تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819724187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش وسواس عملی در زندگی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
نقش وسواس عملی در زندگی
یک روانشناس گفت: وسواس‌های عملی می‌توانند به صورت‌های مختلفی بروز کنند که شایع‌ترین آن‌ها وسواس شست و شو است.


  عوض زاده روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: وسواس یکی از شایع ترین اختلالات در  طبقه بندی‌های روانی است که به دو صورت عملی و فکری تقسیم می‌شود وسواس عملی می‌تواند تمام زندگی فرد را تحت الشعاع قرار دهد و به صورتی که در آخر موجب مختل شدن رابطه وی با دیگران شود.
 
 این روانشناس گفت: وسواس‌های عملی می‌توانند به صورت حرکات مختلفی بروز کند ه شایع‌ترین آن‌ها وسواس شست و شو است که می‌تواند زیر بنای این وسواس‌های عملی و سواس فکری باشد.
 
 وی اظهار داشت: ممکن است رفتار وسواس گونه مادر به دختر سرایت کند به طوری که با بروز مشکلات مادر به شست و شو پناه می‌برد دختر نیز با الگویی با دیگری در شرایط مشابه رفتار مادر را انجام می‌دهد.
 
عوض زاده تصریح کرد: البته با مدل نظریه انتخاب وسواس بیماری شناخته نمی‌شود و هر اختلال،‌انتخابی می‌باشد که برای کنترل شرایط ناموثر است.
 
 این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: وسواس عملی می‌تواند از طریق آموزش حل شود که به تبع آن نیز بنای این بیماری که وسواس فکری می‌باشد و فرد را مجبور به انجام حرکت‌های وسواس گونه برای رهایی از آن افکار ناکار آمد می‌کند از بین می‌برد.
 
انتهای پیام/ 







تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن