تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819676242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرر مالي کوبا از تحريم‌هاي آمريکا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۳ (۶:۲۰ق.ظ)
ضرر مالي کوبا از تحريم‌هاي آمريکا دولت کوبا مي‌گويد تحريم‌هاي آمريکا تا در سال 2014 نزديک به 117ميليارد دلار ضرر مالي براي اين کشور در پي داشته است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج،دولت هاوانا مي‌گويد تحريم هاي ايالات متحده عليه اين کشور تنها در سال جاري ميلادي 116.880 ميليارد دلار (تا به اينجاي سال) ضرر در پي داشته است.
اين تحريم‌ها از سال 1960 ميلادي آغاز و تا به امروز ادامه دارد. در ساليان طولاني، کمک‌هاي شوروي سابق سبب شده بود تا کوبا به عنوان خط مقدم مبارزه با امپرياليسم، کوچکترين مشکلي در اين باب احساس نکند، اما با فروپاشي شوروي، اين مشکلات هرروز ابعاد جدي‌تري به خود گرفته است. تا جايي که آبلاردو مورنو، معاون‌وزيرامورخارجه اين کشور رقم فوق را به عنوان ضرر کشورش از اين تحريم‌ها اعلام کرده است.
به گفته وي اين محاصره اقتصادي بدل به يک " جنگ براي آزار ملت کوبا" شده است. وي در گزارشي که در اختيار سازمان ملل نيز قرار گرفته است اعلام کرد دنيا بايد مانع تماميت‌خواهي آمريکا گردد.
وي افزود: دولت آمريکا مانع از هرگونه سرمايه‌گذاري خارجي در کوبا شده و از سوي ديگر سبب‌ساز مشکلات عديده در زندگي عادي مردم کوبا گشته است.
در اين ميان کارشناسان مالي معتقدند رقم 116ميليارد دلار تا حد زيادي غلو شده به نظر مي‌رسد. در بالاترين حدس و براساس توان کوبا و با توجه به توليد ناخالص داخلي اين کشور، اين رقم نهايتا مي‌تواند بين 11 تا 13 ميليارد دلار باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن