تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799068531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردبیر روزنامه ایندیپندنت در آینه شبکه چهار


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
سردبیر روزنامه ایندیپندنت در آینه شبکه چهار
برنامه «آینه» شبکه چهار سیما، این هفته میزبان آمور راجان سردبیر روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن بود تا نظریه آمریکایی جهانی سازی را بررسی نماید.


به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، آمور راجان سردبیر روزنامه‌ی ایندیپندنت چاپ لندن، در سرمقالۀ این روزنامه نگاهی به«نظریه‌ی آمریکایی جهانی سازی» می‌اندازد که در دهه‌ی 1990 میلادی بر مبنای برتریِ یکجانبه و انحصاری آمریکا بر جهان بنا شد. اما اکنون پس از نزدیک به دو دهه جهانی سازی به افسانه ها پیوسته است.
 
راجان از همان آغاز لحنی توام با تمسخر و کنایه دارد و می نویسد: از این هفته برای ما مشخص شد که ما در حال ورود به دوران پس از آمریکا هستیم. دو نظریه‌ی عمده ای که آمریکا از همان آغاز مدعی آن بود در همه جای دنیا در حال عقب نشینی است. یعنی لیبرالیسم و دموکراسیِ مد نظر آمریکا و ارابه ای به نام جهانی سازی که قرار بود برداشت آمریکاییِ دموکراسی و لیبرالیسم را به سراسر جهان ببرد، اما این ارابه اکنون شکسته است. اوضاع اکنون در خود آمریکا هم متشنج است. جایی که رشد اقتصادی رو به کاهش نهاده است و توان نظامی آمریکا و نیز تمایل مردم این کشور به نظامی گری در سراسر جهان، اکنون در حد صفر است.
 
سردبیر روزنامه ایندیپندنت به شکل ضمنی نگاهی به تحولات پس از یازده سپتامبر سال 2001 میلادی دارد. او معتقد است نقطه‌ی عطفی در تاریخ جهان سبب شد، نگاهِ آمریکایی توام با نظامی گری، دستآوردهای مردمسالاری را در جای جای جهان در معرض خطر جدی قرار دهد و همچنین نیروهای غیر دموکراتیکی که متحد آمریکا بودند، ناگهان زمینه را برای شیوعِ تروریسم آماده کردند.
 
آمور راجان گفت: پس از ماجراجویی های بوشِ پسر در عراق و افغانستان، شخصی که جایگزین او شد و به مردمش قول داد که به جنگ احمقانه‌ی افغانستان پایان خواهد داد، خود جوشن رزم پوشید و وارد مبارزه شد.
 
 او افزود: از این دیدگاه، بحران اقتصادی در آمریکا و شیوعِ تروریسم عملا این پرسش را در ذهن هر آمریکایی شکل داد که نتیجۀ جهانی سازی، آیا شیوع تروریسم بود؟
 
 سردبیر روزنامۀ ایندیپندنت، نه اشاره‌ی دقیقی به شیوعِ تروریسمِ دست ساز آمریکا دارد و نه به بحران اُوکراین که افسانۀ برتری آمریکا را به چالش طلبید، به شکل گسترده ای می پردازد، اما معتقد است که از جملۀ علل افول قدرت آمریکا، عملکردِ این دولت در عرصۀ بین المللی است.
 
 وی در پایان تاکید می کند: با این همه بحران که جهان را فراگرفته است، دیگر کسی حاضر نیست به عنوان مذاکره کنندۀ اصلی یا ژاندارم یا پشتیبان، روی آمریکا حساب کند. در جهان نویی که پیش روی ماست، عمو سام، پادشاهی نمی کند...
 
به تعبیر بهتر، سردبیر ایندیپندنت، دنیای پس از یازده سپتامبر سال 2001 میلادی را دنیای افول قدرت آمریکا می داند و تاکید می کند که این افول ادامه خواهد یافت تا آن جایی که ابرقدرتی این دولت هم به افسانه ها بپیوندد...


انتهای پیام /اس







تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن