تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799072451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فيلم‌هايي كه جايشان در سينما خالي است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فيلم‌هايي كه جايشان در سينما خالي است
به مناسبت فرا‌رسيدن 21 شهريور ماه روز ملي سينما، سايت «khamenei.ir» فايل اينفوگرافيكي حامل رهنمود‌هاي مقام معظم رهبري را در ديدار‌هاي مختلف درباره سينما منتشر كرد.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


به مناسبت فرا‌رسيدن 21 شهريور ماه روز ملي سينما، سايت «khamenei.ir» فايل اينفوگرافيكي حامل رهنمود‌هاي مقام معظم رهبري را در ديدار‌هاي مختلف درباره سينما منتشر كرد.
به گزارش «جوان»، روز سينما فرصت خوبي براي پاسداشت سينماي اخلاق‌مدار ايران است. اين روز بهانه خوبي است تا به انتظاراتي كه از سينماي ايران مي‌رود نگاه دوباره انداخت و براي مسير آينده سينما ريل‌گذاري كرد. زماني كه سينماي ايران به عنوان برندي جهاني شناخته مي‌شود توقعات از آن بالا مي‌رود و در كنار حمايت‌هايي كه نظام اسلامي و دولت از سينما انجام مي‌دهند، اين توقع نيز وجود دارد كه مسير حركتي سينماي ايران رو به تعالي باشد.
 بي‌شك توصيه‌هاي رهبر انقلاب درباره سينما نه تنها به عنوان رهبر امت بلكه به عنوان كارشناسي كه در امور فرهنگي صاحب نظر است مي‌تواند الگو و نقشه راه خوبي براي سينماي ايران باشد.
   اينها را بسازيد
سايت «khamenei.ir» در تصوير اينفوگرافيك كه با عنوان«موضوعات توصيه شده توسط رهبر انقلاب براي فيلمسازي» منتشر كرده است، يادآور شده كه اين اينفوگرافيك مروري گذراست بر موضوعاتي كه رهبر انقلاب در ديدارها و پيام‌هاي گوناگون براي فيلمسازي به اهالي سينما توصيه كرده‌اند. در ميان موضوعات مختلف، چهار عنوان كتاب نيز به چشم مي‌خورد ابتداي كتاب ارزشمند «همپاي صاعقه» كارنامه عملياتي لشكر 27 محمد رسول‌الله‌(ص) كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درباره آن فرموده‌اند: «اين كتاب منبع بسيار غني و ارزشمند است كه از آن مي‌توان ده‌ها كتاب و فيلمنامه و زندگينامه استخراج كرد.»
در كنار اين كتاب عناوين ديگري چون«خاك‌هاي نرم كوشك» خاطرات شهيد برونسي، «فرهنگ جبهه» خاطرات كوتاه رزمندگان و «لشكر خوبان» خاطرات مهدي‌قلي رضايي نيز ديده مي‌شود.
موضوعات مورد اشاره مقام معظم رهبري به طور كلي در 9 موضوع دسته‌بندي شده است؛
«دفاع مقدس، آزادگان، جنگ تحميلي»، «نماز»، «عدالت»، «سبك زندگي»، «دشمن‌شناسي»، «تاريخ انقلاب اسلامي و بيداري اسلامي»، «فلسطين»، «سيره اهل بيت (ع)» و «جهت‌گيري‌هاي كلي.»
   دفاع مقدس و جنگ تحميلي
رهبر انقلاب در توصيه‌هاي خود نگاه ويژه‌اي به سينماي دفاع مقدس داشته‌اند. مواردي چون «روايت خصلت‌هاي والاي انساني رزمندگان مانند شجاعت، ايثار، اخلاص، صداقت، صفا و تدبير»، «ظرافت‌هاي دفاع يك ملت با دست خالي»، «زندگي شهيدان برونسي، شهيد همت، شهيد خرازي»، «پشت صحنه و علت وقوع جنگ»، «انگيزه صدام براي تصرف حداقل دو، سه استان كشور ايران»، «كمك‌هاي ديگر كشورها به صدام از قبيل فروش سلاح شيميايي»، «زيبايي فداكاري ملت ايران در دوران دفاع مقدس»، «به جبهه رفتن جوانان براي دفاع از دين و ميهن»، «حماسه آفريني پشت جبهه‌ها توسط مادران، پدران، همسران و فرزندان»، «نگاه به حوادث پيرامون جنگ از زوايايي ديگر: از داخل خانه‌ها، راه‌ها، مجموعه‌هاي تصميم‌گير در جنگ و مجامع بين‌المللي»، «روايت ايستادگي و پيروزي مطلق ايران در جنگ»، «مظلوميت مطلق ما در جنگ تحميلي»، «نمايش عظمت حضور يكپارچه مردم در دفاع مقدس»، «نمايش روحيه معنويت آزادگان در زندان‌ها و اردوگاه‌ها»، «خاطرات و نحوه اسارت آزادگان» و «زندگي جانبازان و صبر و افتخار آنان به مقام جانبازي» از جمله توصيه‌هايي است كه فيلمسازان مي‌توانند آنها را در نگارش فيلمنامه‌ها و ساخت آثار سينمايي مد نظر قرار دهند.
   نماز
نماز به عنوان مهم‌ترين فريضه ديني جايگاه خاصي در جامعه اسلامي دارد. رهبر معظم انقلاب از فيلمسازان خواسته‌اند تا در مواردي چون«ارائه و تبليغ چهره‌اي زيبا از نماز و نشان دادن اينكه: نماز به ما مصونيت مي‌بخشد، نماز بن‌بست‌هاي فكري را مي‌شكند و نماز راه را روشن مي‌سازد» و «پرهيز از نمايش چهره مهجور و بي‌نشاط از نماز جماعت در فيلم‌ها» به تبليغ اثرات نماز بپردازند.
   عدالت
عدالت از اساسي‌ترين اصول پايه گذاري جامعه اسلامي است. رهبر معظم انقلاب در خصوص عدالت از فيلمسازان خواسته‌اند تا با «نشر فرهنگ عدالت‌خواهي» و«نشان دادن اينكه بسياري از مشكلات امروز ما ريشه در كم اعتنايي به عدالت دارد»، به مسئله مهم عدالت بپردازند.
   سبك زندگي
«فرهنگ قرآني كار و تلاش براي خدا»، «احياي انضباط، جديت در كار و احساس مسئوليت»، «تكيه ملت به فرهنگ خود پس از 200 سال القاي فرهنگ غرب» و«زنده كردن اهميت ايثار، انفاق، زهد و رياضت شخصي» از جمله مواردي است كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درباره سبك زندگي به سينماگران توصيه نموده‌اند.
   دشمن‌شناسي
براي كشوري انقلابي مانند جمهوري اسلامي كه سابقه هشت سال جنگ تحميلي و بيش از سه دهه جنگ نرم دشمن را عليه انقلاب پيش رو دارد، دشمن شناسي مي‌تواند مهم‌ترين عامل براي پيروزي ملت و به شكست كشاندن توطئه‌‌هاي  دشمن باشد. رهبر انقلاب در زمينه دشمن‌شناسي از فيلمسازان خواسته تا به مواردي چون «نشان دادن حاكميت ديكتاتوري»، «تقويت دشمن‌ستيزي مردم با مشخص كردن دشمنان اصلي»، «نشان دادن برنامه دشمن براي از بين بردن عزت ملي ما» و «نمايش خلاصه‌نشدن ارزش‌ها در سود شخصي و عمومي» را مدنظر قرار دهند.
   تاريخ انقلاب اسلامي، بيداري اسلامي
«نشان دادن پيشرفت‌ها و دستاوردهاي انقلاب در حوزه سازندگي»، «خاطرات خوش دوران انقلاب، نشان دادن جهت‌گيري ضدامريكايي و ضداسرائيلي در تظاهرات انقلابي مردم»، «انعكاس اثرات ضربه انقلاب به اقتدار فرهنگ غرب» و «نشان دادن مصاديق فداكاري ملت ايران در جريان انقلاب اسلامي» از جمله موارد مورد اشاره مقام معظم رهبري به فيلمسازان براي پرداختن به تاريخ انقلاب اسلامي و بيداري اسلامي است.
  فلسطين
فلسطين مهم‌ترين مسئله بين‌المللي جهان است، رهبر انقلاب در توصيه‌‌هاي  خود به سينماگران توصيه كردند تا موضوع فلسطين «انعكاس فاجعه غصب خونين فلسطين و معرفي عوامل اصلي آن از جمله انگليس» و «توصيف ماجراي اشغال و ظلم بي‌سابقه به ملت فلسطين» را مد نظر قرار دهند.
   سيره اهل بيت (ع)  
«الگو‌سازي از سيره اهل بيت (ع) براي زنان و جوانان در توليدات» و«نمايش الگوهاي واقعي زندگي ائمه (ع) به جاي الگوهاي منحط غربي» مواردي بوده است كه رهبر انقلاب در ديدار‌‌هاي  خود به آن اشاره و توصيه كرده‌اند درباره آن فيلم بسازند.
  رهنمود‌‌هاي  كلي
«انتقاد واقعي به جاي نق زدن»، «نگاه اميدوارانه به آينده و پرهيز از سياه‌‌بيني و يأس»، «نمايش چالش خير و شر»، «تقويت روحيه مسئوليت‌شناسي مردم»، «مغلوب نشدن برابر جو سينماي غرب»، «بهره‌گيري از قصه، داستان و فيلمنامه قوي»، «پرهيز از تناقض بين تصاوير و پيام‌هاي اثر هنري با هدف آن»، «استفاده از عبرت‌هاي تاريخي براي تبيين وقايع روز»، «زنده كردن ارزش‌هاي انقلاب اسلامي در ذهن مردم»، «نمايش عظمت و اهميت وقوع انقلاب اسلامي»، «حفظ هويت ديني و ملي و انقلابي مردم در آثار سينمايي»، «آشنا كردن مردم با مطالبات واقعي شان از حكومت» و «انعكاس مفاهيم اجتماعي و مفاهيم انقلاب» از مواردي است كه در رهنمود‌هاي كلي مقام معظم رهبري براي ساخت فيلم ديده مي‌شود.
هر كدام از موارد مورد اشاره در صورت تأمل و پژوهش مي‌تواند موضوع چندين فيلم سينمايي باشد، سوژه‌هايي كه معمولاً در سينماي ايران به آنها كم‌توجهي شده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن