تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820615080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار قصرشیرین: فروش واحدهای گلخانه ای به مصوبه و اجازه دولت نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار قصرشیرین: فروش واحدهای گلخانه ای به مصوبه و اجازه دولت نیاز دارد قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین می گوید: فروش واحدهای گلخانه ای و اراضی متعلق به این واحدها به مصوبه و یا اجازه دولت نیاز دارد چون مالکیت این واحدها هم اکنون با دولت است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "افشین رضایی" روز یکشنبه در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات گلخانه داران این شهرستان با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: نوع قرارداد منعقده با این واحدها در گذشته اشتباه بوده و اکنون این امر، مشکلاتی در خصوص نحوه واگذاری این واحدها برای صاحبان آنها ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه برخی صاحبان این واحدها بدون اطلاع از نحوه واگذاری و آشنایی با مفاد قرارداد، اقدام به اجاره این واحدها کرده اند، گفت: در رایزنی هایی که با سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه صورت گرفت، تلاش می کنیم مشکلات واحداهایی که فعال هستند، برطرف شود.
رضایی از ارایه تسهیلاتی همچون سوخت و آبرسانی به واحدهای گلخانه ای با توجه به در پیش بودن فصل سرما خبر داد و افزود: سال آینده اعتباری برای گازرسانی به این واحداها در نظر گرفته می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: واحدهای گلخانه ای قصرشیرین شامل سه بخش فعال، نیمه فعال و غیرفعال هستند که تلاش می کنیم به واحدهای فعال براساس یک قرارداد قانونی جدید، مجوز ادامه فعالیت داده شود.
"علی اشرف منصوری" با بیان اینکه در ابتدا باید اراضی که گلخانه ها در آن ایجاد شده تعیین تکلیف می شد بعد واگذاری صورت می گرفت، اظهار کرد: افراد غیرفعال در این واحدها، خلع ید خواهند شد.
به گفته وی، برای افراد متقاضی جدید نیز یک قراداد سه ساله منعقد می شود تا اگر در این مدت فعالیت داشته باشند با ارایه تسهیلاتی امکان تمدید دوباره این قرارداد فراهم خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: واحدهایی که فعال هستند و افراد متقاضی که می خواهند در این عرصه فعالیت کنند باید در نحوه اداره و ساختار گلخانه ها اصلاح و توسعه ایجاد کنند که یکی از ضروریات مهم برای انعقاد قراداد اجاره با آنها است.
منصوری اظهار کرد: در تلاشیم تا مشکلات گلخانه داران برطرف شود لذا در مکاتباتی که با وزارت جهاد کشاورزی داریم خواسته ایم تشریفات مناقصه برای واحدهای فعال که تولید محصول هم داشته اند، ترک شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: قرار گرفتن در کنار مرزهای تجاری و فعال خسروی و پرویزخان یک فرصت برای گلخانه داران است تا با تولید مناسب، از شرایط مطلوب برای صادرات محصولات گلخانه ای خود بیشتر استفاده کنند.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد این شهرستان با 29 هزار و 188 هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارای 40 واحد گلخانه ای در مجتمع گلخانه ای شهید دکامی زاده است که هم اینک تنها 18 واحد از این تعداد فعال است.
در واحدهای گلخانه ای در سال دو بار محصولاتی همچون گوجه فرنگی، خیار، فلفل و .... تولید و روانه بازار مصرف می شود.
707/567/712


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن