تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798314508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت بخش خصوصی برای تجهیز و بازسازی بیمارستانهای دولتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشارکت بخش خصوصی برای تجهیز و بازسازی بیمارستانهای دولتی تهران-ایرنا- مشاور عالی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدل مشارکت های عمومی، خصوصی، روشی است که بر اساس آن منابع مالی از طریق بخش خصوصی تجهیز و در جهت زیرساخت های مورد نیاز دولت هدایت می شود که هر کدام از طرفین دولتی و خصوصی نیز به اهداف خود می رسند.


به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، «داود دانش جعفری» با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت برای جلب مشارکت بخش خصوصی به منظور ساخت و بهره برداری بیمارستان ها و مراکز درمانی جدید، افزود: دولت وظایف بسیار سنگینی در حوزه سلامت دارد که در اصل 29 قانون اساسی به تفصیل به آنها اشاره شده و این در حالی است که امکانات مالی دولت برای انجام این وظایف کافی نیست.
وی با بیان اینکه این پدیده اختصاص به شرایط کنونی کشور که مشکلات مالی زیادی دارد، نیست، افزود: در بهترین شرایط اقتصادی کشور نیز، امکانات مالی که به بخش سلامت اختصاص داده می شده، کافی نبوده است.
به گفته مشاور عالی وزیر بهداشت در حال حاضر در کشورهای دیگر بخشی از این هزینه های طرح های عمرانی بخصوص در بخش سلامت از طریق بخش های غیر دولتی تامین می شود بدون اینکه حاکمیت این طرح ها به این بخش واگذار شود.
دانش جعفری گفت: این مدل که به مشارکت های عمومی، خصوصی معروف است، روشی است که بر اساس آن منابع مالی از طریق بخش خصوصی تامین و در جهت زیرساخت های مورد نیاز دولت هدایت می شود.
وی با بیان اینکه مبانی این مدل در قانون بودجه سال 93 و قانون برنامه پنجم توسعه تعریف شده، خاطرنشان کرد: اخیرا وزارت بهداشت مبانی نظری این نوع طرح ها را برای بخش سلامت مطرح کرده و مشکلات اجرایی ناشی از اجرای آن را نیز در نظر گرفته است.
معاون عالی وزیر بهداشت گفت: این وزارت خانه یک چارچوب قراردادی فراهم کرده که از این به بعد بتوانیم بسیاری از نیازهای بیمارستانی و تجهیزاتی را با کمک بخش غیر دولتی فراهم کنیم.
دانش جعفری افزود: در این طرح با منابع بخش غیر دولتی، زیرساخت های سلامت ساخته می شود و دولت یا صاحب دانشگاه علوم پزشکی تعهد می دهد مبالغی که بخش غیردولتی سرمایه گذاری کرده را با سود تعیین شده به صورت اقساط بازگرداند.
به گفته دانش جعفری با بازگرداندن اقساط، مالکیت تاسیسات بیمارستانی به دولت منتقل می شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از نیازهای بخش سلامت نوسازی بیمارستان های قدیمی است که نیاز به منابع دارد، گفت: با پیاده سازی فرمول مشارکت های عمومی ، غیر دولتی، وظایف آموزشی و پژوهشی این بیمارستان ها ادامه پیدا می کند ضمن اینکه در این شرایط دولت تولیت خود را نیز حفظ خواهد کرد.
دانش جعفری با بیان اینکه خدمات در این بیمارستان ها با تعرفه دولتی ارائه می شود، افزود: در این مدل تعداد تخت های بیمارستانی در یک مرکز دولتی حداقل به دو برابر افزایش می یابد و علاوه بر رشد کمی، ارائه خدمات نیز با کیفیت بهتری نسبت به گذشته انجام می گیرد.
اجتمام**9188 ** 1418


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن