تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805462945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار لوازم التحریر وطنی نیازمند توجه ویژه مسئولین فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بازار لوازم التحریر وطنی نیازمند توجه ویژه مسئولین فرهنگی ارومیه - ایرنا - سایت خبری ندای ارومیه در گزارش امروز خود به وضعیت بازار لوازم التحریر در کشور و استان پرداخته و از وجود نمادهای غربی و دور از فرهنگ ایرانی در این لوازم انتقاد کرده است.


در این گزارش می خوانیم: در حالی که لوازم التحریر وطنی، با طرح هایی از شهداء و شخصیت های ملی با قیمت نسبتا بالایی در بازار به فروش می رسد، برندهای غربی با علامت ها و نشانه های شیطانی با قیمت هایی نسبتا اندک و کیفیت بالاتر نبض مخاطبان را ربوده اند.
همزمان با فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس، بازار خرید و فروش لوازم التحریر، پوشاک، کیف و کفش و ... هم سکه شده است.
اما، موضوعی که طی چند وقت اخیر مورد توجه رسانه ها و برخی از مسئولان قرار گرفته، نمادهای مورد استفاده بر روی لوازم مورد استفاده دانش آموزان است. در ادامه قصد داریم، این مسئله را در شهرستان ارومیـــه که حادتر به نظر می رسد مورد بررسی قرار دهیم.
یکی از مصادیق جنگ نرم رسوخ در اعتقادات و باورهای دینی مردم است و جنگ نرم یکی از اهداف خود را از طریق ایجاد فرقه های ساختگی جدید جستجو می کند و کمرنگ شدن باورهای اصیل دین و پایین آمدن آستانه تحمل جامعه نسبت به گناه، آسیب بجا از فعالیتهای این فرق ساختگی می باشد و متاسفانه گروههای معاند و البته وابسته به محافل غربی با تعقیب بسته های ضعف اعتقادی و اقتصادی توده های مردمی از خلاهای موجود بهره برداری می کنند تا با شبهه افکنی و انحراف فکری، امیال پنهانی شان را به ثمر برسانند. در این جا، تعدادی از کلمات و عباراتی که روی لباس، کلاه،کمربند و... که در شهرستان ارومیــه و شهر های همجوار بیشتر دیده و چاپ می شود، همراه با معنا و مفهوم آن را ارائه می گردد. باعث تاسف است که در کشورمان نیز برخی تولیدکنندگان بدون توجه همین تصاویر را چاپ و توزیع می کنند تا آنجا که خود مساله وسیله ای گردیده برای ترویج عقاید انحرافی.
از آن بدتر این است که دانش آموزان و اولیاء بدون اینکه معنای این تصاویر و اصطلاحات را بدانند، از آنها استفاده می کنند.
-Cool cat : پیراهن،کلاه و کفش بچه گانه و تی شرت بزرگسالان و مداد.
-Happy gentleman : دفترها، تی شرت ها و لباس ها.
-Chill out (بی خیال و خونسرد باش): تی شرت ها پسرانه و همراه تصویر جوان با ظاهر غربی.
-Heaven : دفتر - جامدادی، تی شرت دخترانه.
-Rap (نام یک گروه موسیقی در غرب): کلاه، کمربند، تی شرت و شیشه ی ماشین ها.
-Heavy metal (سبک موسیقی جاز که با عقاید پوچ و بسیار ضد اخلاقی همراه هست): کلاه،کمربند و تی شرت.
-تصویر کلّه (سمبل و آرم گروه موسیقی ): انواع لباس ها و اتومبیل ها. بر روی جلد دفاتر، لیوان های آب و کفش ها
"این عبارات به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جنگ نرم نقل شده است."
البته ناگفته نماند که در هردو گروه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان افراد شرور نیز وجود دارند که با قصد سوء این موارد را تولید یا استفاده می کنند.
در بسیاری از موارد مشاهده گردیده که اکثر مغازه های لوازم التحریر، بسته بندی های آموزشی، پوشاک، کیف، کفش و.... دانش آموزان برگرفته از تصاویر، شخصیتها و علائم فیلم های هالیوودی که ریشه در برخی از فرقه های زیر زمینی نوظهور از جمله شیطان پرستی که به نوعی ترویج باورهای خطرناک غیر الهی و گسترش اعتقاد به جادو و شوق دادن افکار و عقاید به سمت سحرگرایی و خرافه پرستی و حذف خداگرایی می باشد و بعضی دانش آموزان نیز با الگو پذیری از شخصیتهای شیطانی هنرمندان هالیوود خصوصیات ظاهری خود را از قبیل آرایش مو، گردنبند و... مشابه به این گروهها می نماید.
یاسین حسینی، دانش آموز پیش دانشگاهی دبیرستان شاهد با بیان اینکه ما از نوشت افزارها با طرح های ایرانی و اسلامی استقبال می کنیم به خبرنگار ما می گوید:ما با شخصیت های غربی ها بیشتر از شخصیت های ملی خود آشنا هستیم و بسیاری از شهدا و دانشمندان ایرانی را نمی شناسیم که این از ضعف رسانه ملی است و مطمئننا ما با نوشت افزار هایی که شعرهای فردوسی و شاهنامه بر روی آن قرار گرفته باشد استقبال می کنیم اما در نوشت افزار ها کمتر از شخصیت ها و مفاخر استفاده می شود اما امیدوارم یک روز نوشت افزارها با طرح هایی از شخصیت و قهرمانان ملی بازار را قبضه کند.
حسینعلی پیرمرادی، آسیب شناس اجتماعی در وبلاگ خود می نویسد: دانش آموز با دیدن تصاویر درج شده روی کیف، تحت تاثیر آن قرار می گیرد، در صورتی که اگر تصویر روی لوازم التحریر یا کیف، مثبت بوده و پیام سازنده تربیتی داشته باشد، اثرات مثبتی هم بر روح و روان دانش آموز برجا می گذارد.
تصاویر منفی روی لوازم التحریر یا کیف، آثار منفی تربیتی بر دانش آموز بر جا می گذارد که همه تصاویر، منتقل کننده این پیام است.
وی با توصیه به خانواده ها می گوید:خانواده ها باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهند که تصاویر، چه نوع پیامی را منتقل می کنند و آیا پیام منتقل شده با فرهنگ، باورهای خانواده و نیازهای تربیتی کودک و نوجوان هم خوانی دارد یا خیر.
به گفته وی استفاده کودکان از این وسایل، آنها را هر روز بیش تر از روز پیش با فرهنگ غرب آشنا و از فرهنگ اصیل ایرانی دور می کند، اتفاقی که پیامد خوشایندی را به دنبال ندارد، چرا که قهرمانان پوشالی کشورهای غربی به الگو و اسطوره فرزندان ما تبدیل می شوند و بعد از آنها توقع داریم که در دوران نوجوانی و جوانی به فرهنگ و سنت ایرانی و اسلامی احترام بگذارند و آن را رعایت کنند در حالی که در بهترین سال های شکل گیری شخصیتی آنها از مهم ترین عامل تربیتی در این زمینه غافل بوده ایم.
شخصیت هایی همانند، بنتن، نینجا، مرد عنکبوتی که نشان از فرهنگ بارز غرب دارد و بازار کیف و لوازم تحریر را به قبضه خود در آورده اند و کودکان را تحت تاثیر شخصیت های جنگ طلب تخیلی قرار می دهد.
** رسانه ها** 8137/581


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن