تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798361269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهارمین جشنواره «دف نوای رحمت» پس ازهفت سال وفقه در سنندج آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چهارمین جشنواره «دف نوای رحمت» پس ازهفت سال وفقه در سنندج آغاز شد سنندج - ایرنا - چهارمین جشنواره فرهنگی هنری دف نوازی با عنوان « دف نوای رحمت» پس از هفت سال وقفه شامگاه چهارشنبه در سالن شماره دو سینما بهمن شهر سنندج مرکز استان کردستان با حضور هنرمندان 15 استان کشورمان آغاز شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس حوزه هنری استان کردستان در آیین افتتاحیه این جشنواره که مدیر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حضور داشت گفت: جشنواره چهارم از خرداد ماه سال جاری کلید خورد و در مهلت تعیین شده 300 اثر از 15استان کشور به دبیرخانه جشنواره رسید که 200 اثر آن به بخش نهایی راه یافت.
امین مرادی افزود: دف نوازی، فن و هنری با مایه های معنوی و عرفانی است که در کردستان از جایگاه بلند و ویژه ای برخوردار است.
وی اظهار کرد: معنویت دف ریشه در باورها و اعتقادات مردم کردستان دارد و رویکرد روحانی که به این وسیله موسیقیایی دارند به آن اندازه است که اگر دفی پاره شود در اصطلاح واژه شهید شد را برای این رخداد استفاده می کنند.
به گفته وی محتوای دف نوازی ذکر خدا و مدح پیامبراعظم اسلام (ص) است که تقدس خاصی به این موسیقی داده است.
مرادی گفت: هدف حوزه هنری تولید آثار فاخر هنری و کشف، جذب و پرورش هنرمندان این مرز و بوم است.
وی با اشاره به این که هفت سال در برگزاری این جشنوار وقفه ایجاد شده بود، بیان کرد: سعی داشتیم که این جشنواره را بعد از این همه مدت احیاء کنیم.
یکی از اعضای هیات داوران نیز در این آیین به معیارهای مد نظر برای ارزیابی آثار در تک نوازی پرداخت و گفت: آداب صحنه و فرایند اجرا، تکنیک نوازندگی، جمله بندی(موزیکالیته)، صدا دهی و تنوع ریتم برخی از معیارهای مد نظر است.
مهدی احمدی، تمپورال، آشنایی با مقامات دف؛ ریتم خوانی، سازبندی و هماهنگی در اجرا، خلاقیت و نوآوری را برخی دیگر از معیارهای هیات داوران در ارزیابی آثار دانست.
وی اظهار کرد: توضیحات سرپرست گروه در مورد قطعه ایی که اجرا می شود اهمیت دارد و سرپرست باید آمادگی پاسخگویی به سوالات هیات داوران در مورد اثر را داشته باشد.
گفتنی است با وجود اینکه این جشنواره سراسری است و از 15 استان در آن شرکت دارند، مکان برگزاری آن سالن شماره دو سینما بهمن در نظر گرفته شده بود که به دلیل کوچک بودن این مکان بسیاری از افراد به طور ایستاده برنامه را پیگیری می کردند و ازدحام زیادی در سالن ایجاد شده بود.
شرایط به نحوی بود که رییس حوزه هنری استان کردستان زمان سخنرانی خود نیز به آن اشاره کرد و گفت: انتظار نداشتیم چنین استقبالی از جشنواره صورت بگیرد.
با توجه به علاقه مردم استان فرهنگی کردستان به این موسیقی و سراسری بودن جشنواره به نظر می رسید حجم استقبال از این جشنواره غیرقابل پیش بینی نبوده است و مسوولین حوزه هنری می توانستند سالن اصلی سینما را که ظرفیت بیش از 500 نفر را دارد به این برنامه مهم فرهنگی اختصاص دهند.
در این جشنواره که تا روز جمعه 21 شهریور جاری ادامه خواهد داشت هنرمندان استان های کردستان، اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، یزد، گیلان، مازندران، کرمان، هرمزگان، اراک، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان حضور دارند.570/533


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن