تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805098207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روشنفکر قرآني از هيچ گروه و باندي دستور نمي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۳ (۱۷:۲۲ب.ظ)
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري: روشنفکر قرآني از هيچ گروه و باندي دستور نمي گيرد عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري عنوان داشت: روشنفکر قرآني از هيچ گروه و باندي دستور نمي گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله سيداحمدخاتمي در جمع دانشجويان و دانش پژوهان طرح ولايت در دانشگاه هنر و معماري افزود: دانشگاه، کانون انديشه است و اسير حزب و باند و جناح شدن موجب انديشه فروشي مي‌شود اما روشنفکر قرآني فکرش را نمي فروشد و خود را اسير هيچ جناح و حزبي نمي کند.
وي افزود: اين که چند نفر در رأس بنشينند و دانشجويان را ابزار قدرت حزبي خود کنند، فکر فروشي است.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه محيط دانشگاه ها از زمان تاسيس محيط روشنفکري بوده و در آن انديشه ها به طور آزاد مطرح مي شده است افزود: در نظام اسلامي از دانشجويان انتظار مي رود تا روشنفکر قرآني باشند.
حجت‌الاسلام خاتمي با بيان اينکه پرسشگري از ديدگاه قرآن ويژگي پسنديده اي است افزود: روشنفکر قرآني پرسشگر است و هيچ طرز فکري را کورکورانه نمي پذيرد.
وي در عين حال افزود: پرسشگري براي فهم حقيقت ارزشمند است اما در تفکر روشنفکر غربي پرسشگري به منظور جوسازي و ايجاد موج انجام مي‌شود.
خاتمي با اشاره به اينکه روشنفکر غربي در کنار تدريسش به دين هم لگد مي زند گفت: متاسفانه اکنون در برخي کلاس ها و تدريس برخي اساتيد اين منش ها را مي بينيم.
امام جمعه موقت تهران افزود: در ديدگاه روشنفکر قرآني علم در خدمت دين قرارمي گيرد به اين معني که در اين نوع تفکر هرچه علم افراد بيشتر مي‌شود وزن انسانيتشان هم بيشتر مي‌شود.
آيت الله خاتمي افزود: کسي که روش قرآني را سرلوحه امور خود قرار داده است در قله ي تخصص هم که قرار مي گيرد خدا با اوست و ما انتظار داريم خروجي دانشگاه ها، خروجي کساني باشد که با خدا همنشين و مانوس هستند.
وي با اشاره به اينکه در روشنفکري قرآني هرچه تخصص فرد بالاتر مي رود، به همان اندازه عشقش به خدا بيشتر مي‌شود افزود: روشنفکرقرآني همراه با منش علمي منش اعتقادي نيز دارد و کسب درجات بالاي علمي او را از اعتقاداتش غافل نمي کند.
خاتمي با بيان اينکه روشنفکر قرآني هميشه در پي کسب علم است و هيچگاه خود را فارغ التحصيل نمي داند افزود: اين نوع طرز فکر موجب پيشرفت و عدم در جا زدن مي‌شود.
وي گفت: روشنفکر قرآني خود را بنده ي خدا و روشنفکر غربي خود را با خدا قهرمي داند سعي مي‌کند تا خودش را با پشت پا زدن به دين نشان دهد.
روشنفکر غربي، اپوزيسيون نظام بودن را افتخار مي داند
حجت‌الاسلام خاتمي با بيان اينکه روشنفکر غربي، بي هنري اش را پشت ساز مخالف زدن با ولايت پنهان مي‌کند افزود: برخي افراد هنوز در فضاي طاغوت به سر مي برند و تصورشان بر اين است که اپوزيسيون نظام بودن افتخار است و طرفدار نظام بودن را ننگ مي دانند.
وي افزود: آيا اين منصفانه است که با سياه نمايي بگوييم که ۸ سال گذشته در کشور هيچ اتفاقي نيفتاده و کشور ويرانه شده است!؟ امام جمعه موقت تهران يکي ديگر از ويژگي هاي تفکر قرآني را انصاف عنوان کرد و گفت: اين طرز فکر موجب مي‌شود تا خدمات دولت قبلي را در کنار ضعف هايش ببينيم.
اين مسئول افزود: روشنفکر قرآني مرعوب جو نيست و تحت تاثير محيط قرار نگرفته و جوزده نمي شود.
امام جمعه موقت تهران شعار روشنفکر قرآني را همراهي با حقيقت در هر مکان و شرايطي عنوان کرد و افزود: در اين نوع طرز تفکر حقيقت همراه با همه ي سختي هايش پذيرفته خواهد شد.
آيت الله خاتمي گفت: در فضاي حاکميت حداقل وظيفه ي ما اين است که تحت تاثير باطل قرار نگيريم و نهايت وظيفه مان هم بايد تلاش براي بر هم زدن فضاي باطل باشد.
وي ادامه داد: فضاي فتنه فضايي است که باطل لباس حق بپوشد و در فضاي اينچنيني چراغ راه ولايت است که مي تواند ما را در تشخيص حق از باطل ياري کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن