تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816749639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسافربرهای شخصی گرگان، کار در جاده بی قانونی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مسافربرهای شخصی گرگان، کار در جاده بی قانونی گرگان-ایرنا- سواری های شخصی درحالی بخش عمده ای از جابجایی مسافران را در محورهای درون شهری گرگان انجام می دهند که طبق قانون راهنمایی و رانندگی این خودروها حق انتقال مسافر را نداشته و درصورت بروز حوادث رانندگی بیمه ها پاسخگوی سرنشینان نیستند.


به گزارش ایرنا براساس آمار غیر رسمی حدود 500 دستگاه سواری شخصی فاقد کد شناسایی در گرگان در امر جابجایی مسافران فعالیت دارند که روزانه بین هشت تا 10 هزار نفر را در درون و حاشیه این شهر جابجا می کنند.
نداشتن کد شناسایی، نبود نظارت، ساماندهی نشدن و عدم برخورداری از بیمه مسافربری از جمله معضلات فعالیت مسافربرهای شخصی که در صورت تداوم فعالیت در شکل و شمایل کنونی می تواند عواقب ناگواری را برای شهروندان به دنبال داشته باشد.
اگرچه طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی شهر گرگان از سال 87 از سوی دستگاه های ذیربط مطرح شده، ولی به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری گرگان این طرح به مرحله اجرا نرسیده است.
معاون پیشگیری دادگستری کل گلستان نیز ساماندهی نشدن مسافربرهای شخصی گرگان را یکی از معضلات اجتماعی برای مرکز استان می داند که می تواند عواقب اجتماعی ناگواری را برای شهروندان به دنبال داشته باشد.
"حسین شعبانی" اظهار داشت: باید طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی در گرگان در راستای تامین امنیت شهروندان و مسافران اجرایی شود و با اجرای این طرح افراد دارای صلاحیت با داشتن مدارک معتبر قانونی که بتوان بر فعالیت آنها نظارت داشت، در این بخش فعالیت داشته باشند.
وی اضافه کرد: طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی از چند سال قبل در مرکز استان گلستان مطرح شده که تاکنون به مرحله اجرایی نرسیده است.
به گفته شعبانی، دادگستری کل استان گلستان آمادگی خود را برای کمک به امر ساماندهی مسافربرهای شخصی در گرگان و سایر شهرهای این استان اعلام کرده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گرگان نیز از اجرایی نشدن طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی در این شهر ابراز گله مندی کرد و گفت: درشرایط کنونی طبق توافقی که تاکسیرانی با پلیس راهور داشته، با مسافربرهای شخصی که در ایستگاه های تاکسی اقدام به سوار و یا پیاده کردن مسافران کنند، برخورد می شود.
"بیژن مومنی" درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارکرد: تاکسیرانی طبق قانون نمی تواند نظارتی بر امر مسافربرهای شخصی داشته باشد و این کار از عهده این سازمان خارج است.
وی اضافه کرد: درحالی مسافربرهای شخصی در این شهر به صورت غیر قانونی و فاقد هر گونه کد شناسایی فعالیت دارند که تاکسی های درون شهری ما در بیشتر اوقات در ایستگاه ها معطل مسافر بوده و در این بخش با ظرفیت خالی کار می کنند.
مومنی افزود: باید برای تامین امنیت مسافران درون شهری مسافربرهای شخصی ساماندهی شده و با دادن کارت شناسایی معتبر بر فعالیت آنها نظارت شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان نیز ساماندهی مسافربرهای شخصی را ازطرح های فراموش شده ای می داند که از سال 87 تاکنون این طرح در حال خاک خوردن است.
"ناصر گرزین" در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر گرگان در نظر دارد تا پایان سال جاری این طرح را مصوب و به اجرا بگذارد.
وی اجرایی شدن طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی را در راستای تامین امنیت شهروندان گرگانی ضروری دانسته است.
در گرگان با جمعیت افزون بر 450 هزار نفری دو هزار و 800 دستگاه تاکسی درون شهری زیر نظر سازمان تاکسیرانی فعالیت دارند که روزانه حدود 40 هزار مسافر را در داخل شهر جابجا می کنند.
2712/601


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن