تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812183040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیران آرامش وامید در مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش وپرورش در جمع؛ سفیران آرامش وامید در مدارس خبرگزاری پانا: کفاش گفت:تربیت باران نرم مستمری است در زمین بایر،که دفعی وتند عمل نمی کند بلکه آرام تاثیر می گذارد.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ شهريور ساعت 18:07



  کفاش درگفتگو با خبرنگار پانا،در جمع روسای آموزش وپرورش، معاونین پرورشی وتربیت بدنی، مربیان ومشاوران مدارس ضمن آرزوی صحت و سلامتی وعلو درجات برای رهبر معظم انقلاب وتوفیق استمرار خدمت برا ی ریاست محترم جمهوری اظهار داشت: شما مربیان پرورشی سنگر داران حوزه تعلیم وتربیت در استان عالم پرور وصدق وصفا وتلاش وجدیت هستید که حضور در جمع شما مایه مباهات وافتخاری برای من است .
معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ابتدای  سخنان خود از شهید بزرگ انقلاب ،مطهری یاد کرد وگفت:مطهری قبل از انقلاب نمای یک انسان کامل را مطرح کرد وبا تمثیل های قشنگ سند تحول بنیادین را ترسیم نمود ودر واقع می توان گفت اندیشه های مطهری مبنای سند تحول است.
وی همچنین بیان داشت باید تمامی تلاش خود را برای پرورش یک انسان کامل بکار گیریم چرا که انسان تک بعدی وتک ساحتی خود وجامعه را به نابودی می کشد .امروزه انسان تک ساحتی مورد طرد همه جوامع حتی جوامع غربی است آدمی که یک بعد او رشد پیدا کند موفقیت اونیز تک بعدی است وجامعه ما چنین فردی را پذیرا نخواهد بود .
وی خاطر نشان کرد رشد متوازن ،انسان را کامل می کند وآیت ا..بهجت فومنی رشد نامتوازن افراد را با بصیرتی که داشت می دید واین احوال معنوی ،خاص و ویژه شخص او و افراد بزرگواری مثل اومی باشد .
کفاش مطرح کرد که در نظام تعلیم وتربیت 6ساحت تربیتی وجود دارد که این 6ساحت باید هم تراز وهم سوی هم ودر کنار هم رشد کند وخروجی ما در تعلیم وتربیت متاسی از این هماهنگی در 6ساحت تربیتی است که سند تحول نیز بر آن تأکید دارد.
کفاش بیان داشت هر زمانی که معلمها در مدارس به همان اندازه که برای آموزشهای ریاضی ،علوم تجربی،فیزیک و....تلاش وکوشش کند وکمبود برای اودر این زمینه ها نگران کننده است به همان اندازه از ضعف اعتقادی،اجتماعی ،اخلاقی وانجام اعمال مذهبی دانش اموزان رنج برده ودر صدد برطرف کردن آن باشد آن موقع است که می توانیم ادعا کنیم به هدف متعالی دسترسی پیدا کرده ایم وتعلیم وتربیت جایگاه اصلی خود را در آموزش وپرورش پیدا کرده و6ساحت تعلیم وتربیت تحقق یافته است .
معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش وپرورش  گفت: نوع نگاه ونگرش در آموزش وپرورش باید تحول پیدا کند وی با خطاب به معاونین پرورشی وتربیت بدنی ،مربیان ،مشاوران مدارس بیان داشت ،شما مجموعه ای هستید که فکر دارید،اندیشه دارید،ایده دارید پس ثروتمندید .نیروی انسانی قوی ثروتی است که جایگزین ندارد .
وی با تاکید بر اینکه باید به خروجی های خود توجه ویژه نمایید بیان کرد به دانش اموزان خود بنگرید وببینید که آیا ویژگیهایی که مد نظر سند تحول است (دانش آموز با ایمان ،متعهدبه نظام مقدس اسلام ،فداکارو....) در اومشهود است یا نه؟.وی تأکید کردتهذیب نفس را در ابتدای تعلیم خود قرار دهید. وقتی روح دانش آموز آماده وتصفیه شد انگاه به آموزش علوم دیگر بپر دازید وهمه این نکات کلیدی مستلزم تغییر نگرش ونگاه شما مربیان وایجاد تعامل بین کلیه عوامل تربیتی است .وی خاطر نشان کرد یک مربی تربیتی باید عشق بورزد وبا علاقه به تربیت بپردازد ودر تمامی مراسمات علمی ،ورزشی حاضر شود وخود را تافته جدابافته نداند وتعامل خوبی با اولیاءمدرسه ودانش اموز برقرار کند چرا که آینده مانیازمند انسانهای توانمند است .
وی با تاکید براینکه گفتمان هادر بخشنامه ها باید تبدیل به عمل شود گفت ماحق نداریم برخی از فعالیتها وبرنامه های پرورشی را به طور سلیقه ای حذف کنیم چرا که عده ای در قالب سرود ،عده ای در قالب تئاتر ودر کارهای فرهنگی دیگر می توانند هدف گمشده خود را پیداکنند ورشد شخصیتی مناسبی داشته باشند بنابر این رشد در همه ابعاد لازم وملزوم همدیگرند.
وی گفت باید ساحتهای تعلیم وتربیت را کنار هم بگذاریم وآرام وسنجیده گام برداریم .
کفاش گفت:تربیت باران نرم مستمری است در زمین بایر،که دفعی وتند عمل نمی کند بلکه آرام تاثیر می گذارد.
وی همچنان تاکید کرد که میشود برخی از فعالیتهای فرهنگی مذهبی را جریانی کرد واز طریق مشارکتهای مردمی برنامه های فرهنگی مذهبی را نهادینه کرد وتروج داد.
کفاش کلیه برنامه هاوفعالیتهای فرهنگی وپرورشی را توسعه واشاعه فرهنگ معنوی ومذهبی در نظام تعلیم وتربیت دانست.
وی در پایان با اهداءلوح تقدیر از زحمات معاون پرورشی وفرهنگی استان گیلان تقدیر وتشکر بعمل آورد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن