تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1818971528
شیخ طادی: جشنواره فیلم مقاومت به جنبه کیفی فیلم ها توجه کند/ فیمسازی دفاع مقدس پوست فیلمسازان را برای کار میکَند
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در آستانه برگزاری سزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛
"شیخ طادی": جشنواره فیلم مقاومت به جنبه کیفی فیلم ها توجه کند/ فیمسازی دفاع مقدس پوست فیلمسازان را برای کار میکَند
کارگردان فیلم «روزهای زندگی» کار کردن در گونه سینمای دفاع مقدس را بسیار سخت دانست.
به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت کارگردان فیلم «روزهای زندگی» کار کردن در گونه سینمای دفاع مقدس را بسیار سخت دانست و به دلایل مختلف این سختی اشاره کرد و گفت: عواملی مختلفی در ساخت فیلم در ژانر جنگی دخیل است که در هم تنیده شده که با هم قرار گرفتن همه آنها در کنار هم فیلم جنگی ساخته می شود.
وی گفت: یکی از عوامل ساخت فیلم جنگی وضعیت جغرافیایی خاص یا لوکیشن فیلم برداری است، بیابان، تپه،کوه، مرداب، آفتاب و شرایط آب و هوایی، طبیعت ساخت فیلم جنگیست که هر فیلمی موقعیت و مکان خاص خود را می خواهد.
این کارگردان ادامه داد: همچنین ابزار فیلمبرداری و وسایل صحنه فیلم های جنگی هم به نسبت فیلم های دیگر پیچیده تر و سنگین تر است و کارکردن با این وسایل احتیاج به تخصص دارد و باید از متخصصین جبهه و جنگ بهره برد. تجربه کار ثابت کرده که در صورت عدم توجه خطرات جانی و مالی بسیاری متوجه عوامل و گروه ساخت فیلم خواهد شد.
وی به نکته دیگر اشاره کرد و گفت: هرگونه تغییر جوی و تغییر لوکیشن در گرما و سرما و تغییرات گریم با هزینه بالا همراه است. شاید روتوش گریم بازیگران با هر گونه تغییرات جوی و در گرمای بالای هوا نکته ای نباشد که به ذهن برسد اما در ساخت فیلم بسیار نکته قابل توجه است و هزینه مضاعف است. یا رساندن غذا و بحث پذیرایی از گروه فیلم جنگی یکی دیگر از نکات مورد توجه در فیلم های جنگیست که بسیار حائز اهمیت اما در عین حال سخت است. اگر در فیلم شهری یک یا دو نفر در گروه تولید هستند در کار جنگی گروه تولید به هشت نفر هم می رسد. این نکته را هم باید گفت که در ساخت فیلم جنگی برخلاف فیلم های دیگر تخصص های خاص در ژانر دفاع مقدس هم لازم است. به عنوان نمونه مسئوول تسلیحات، راننده های مختلف ماشین های سنگین، چگونگی استفاده از اسلحه ها ی مختلف و همینطور، جلوه های ویژه همه اینها تخصص خاص می خواهد و هزینه بالا می خواهد.
شیخ طادی همچنین گفت: تا اینجا هر چه که عنوان شد سختی هایی بود که طبیعت کار فیلم های جنگیست اما یکسری سختی ها هم هست وقتی وارد کار می شوی خارج از تصور است و پوست فیلمسازان را برای کار می کند . بعضی وقتها این سختی ها و مشکلات حتی کاملا غیر منتظره و شگفت انگیز هم هست. به عنوان نمونه ابزار کار برای فیلم جنگی به یکباره اعلام می شود که خراب است یا فرسوده شده یا اینکه اصلا این ابزار را ندارند و وقتی به مرجع مراجعه می کنی متوجه می شویم که مرجع هم با بحران مالی روبروست و توان هدایت یا تامین بودجه را ندارد و وقتی از حمایت ارگان دیگر صحبت می شود می بینیم ارگان مربوطه هم برای حمایت بودجه لازم را برخوردار نیست. او گفت: در هدف گذاری برای نگارش فیلم نامه دفاع مقدس هم دچار مشکل هستیم.اینکه چه فیلم نامه ای با چه ساختاری در اولویت ارگانی برای تولید است. شاید کسی در مورد بیمارستان های زمان جنگ بخواهد فیلم بسازد اما نهادی که هزینه ساخت این فیلم را تقبل می کند یکچنین موضوعی مد نظرش نیست. یا فیلمسازی فیلم نامه ای مبتنی بر داستان شکست و پیروزی دارد. اما ارگان مربوطه نظرش تنها در مورد پیروزیست. این اختلاف دیدگاه در مورد هدف گذاری هم بخش طاقت فرسای کار فیلمساز جنگیست.
کارگردان فیلم شکارچی شنبه همچنین گفت: این مواردی که نام بردم همه مربوط به پیش تولید و تولید فیلم جنگی بود. بعد از تولید و اکران فیلم ها وضعیت به مراتب بدتر هم میشود. در این مرحله است که دیگر فیلم صاحب ندارد. ارگان ها و نهادها وظیفه خود را تنها تولید فیلم دفاع مقدس می دانستند و بعد از تولید این رشته را رها می کنند.و می گویند ماموریت ما تمام شد. اما اینجا بحث بسیار مهم تری تازه باز می شود. اینکه فیلم چه مدت، چه زمان و در چه سینمایی اکران شود بحث بسیار مهمی است که بعد از تولید به این بخش از فیلم های دفاع مقدس کاملا بی توجهی می شود. مجموعه ای از همه این عوامل دست به دست هم داده می شود نا فیلمساز ترجیح دهد در این حوزه کار نکند.
وی در بخش دیگری از صحبت خود به علاقه کار در سینمای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: علاقه کار در این گونه سینمایی را دارم ولی توان ما آدمها هم حدی دارد. وقتی شرایط تولید وجود ندارد و شرایط کار بسیار سخت است، ترجیح می دهم به جای آنکه سکته و عارضه قلبی پیدا کنم در این نوع سینما کار نکنم.
این کارگردان همچنین در مورد تاثیر برگزاری جشنواره در روند تولید هرچه بهتر فیلم های دفاع مقدس گفت:هیچ جشنواره ای در ایران هنوز نتوانسته جنبه حمایتی و جریان سازی برای مجموعه سینمای ایران و گونه های دیگر داشته باشد.هم آمار و هم تجربه این را ثابت کرده. وقتی نهادها و ارگانهایی که باید در این زمینه فعال باشند و فیلم مناسب تولید کنند خروجیشان مناسب و در شان دفاع مقدس نیست جشنواره هم نمی تواند ان تاثیر لازم را داشته باشد.
وی در ادامه گفت: جشنواره فیلم مقاومت در هنگام داوری و انتخاب فیلمها بیشتر مراعات کرده و استانداردها را در نظر بگیرند. وقتی فیلمی ساده ترین نکات استاندارد را در ساختار رعایت نکرده حتی مسائل شرعی وارد شده در فیلم درست نیست می بینیم چون فلان نهاد ساخت آن را برعهده گرفته این فیلم جایزه گرفته و جالب اینکه برای تشویق به نهاد مربوطه جایزه هم می دهند. این یعنی نگاه تسامح و باعث می شود جشنواره تاثیر گذاری لازم را نداشته باشد.
انتهای پیام/ اس
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]
صفحات پیشنهادی
سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت شمقدری:سینمای دفاع مقدس در دوره اصلاحات دچار سکته شده بود/سریال جنگی &
سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومتشمقدری سینمای دفاع مقدس در دوره اصلاحات دچار سکته شده بود سریال جنگی برادران خورشید را میسازمجواد شمقدری گفت در دوره اصلاحات بارها گفته شده بود حتی در مراسمی وزیر وقت مهاجرانی رسما گفت که اصلا نیازی نیست فیلم دفاع مقدس بسازیم در این دورهجشنواره بین المللی فیلم مقاومت توحیدی:دفاع مقدس موضوع ملی است که باید به خوبی آنرا حفظ کنیم
جشنواره بین المللی فیلم مقاومتتوحیدی دفاع مقدس موضوع ملی است که باید به خوبی آنرا حفظ کنیمفرهاد توحیدی گفت دفاع مقدس موضوع ملی است که باید به خوبی آنرا حفظ کنیم و با آن برخورد شایسته داشته باشیم و اگر موارد مربوطه لحاظ و رعایت شود می توان برای آن جشنواره خوبی هم برگزار کرد رئیسباعث افتخار است که جشنواره فیلم مقاومت داریم/ بودجه فیلم دفاع مقدس به نورچشمی ها داده نشود
ابوالفضل جلیلی باعث افتخار است که جشنواره فیلم مقاومت داریم بودجه فیلم دفاع مقدس به نورچشمی ها داده نشود ابوالفضل جلیلی با بیان اینکه مسئولان امروز دغدغه دفاع مقدس را ندارند گفت متاسفانه در طول سال های گذشته شاهد بودیم که در مسئولان امر دغدغه زیادی برای برگزاری جشنواره مقاومسیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت میرعلایی: با ساخت فیلمهای جذاب دفاع مقدسی میتوانیم به مشکلات جامعه پاسخ دهیم
سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومتمیرعلایی با ساخت فیلمهای جذاب دفاع مقدسی میتوانیم به مشکلات جامعه پاسخ دهیممدیر عامل سابق بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد قطعا با ساخت فیلم های جذاب در حوزه دفاع مقدس می توانیم به مشکلات فرهنگی اقتصادی اجتماعی اخلاقی و انسانی جامعه هم پاسخ دهیمدبیر سابق جشنواره فیلم فجر: سینمای ایران به انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت بدهکار است
دبیر سابق جشنواره فیلم فجر سینمای ایران به انقلاب دفاع مقدس و مقاومت بدهکار استمحمدرضا عباسیان گفت به نظر من سینمای ایران بسیار به موضوعاتی نظیر انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت بدهکار است و هیچ اقدام ارزندهای در این خصوص نشده است به گزارش خبرگزاری فارس محمدرضا عباسیان دبیر سابقسیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت تبریزی:تنگناهای سینمای دفاع مقدس ناامیدم کرد/ تمایل جدی برای ساخت فیلم
سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومتتبریزی تنگناهای سینمای دفاع مقدس ناامیدم کرد تمایل جدی برای ساخت فیلم شهید باقری نیستکارگردان لیلی با من است گفت عملا تنگناها و دشواری های ساخت این گونه سینمایی به حدی است که کارگردان و سازنده را به تدریج ناامید و سرانجام از کرده خویش پشیماباید اولین نمایش فیلم های دفاع مقدس جشنواره مقاومت باشد
باشه آهنگر باید اولین نمایش فیلم های دفاع مقدس جشنواره مقاومت باشد خبرگزاری پانا جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در دوران گذشته از نظر برنامه ریزی شکوه و نوآوری بسیار باشکوه بود و امیدورام این روند امسال هم ادامه یابد ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور ساعت 12 57 به گزارش سرویس فرهنگی پاناکارگردان فیلم «شکارچی شنبه» تجلیل شد شیخ طادی:به سکوت فرهنگی گرفتار شدهایم/متاسفانه جهان اسلام دربر
کارگردان فیلم شکارچی شنبه تجلیل شدشیخ طادی به سکوت فرهنگی گرفتار شدهایم متاسفانه جهان اسلام دربرابر مسئله غزه منفعل عمل میکندکارگردان فیلم شکارچی شنبه با بیان اینکه در کشور به سکوت فرهنگی گرفتار شدهایم گفت جهان اسلام مدام در قبال وقایع مختلف از جمله موضوع غزه منفعل عمل میکنجشنواره فیلم مقاومت 21 تندیس اهدا میکند/ علاقه مهرجویی به ساخت فیلم جنگی
فرهنگ و هنر سینمای ایران جشنواره فیلم مقاومت 21 تندیس اهدا میکند علاقه مهرجویی به ساخت فیلم جنگی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در تازه ترین دوره از برگزاری 21 تندیس 37 دیپلم افتخار و 5 لوح تقدیر اهدا میکند به گزارش خبرگزاری مهر همچنین قرار است جایزه ویژه هیات دانظرات مختلف سه فیلمساز درباره آثار دفاع مقدسی و مقاومت
نظرات مختلف سه فیلمساز درباره آثار دفاع مقدسی و مقاومتمصطفی رزاق کریمی سلمان ابوطالبی و علیرضا اسلامی نظرات خود را درباره سینمای دفاع مقدس و مقاومت بیان کردند به گزارش خبرگزاری فارس مصطفی رزاق کریمی کارگردان سینمای ایران در آستانه سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت مقاومت شکل وتوجه سيدحسن نصرالله و بشار اسد به جشنواره فيلم مقاومت
توجه سيدحسن نصرالله و بشار اسد به جشنواره فيلم مقاومت سيزدهمين جشنواره بينالمللي فيلم مقاومت با حضور احتمالي سيدحسن نصرالله دبير كل حزبالله لبنان و بشار اسد رئيسجمهور سوريه برگزار ميشود سيزدهمين جشنواره بينالمللي فيلم مقاومت با حضور احتمالي سيدحسن نصرالله دبير كل حزباللهدر گفتوگو با فارس مطرح شد «لیخون» به محض جذب سرمایه مهرماه کلید میخورد/ فیلمی دفاع مقدسی از کارگردان «بدرود
در گفتوگو با فارس مطرح شد لیخون به محض جذب سرمایه مهرماه کلید میخورد فیلمی دفاع مقدسی از کارگردان بدرود بغداد محمدحسین قاسمی تهیهکننده فیلم سینمایی لیخون از مراحل نگارش پایانی فیلمنامه این اثر سینمایی و تلاش برای جذب سرمایه و مشارکت برای تولید این فیلم به کارگردانی مهدی ناهدای 21 تندیس به برگزیدگان جشنواره فیلم مقاومت
اهدای 21 تندیس به برگزیدگان جشنواره فیلم مقاومت خبرگزاری پانا امسال جشنواره فیلم مقاومت 21 تندیس به برگزیدگانش اهدا میکند ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد ساعت 15 28 به گزارش سرویس فرهنگی پانا در این دوره از برگزاری جشنواره به برگزیدگان و برندگان 21 تندیس 37 دیپلم افتخار و 5 لوح تقفیلمهای داستانی بخش جلوه گاه نور جشنواره مقاومت اعلام شد
فیلمهای داستانی بخش جلوه گاه نور جشنواره مقاومت اعلام شداسامی 22فیلم داستانی راه یافته به بخش مسابقه جلوه گاه نور اعلام شد به گزارش خبرگزاری فارس بخش جلوه گاه نور جشنواره در زمینههای مستند داستانی فیلمنامه نماهنگ و انیمیشن پذیرای 80 اثر بود که اسامی 22 کارگردان راهیافته باعلام زمان آغاز كارگاههای آموزش فیلمنامهنویسی جشنواره مقاومت
اعلام زمان آغاز كارگاههای آموزش فیلمنامهنویسی جشنواره مقاومت كارگاه آموزش مجازی فیلمنامهنویسی جشنواره مقاومت از هفته آینده آغاز میشود به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت ثبتنام كنندگان كارگاه آموزش مجازی فیلمنهمراه با سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت سخنرانی دکتر عماد افروغ در همایش علمی سینمای مقاومت
همراه با سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومتسخنرانی دکتر عماد افروغ در همایش علمی سینمای مقاومتهمزمان با برگزاری جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت دکتر عماد افروغ استاد جامعه شناسی و نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سخنرانی میکند به گزارش خبرگزاری فارس دکتر افروغبرای عملی شدن شعارها، تا کی باید صبر کرد /هزینه تولید فیلم دفاع مقدس سنگین است
مسعود ده نمکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران برای عملی شدن شعارها تا کی باید صبر کرد هزینه تولید فیلم دفاع مقدس سنگین است کارگردان سینمای دفاع مقدس مطرح کرد در سینمای دفاع مقدس کم کاری میشود تا چه زمان باید برای عملی شدن شعارها صبر کرد مسعود ده نمکی کارگرد-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها