تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804467495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکرار همه ساله حوادث تلخی که هیچ کس از آن عبرت نمی گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تکرار همه ساله حوادث تلخی که هیچ کس از آن عبرت نمی گیرد نوشهر - ایرنا - غرق شدن تعدادی از مسافران تابستانی حادثه تلخ و ناگواری است که برغم تکرار همه ساله آن، هیچ کس از آن عبرت نمی گیرد.


به گزارش ایرنا، مسوولان همه ساله پیش از آغاز فصل مسافرت های تابستانی و افزایش شمار گردشگران در سواحل دریای خزر، هشدارهای محدودی داده و پس از افزایش غرق شدگان، نگرانی هایی را از روند صعودی آن ابراز می کنند، اما به نظر می رسد این هشدارها و ابراز نگرانی ها تا کنون نتوانسته معضل غرق شدن در دریای خزر را برطرف کند.
جان مردم آنقدر اهمیت دارد که هر اقدامی را برای حفظ آن بکار بگیریم و با آسیب شناسی دقیق از نحوه اطلاع رسانی موجود به روش های بهتری در این خصوص دست یابیم تا مردم با آگاهی کامل از خطرات موجود در سواحل دریا حضور یابند تا شاهد ضربه های روحی و روانی به مردم ناشی از فوت عزیزانشان در دریا نباشیم.
بخش قابل توجهی از مسافران و گردشگران با هدف استفاده از سواحل دریا به استان مازندران سفر می کنند و خطر غرق شدن در تعطیلات پایانی تابستان سال جاری همچنان تهدیدی جدی برای مسافران محسوب می شود.
این در حالی است که با اطلاع رسانی بهتر می توانیم با معرفی مناطق بسیار دیدنی استان مازندران شامل جنگل ها، ییلاق ها و کوهپایه ها، آن را به حضور بیشتر در این مناطق ترغیب کنیم تا شاهد حجم کمتری از حضور مسافران در سواحل باشیم تا کنترل آنها نیز امکان پذیر شود.
علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در این باره با اشاره به آثار روحی و روانی ناشی از فوت افراد بر فرزندان و خانواده ها، گفت: باید در مقابل جان مردم پاسخگو باشیم.
یونسی با بیان اینکه در حوزه اطلاع رسانی ضعیف عمل کرده ایم، یادآور شد: تابلوهای اطلاع رسانی باید در دید مردم باشد.
برای نمونه چندی پیش 4 عضو یک خانواده در منطقه گردشگری پارک شورا در سواحل شهرستان تنکابن در دریا غرق شدند که به طور قطع درد و رنج ناشی از این مصیبت برای سال های متمادی در دل چندین خانواده باقی خواهد ماند.
مشاهدات خبرنگار ایرنا که هنگام خروج اجساد از دریا در محل حضور داشته، نشان می دهد که در این منطقه که برای چادر زدن مسافران تابستانی و استراحت آنها در نظر گرفته شده هیچ اثری از تبلیغات محیطی درباره خطرات دریا و احتمال غرق شدن در آن، در این نقطه وجود نداشته است.
در برخی از سواحل مازندران نیز عده ای در خود طرح های سالم سازی که نجات غریق ها نیز در این حضور دارند، غرق شده اند که این نشان می دهد بایدهر چه سریع تر آسیب شناسی دقیق در این باره صورت گرفته و نواقص برطرف شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به غرق شدن یک نفر در درون طرح سالم سازی، گفت: ناجی نتوانسته بود این فرد را نجات دهد و این نواقص باید رفع شود.
باتاسف باید گفت که اهمیت این موضوع نه ازسوی مردم ومسافران و گردشگران و نه از سوی مسوولان به طور کامل درک نشده است. نه مردم به اطلاع رسانی های محیطی اندک صورت گرفته توجه می کنند و نه نهادهای موظف و مسوول شیوه های آگاهی رسانی به مردم را تغییر می دهند.
مشاهدات خبرنگاران ما از شهرهای غرب مازندران حاکی از آن است که برغم وقوع همه ساله این حوادث تلخ، در معابر و کوی برزن هیچ اثری از آگاهی رسانی در این خصوص دیده نمی شود و در سواحلی نیز که بارها افرادی در دریا قربانی شده اند، تنها تابلوی "شنا ممنوع" نصب شده که معمولا ده ها نفر نزدیک به همان تابلو در حال شنا کردن هستند.
این در حالی است که می توان با اطلاع رسانی بیشتر وآگاه کردن مردم نسبت به خطرات شنا کردن در دریا این حوادث ناگوار را به حداقل کاهش داد. نصب تابلوهایی حاوی تصاویر حادثه دیدگان پیشین و آگاهی رسانی در ورودی و معابر شهرهای ساحلی درباره مناطق حفاظت شده و طرح های سالم سازی دریا می تواند اثربخش باشد.
در بیشتر طرح های سالم سازی دریا، عده ای با اخذ وجه از خودروها اجازه ورود به محوطه طرح ها را می دهند، با انتشار اطلاعیه های هشدار دهنده با کمترین هزینه و ارایه آن به مردم همراه با رسید وجه دریافتی، می توان نسبت به خطرات موجود در سواحل آگاهی رسانی مطلوب داشت.
علیرضا یونسی معاون استاندار مازندران اظهار داشت که آمار غرق شدگان در مرداد ماه سال جاری رشد غیرقابل باوری پیدا کرده است. گر چه در مجموع نسبت به سال گذشته این آمار به دلیل تقویت فعالیت ها در طرح های سالم سازی و استقرار نجات غریق های بیشتر به طور نسبی کاهش یافته است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه در تیرماه امسال 14 نفر و تیرماه سال گذشته 63 نفر، در مردادماه نیز 32 نفر و سال گذشته تا پایان مرداد 45 نفر غرق شده اند.
ستاد ساماندهی دریا در مازندران امسال 84 نقطه از سواحل استان را برای اجرای طرح سالمسازی دریا در نظر گرفته و مسوولیت آن را به نهادهای مختلف سپرده است اما حقیقت موضوع این است که آگاهی رسانی مطلوبی در این خصوص صورت نگرفته است.
مردم نیز بعضا این سوال را مطرح می کنند که بهتر نیست بخشی از فعالیت ها را به جای متمرکز کردن آن در خود سواحل و افزایش تعداد نجات غریق ها، به تبلیغات محیطی در ورودی شهرها و در معابر و خیابان های شهرهای ساحلی اختصاص داد که اکنون هیچ اثری از اینگونه آگاهی رسانی ها نیست.
علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران اعلام کرده که در 14 روز اول شهریور تعداد 19نفر بر اثر غرق شدگی در مازندران جان باخته اند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران توصیه کرد شنا در خارج از طرح های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است،که باید به این نکات توجه شود.
در مجموع نیز از اول خرداد سال جاری تا 14 شهریور تعداد قربانیان خزر 80نفر شامل 77 نفر مرد و 3 زن بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران مسوولان امر در این خصوص را مقصر دانسته و تاکید می کند، ضعف هایی که وجود دارد باید رفع شود.
یونسی با اشاره به اینکه وضعیت غرق شدگان قابل پذیرش نیست، ادامه داد: برای ما دردناک است که حتی یک نفر غرق شود و ابتدا من مسوول هستم و سپس سایر دست اندرکاران طرح دریا که باید پاسخگو باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه همه کسانی که در این کمیته ها هستیم مقصر هستیم، افزود: اگر مردم به توصیه های ما توجه نکرده و به دریا می روند باید با این افراد برخورد شود.
یونسی با بیان اینکه در برخی حوزه ها با ملاطفت پاسخ نگرفتیم، گفت: نیروها باید با قوت برخورد کنند تا در زمانی که نباید از دریا استفاده کرد، مانع از حضور مردم شوند.
به طور یقین مسوولان امر زحمات زیادی برای ارایه اصولی و کارشناسی شده طرح های سالم سازی دریا و فراهم آوردن امکانات در آن کشیده اند، اما در هر خدمتی که ارایه می شود، همواره راهکارهای بهتری نیز وجود دارد که باید با آسیب شناسی از وضعیت موجود به سمت شرایط مطلوب حرکت کرد.
براساس آماراداره کل پزشکی قانونی مازندران از سال 88 تا 92 به ترتیب 187،214،146،188 و سال گذشته 224 نفر در دریای خزر غرق شدند و هرساله این آمار روندی افزایش داشته است گر چه شاید در مقاطعی شاهد کاهش هم بوده ایم.
1535/506


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن