن و خواستار رفع مشکلات مالیاتی پیش رو هستند. داروخانه های استان مرکزی خواستار توزیع عادلانه دارو در استان دکتر احدزاده افزود: داروخانه های استان مرکزی خواستار توزیع عادلانه دارو در استان بالاخص در حوزه توزیع داروهای بیماران خاص و صعب العلاج هستند. وی با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت درتوزیع داروها به شکل منطقی در استانها گفت:  متاسفانه در استان مرکزی شاهد آمار بالای بیماران و بیماری های صعب العلاج هستیم این در حالیست که سهیمه دریافت دارو ی ما با سایر استانها تفاوت چشم گیر دارد.    

  رئیس انجمن دارو سازان استان مرکزی با اشاره به جمعیت بالغ بر 500 هزار نفری ساکن در اراک افزود:  شهر اراک با جمعیت بالغ بر 500 هزار نفری سهمیه ضریب یک و نیم را در محاسبه دارو دارد درحالیکه در شهر کوچکی مثل کاشان ضریب محاسبه فراوانی دارو یک و نیم بوده و در شهر قم با  جمعیتی برابر اراک این ضریب چهار درصد است. احدزاده یادآور شد:  مشکل داروهای کمیاب همواره باعث می شود تا بیماران و خانواده های آنها برای تامین نیاز خود به خارج از استان سفر کنند. وی در ادامه خواستار حل مشکلات مالیاتی پیش روی داروخانه ها شد و گفت: چگونه است داروخانه ها باید در حوزه تامین دارو مشکلات اقتصادی و رکود اقتصادی پیش روی کشور را در نظر بگیرند اما در حوزه پرداخت مالیات توسط داروخانه ها هیچکی متوجه رکود اقتصادی پیش روی این بخش نیست؟ رئیس انجمن داروسازان استان مرکزی گفت: افزایش مالیات های دریافتی از داروخانه ها به 20 درصد عادلانه نیست. احدزاده در ادامه خواستار شکسته شدن انحصار دارویی داروخانه های هلال احمر شد و گفت: هلال احمر از سویی یک مجموعه غیرانتفاعی است از سوی دیگر انتفاعی که از دولت می برد برابر 12 هزار داروخانه بخش خصوصی است! وی ادامه داد: این داروخانه ها در کل برابر  12 هزار  داروخانه بخش خصوصی در سال درآمد دارند و این مهم با عدالت اقتصادی در سلامت همخوانی ندارد. گفتنی است در پایان این مراسم از حدود 90 پزشک پیشکسوت ، پزشکان عمومی، متخصص ، داروساز، دندانپزشک و دانشجویان برتر پزشکی  استان مرکزی در حوزه سلامت تقدیر شد.


۱۳۹۳/۶/۷ - ۱۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن