تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799109451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار در انتظار مذاکرات است


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
بازار در انتظار مذاکرات است




خیابان چراغ برق، اکباتان و سعدی بی رمق ترین روزها را می گذراند. باربر ها و چرخی ها گوشه ای نشسته اند، افرادی که زیر خط فقر هستند ملتمسانه به مغازه داران نگاه می کنند.





خبرگزاری ایسنا: خیابان چراغ برق، اکباتان و سعدی بی رمق ترین روزها را می گذراند. باربر ها و چرخی ها گوشه ای نشسته اند، افرادی که زیر خط فقر هستند ملتمسانه به مغازه داران نگاه می کنند.

شاید از روی ترحم باری به آنها بدهند پسرک باربری که از الیگودرز آمده تهران تا کمک حال خانواده اش باشد به تمام مغازه ها سرک می کشد شاید باری داشته باشند اما مغازه هایی که بعضا ۳ روز است یک ریال هم نفروخته اند.فاکتور های شهرستان هم مانده است مشتری شهرستان جنس ندارد اما می گوید فعلا جنس نفرست بزار ببینم مذاکرات چه می شود.

پیام نو با این مقدمه در ادامه نوشت: احتکار خودرو کمبود کامپیوتر بعضی از خودروها و رکود بازار این ها بخشی از مشکلاتی است که امروزه گریبانگیر آن بخش از جامعه ای شده است که دارای خودروی شخصی هستند که این یعنی بیش از ۵۰ درصد جامعه شهری و ۲۰ در صد جامعه روستایی

به طور مثال کامپیوتر خودرو ۲۰۶ تبدیل به قطعه نایاب در نمایندگی ها شده است اما در بازار موجود است حال چه دزدی باشد چه اصل اما فرقی نمی کند هیچ کاسب و مغازه داری جرات خرید و فروش آن را ندارد. احمدی که یکی از کاسبان قدیمی خیابان اکباتان است می گوید اصلا باید بی خیال سود همچین کالایی شد به دردسرش نمی ارزد.

او مهمترین دردسر این کالا را برخورد های گاه و بی گاه نیروی انتظامی با فروشندگان این کالا می داند به طوری که حتی وارد کننده ای هم تمایل به واردات این کالا ندارد و کسانی که مجبور به تهیه این کالا باشند باید بروند سراغ دستفروش های زیر زمین پاساژ کاشانی. روال کار به این منوال است که بعد از دادن پول و نشانی تعمیرگاهی که خودرو در آنجا است کامپیوتر را در عرض ۴۸ ساعت برای شما ارسال می کنند.

رکود و امید به خروج از آن با مذاکرات

به غیر از کمبود قطعات خاص در بازار مشکل دیگر رکود موجود در بازار است که صدای کاسبان این صنف را در آورده است علی که در فروشگاه ۹۱ در پاساژ کاشانی مشغول به کار است به دالان پاساژ اشاره می کند و می گوید مشتری در پاساژ نیست ۳روز است که حتی یک ریال هم فروش نکرده ام او علت این رکود را گران بودن اجناس و پایین آمدن قدر ت خرید مردم می داند و به مکمل بنزین کاسپین اشاره می کند که هفته گذشته قیمت آن۶۷۰۰ بوده است اما این هفته قیمت آن به ۷۰۰۰ تومان رسیده است و یا ضد یخ کاسپین از ۶۰۰۰ تومان به ۸۰۰۰ تومان رسیده است.

اما او مهمترین علت رکود به وجود آمده را احتیاط مردم و مشتری های شهرستان می داند و می گوید مردم هنوز وضعیت اسف بار بازار قطعنامه ۵۹۸ را فراموش نکرده اند و منتظر تعیین تکلیف نتایج مذاکرات هسته ای هستند.نتیجه این مذاکرات به قدری بر روی بازار تاثیر گذار است که فردای پایان یافتن مذاکرات باید شاهد افزایش ۵۰ درصدی قیمت ها و یا کاهش ۳۰ درصدی قیمت ها باشیم.

نکته ای که دیده ور دیگر قطعه فروش پاساژ شیرین نیز آن را تایید می کند. دیده ور که سابقه ۳۶ ساله ای در این صنف دارد به آینده بازار بسیار امیدوار است اما تمام این امیدواری را منوط به توافق ایران با آمریکا و کشور های اروپایی می داند او در ادامه می گوید در صورت حاصل شدن این توافق دیگر بازار و مردم از شر کالای بی کیفیت چپینی رها خواهند شد و با آمدن نمایندگی های قطعه سازان جهان و حذف واسطه ها قیمت ها نیز بین ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزان خواهد شد.

وی متوسط افزایش قیمت یک سال گذشته را بین ۲۰ تا ۳۰ درصد می داند و از این افزایش قیمت راضی است . دیده ور و دیگر کاسبان هنوز روزهای سیاه سه سال گذشته را از یاد نبرده اند به طوریکه می گوید الان راضی هستیم تا اون موقع که مثل بازار دلار و طلا اول صبح باید قیمت جدید می گرفتیم.او نیز بر اهمیت تعامل ایران با سایر کشورها واقف است و آنقدر این توافق و تعامل را پر اهمیت می داند که می گوید در صورت عدم توافق باید درب مغازه را بست و از کشور رفت.

صدای پایین کشیدن کرکرهای مغازه ها به گوش می رسد اما هنوز پسرک باربر منتظر نشسته است.در آخر هم می گوید امروز هم تمام شد و هیچی کاسب نشدیم. نمی دانم پسرک ظریف را می شناسد و می داند او به دنبال توافق است و یا نمایندگان جبهه پایداری را که مخالف مذاکرات هستند. به هر حال آنها نماینده او هم در مجلس هستند و شاید به اندازه ظریف «دلواپس» پسرک باربر نیستند!






تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن