تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799020314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز جشنواره مقاومت دغدغه فیلمسازان جوان نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
امروز جشنواره مقاومت دغدغه فیلمسازان جوان نیست
علی ملاقلی پور درباره برگزاری جشنواره فیلم مقاومت گفت: علت اینکه امروز جشنواره فیلم مقاومت دیده نمی شود این است که با دغدغه اصلی فیلمساز جوان فاصله زیادی دارد.


به گزارشحوزه سینما باشگاه خبرنگاران ؛  علی ملاقلی پور  با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت باید شکلش را تغییر دهد افزود: امروز جشنواره فیلم مقاومت با مضامینی دست و پنجه نرم می کند که  لازم است تا این مضامین بازنگری شوند.
 
کارگردان « قندون و جهیزیه» خاطرنشان کرد: متاسفانه مقاومت را تنها در 8 سال دفاع مقدس می بینیم درحالیکه پرداختن به موضوعاتی درباره غزه ، لبنان و انقلاب کشور خودمان نیز از ضروریاتی است که باید در جشنواره فیلم مقاومت به آن پرداخته شود.
 
وی با بیان اینکه امروز بیشتر باید به معضلات اجتماعی بپردازیم گفت: باید نگاه سیاستگذاران جشنواره تغییر کند  و سراغ فیلم هایی بروند که راهکار مناسبی برای معضلات شخصی  و فردی داشته باشند. در این صورت شاید در وهله اول تصور شود که این موضوعات چه ربطی به مقاومت دارد اما باید توجه داشته باشیم که قرآن می گوید مبارزه با امیال انسانی بالاتر است.
 
بازیگر «قارچ سمی» در ادامه افزود: متاسفانه مضامین اجتماعی را دور از مفهوم مقاومت می دانیم و کسی که با نفس خود مبارزه می کند را جزء مقاومت نمی دانیم.این اشکال از نگاهی است که در این جشنواره حاکم است و با نگاه قرآن فاصله زیادی دارد.
 
ملاقلی پور با بیان اینکه امروز فلیم های دفاع مقدس رونق ندارد گفت: این فیلم ها رونق ندارد و نسبت به آن کم توجهی شده اند زیرا نگاه غلطی بر آنها حاکم شده است.
 
بازیگر «مزرعه پدری» با بیان اینکه تعاریف جشنواره فیلم مقاومت باید عوض شود گفت: باید توجه داشته باشیم که جشنواره خوب با فیلم های خوب موفق می شود بنابراین باید سعی در بالابردن کیفیت فیلم ها داشته باشیم تا بتوانیم شاهد تغیرتی در جشنواره باشیم
 
ملاقلی پور خاطرنشان کرد: تنها موضوعات دفاع مقدس و جنگ مربوط به مقاومت نمی شود بلکه گاهی موضوعات بالاتری را هم شامل می شود. به عنوان مثال، فیلم سینمایی «طلا و مس» ژانر دفاع مقدس محسوب می شود زیرا این فیلم سرشار از مبارزه یک انسان با نفس خویش است و همچنین فیلم های تاج محل و تکیه بر باد.این فیلم ها در ظاهر ربطی به دفاع مقدس ندارند اما در باطن مفهوم واقعی صبر و مبارزه با نفس را دربر دارند.
 
وی ادامه داد: مفهوم مقاومت بیشتر بر روی مفاهیم 8 سال جنگ مطرح می شود درحالیکه در این مورد بر روی موضوع انقلاب کار نشده است زیرا انقلاب که یکی از مهمترین موضوعات در کشور است دغدغه آنها نیست و اگر هم باشد در این زمینه کم کاری شده است.  
 
کارگردان «قندون جهیزیه» با بیان اینکه فیلمنامه با موضوعات اجتماعی کم داریم گفت: در واقع مصداق‌های جهاد اکبر را نداریم این در حالی است که اگر فیلم هایی با موضوعات اجتماعی ساخته شود مردم هم استقبال می کنند. به عنوان مثال «طلا و مس» مصداق چنین فیلم هایی بود داستان مردی است که بر پایه اخلاق برای حفظ زندگی خود ایستادگی می کند.

 این فیلم با اینکه بازیگران معروف و گیشه پسندی هم نداشت در زمان اکران خود به فروش خوبی دست یافت. فیلم «تاج محل» هم همین ویژگی را داشت روایتی که از فداکاری در این فیلم مطرح می شود کم از سینمای دفاع مقدس نداشت .
 
وی خاطرنشان کرد:آنچه امروز به عنوان اثرات ضدجنگ از آن نام می برید زیر مجموعه ژانر دفاع مقدس است و همه شخصیت‌هایی که درد خود را مطرح می کنند متاثر از شرایط جنگ هستند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن