تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820119465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خيّرين در تجهيز مدارس با امکانات و فناوري‌هاي جديد نيز فعال باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۴:۴۷ب.ظ)
استاندار اردبيل در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان خواستار شد: خيّرين در تجهيز مدارس با امکانات و فناوري‌هاي جديد نيز فعال باشند خيّرين مدرسه‌ساز به جاي ساخت مدارس در مکان‌هايي که نياز به واحد آموزشي نيست به تجهيز مدارس با امکانات و فناوري‌هاي جديد ورود پيدا کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، مجيد خدابخش در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان اردبيل اظهار داشت: بايد قبل از آغاز سال تحصيلي تجهيزات و امکانات مورد نياز مدارس به ويژه هنرستان‌ها به شکل کامل تأمين و تهيه شود تا با آغاز سال تحصيلي مشکلي از بابت ارائه برنامه‌هاي آموزشي، تجربي و کاربردي به وجود نيايد.
وي با تأکيد بر اين که هر چقدر تجهيزات و فناوري‌هاي جديد در مدارس و هنرستان‌ها تکميل باشد به همان نسبت کيفيت آموزشي ارتقاء يافته و در اين حوزه تأثير‌گذاري بيشتري را شاهد خواهيم بود، افزود: ما بايد به هر شکل ممکن در تأمين امکانات به ويژه تجهيزات کاربردي و عملي براي دانش‌آموزاني که در هنرستان‌ها تحصيل مي‌کنند بکوشيم تا تجهيزات سخت‌ افزاري مثل کامپيوتر و امکانات نرم‌افزاري ديگر در اختيار آنان قرار گيرد.
استاندار اردبيل به زيبا سازي مناسب فضاي تعليم و تربيت در کنار ساخت مدرسه جهت تلطيف روح دانش‌آموزان و معلمان تأکيد کرد وگفت: اداره کل نوسازي مدارس با رنگ‌آميزي مناسب فضاهاي آموزشي و پرورشي اهتمام جدي براي ايجاد محيط با نشاط و جذاب براي تحصيل دانش آموزان فراهم سازد.
خدابخش با بيان اين که در ساماندهي سرويس‌هاي مدارس، نظارت لازم به حفظ حق و حقوق دانش‌آموزان اعمال شود، افزود: ما حوادث تلخي را در گذشته در اين رابطه شاهد بوديم که اين حوادث با استاندارد سازي سرويس‌هاي مدارس به ويژه تردد راحت و سهل دانش‌آموزان مي‌تواند به حداقل برسد.
وي با ستودن اقدام مثبت آموزش و پرورش در طرح سنجش ملي سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به ابتدايي تصريح کرد:‌ اين امر مي‌تواند در همان قدم اول مشکلات و نارسايي‌هاي دانش‌آموزان را از نظر روحي، رواني، تحصيلي و برخي اختلالات جسمي مورد ارزيابي و رصد قرار داده و در رفع آن قدم‌هاي موثري برداشته شود.
رييس شوراي آموزش و پرورش استان اردبيل توزيع شير، قرص آهن و .... مورد نياز در محافظت از دهان و دندان دانش آموزان يادآور شد و ادامه داد:‌ مصرف شير در ايران يک چهارم متوسط دنياست در حالي که بايد با يک تبليغ و رويکرد مناسب در اين زمينه گرايش دانش‌آموزان را به مصرف شير افزايش داده و نارسايي‌هاي موجود را برطرف کنيم.
خدابخش با بيان اين که همانند سال‌هاي گذشته تعطيلي مدارس در شرايط نامساعد جوي از طريق رسانه‌ها و سامانه 2880 انجام شود، افزود: در روزهاي برفي و برودت هوا خبر تعطيلي مدارس به موقع به خانواده‌ها اطلاع‌رساني شود.
وي از اقدام خوب آموزش و پرورش در برگزاري مانورهاي آمادگي براي بازگشايي مدارس قدرداني کرد و اظهار داشت:‌ اين امر سبب مي‌شود تا برخي نارسايي‌ها و ناهماهنگي‌ها در آغاز سال تحصيلي برطرف شده و دانش‌آموزان با آمادگي بيشتر سال تحصيلي خوبي را آغاز کنند.
استاندار اردبيل به استاندارد‌سازي مدارس و کلاس‌هاي درس از نظر ايمني تجهيزات و سيستم مناسب گرمايشي تأکيد کرد و گفت: قبل از آغاز سال تحصيلي بايد اين نواقص با تأمين اعتبارات ملي و استاني برطرف شود تا مدرسه و محيط آموزشي را شاهد نباشيم که تجهيزات آن نظير ميز، صندلي، کامپيوتر و تجهيزات مدرن در وضعيت آشفته و نامناسب باشد.
خدابخش عنوان کرد:‌ در تقويت اين بخش بايد از ظرفيت خيّرين مدرسه‌ساز استفاده کنيم چرا که به جاي ساخت مدارس در مکان‌هايي که مورد نياز نيست بايد ظرفيت مجامع خيّرين را به سمتي سوق دهيم تا آنها در حوزه تعمير و تجهيز و تأمين برخي از امکانات ورود پيدا کنند.
وي در پايان با ابراز خرسندي نسبت به افزايش دانش‌آموزان بدو ورود به ابتدايي و موفقيت 10نفر از دانش‌آموزان سال سوم متوسطه با معدل کتبي20 در امتحانات نهايي خاطرنشان کرد:‌ ما بايد با همکاري بنياد ملي نخبگان و خيّرين از دانش‌آموزان برجسته حمايت کنيم و زمينه‌اي را فراهم سازيم تا به جاي خروج نخبگان از کشور، آنها را با تأسيس و راه‌اندازي موسسات آموزشي و پژوهشي دانش‌بنيان جذب کرده و از استعدادهاي آنان در کشور استفاده نماييم.
رييس شوراي آموزش و پرورش استان گفت: امروز بيشترين تأکيد بر حمايت از نخبگان به عنوان نيروهاي خلاق در حوزه‌هاي نوآوري و ابداعات است که در کنار توجه به رشد و بالندگي ذهني دانش‌آموزان و فرزندانمان بايد به تقويت روح اخلاقي و وطن‌پرستي آنها نيز اهتمام داشته باشيم نخبگان ما در همين کشور با ديانت و علاقه‌مندي بيشتر به هموطنان خود خدمت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن