تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817096961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاتم ،شهرستانˈ هزار راز و رمزˈ


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خاتم ،شهرستانˈ هزار راز و رمزˈ یزد - ایرنا - نشریه محلیˈآوای خاتمˈ در شماره جدید خود در یاداشتی به نقل از یک فعال گردشگری استان یزد نوشت: مگر می شود به شهرستان هزار رمز و راز خاتم رفت و از جاذبه های بکر طبیعی و تاریخی آن دیدن نکرد.


به گزارش ایرنا،"امیر ترقی نژاد"،نگارنده یادداشت آوای خاتم بر این باور است: این شهرستان علی رغم فاصله نسبتا دوری که با شهر یزد دارد همیشه مورد توجه خیل عظیمی از گردشگران بود.
جاذبه های تاریخی روایتگر قدمت، فرهنگ و آیین آن منطقه است و برای معرفی و شناساندن خاتم تلاش در خور شایسته ای در سالهای اخیر صورت نگرفت.
درست است که فاصله دور، بر محرومیت منطقه تاثیر عمیقی بر عمق آن به جا گذاشته است،اما نباید فراموش کرد که شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر عدالت گستری باید بر گستره این منطقه پهن شود.
در بخشی از مطلب مذکور نوشته شد: باید قبول کرد، خاتم گرچه همچون مرواریدی در استان خودنمایی می کند اما سالهاست که محرومیت و فقر را با خود به یدک می کشد.
این فاصله و عقب ماندگی ها موجب شده تا خواسته حداقلی مشروع و قانونی مردم اصیل و با فرهنگ آن در دستیابی به فضایی مناسب برای بهره برداری از منابع و امکانات مادی و انسانی برای ارتقا سطح رفاه انسانی، سرمایه اجتماعی و ایجاد چشم انداز روشن و امید بخش از آینده، برآورده نشود .
البته در بحث توسعه نیافتگی نباید دنبال مقصر گشت. چرا که همه ما در این زمینه به نحوی مقصر هستیم. از دانش آموختگان و نخبگان شهرستان تا مردم عادی ،خبرگان منطقه، مسئولان محلی و استان.
به باور ترقی نژاد، هدف این یاداشت مختصر پیداکردن متهم نیست بلکه هدف از بیان آن تلنگری به همه افراد مذکور است تا بلکه از این رهگذر بهتر بتوانیم در توسعه خاتم و ظرفیت نهفته آن گام برداریم.
قابلیت های شهرستان آنقدر بالاست که در صورت مدیریت صحیح و کارآمد می توان تهدیدهای محدودی که عنوان می شود به فرصت تبدیل کرد.
واضح است نگاه به نیمه خالی لیوان راهگشای مسائل توسعه نیست و در کنار آن باید به قابلیت های شهرستان در زمینه های اقتصادی ،اجتماعی، فرهنگی و انسانی توجه کرد تا بتوان در وهله اول قضاوت صحیحی در مورد وضع موجود داشت و تصمیم گیری مناسب و به هنگام برای رفع موانع توسعه برداشت .
به هر روی،تمام این مسائل عنوان شد که در رویکرد جدید برای توسعه خاتم در حوزه میراث فرهنیگ و گردشگری آن باید بیش از پیش سرمایه گذاری کرد.
این فعال گردشگری در ادامه یادداشت خود نوشت:خاتم این ظرفیت را دارد تا با کمی توجه بیشتر روند روبه رشد خود را بیش از این به پیش ببرد.
این شهرستان یکی از مناطق مهم گردشگری استان یزد است که همه ساله در ایام مختلف سال، میزبان خیل بسیاری از مسافران و گردشگران از سراسر کشور است.
خاتم دارای آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری زیادی است که با اندکی تلاش و همت برای معرفی بیشتر این بناها، می توان زمینه ای را فراهم ساخت تا گردشگران بیشتری به شهرستان سفر کنند.
جنگلهای باغ شادی، چنارهای کهنسال کرخنگان، سرچشمه دایمی نهر مسیح ، منطقه زیبای بورئیه هرات ، غارها، قلعه های تاریخی مروست و ملکی ،خانه ها و بناهای تاریخی نظیر خانه دکتر صالحی و بقعه های شیخ عبدالله مروست و شیخ"کله پریده" چاهک از جمله مکان های تاریخی شهرستان است.
روستاهای چاهک، خوانسار ، کرخنگان و چنارناز از روستاهای نمونه هدف گردشگری استان هستند که از جاذبه های زیبای تاریخی و طبیعی برخوردار است .
نباید این فرصت را از دست داد که جاذبه های بکر در یکی از سر سبزترین شهرستان های استان به فراموشی سپرده شود و از توسعه آن چشم روی هم گذاشت.
هرات مرکز شهرستان خاتم در 240کیلومتری جنوب شهر یزد واقع است.ک1
7538/2047/


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن