تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798256165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه تعاونی ها گامی به سوی اشتغال پایدار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: توسعه تعاونی ها گامی به سوی اشتغال پایدار یاسوج- ایرنا- در شرایطی که به گفته برخی کارشناسان اقتصادی پنج میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد، توسعه و ترویج فرهنگ کار گروهی با تشکیل تعاونی های تولید گامی مهم درکاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار محسوب می شود.


با رشد سریع جمعیت و تحولات اجتماعی، اقتصادی پرشتاب در چند دهه گذشته و محدود شدن فرصت­های استخدامی از سوی دولت، عملکرد نامطلوب نظام آموزش عالی در تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآزموده ،تعداد پرشماری جوان بیکار و بدون تخصص را روانه بازار کرده است.
کم توجهی به آموزش­های کاربردی، فقدان ساختار مناسب در بخش خصوصی برای جذب دانش ­آموختگان دانشگاه­ها، مشکلات موجود فضای کسب و کار، فقدان ارتباط موثر میان دانشگاه و صنعت وجود مشکلات در اجرایی کردن سیاست­ها و برنامه­ های کلان اشتغال کشور موجب بروز مسأله بیکاری جوانان شده است.
در این میان توقع بالای جوانان تحصیل کرده و گرایش آنها برای کار دولتی موجب شده تا زمینه کار های تعاونی و خوداشتغالی چندان رونقی نداشته باشد.
در این اوضاع و احوال بخش تعاون به عنوان یکی از بخش­های سه­گانه اقتصاد کشور می­تواند با تجمیع امکانات، منابع و سرمایه­ های اندک مردمی و نیز توسعه مدیریت و فکر جمعی در قالب تعاونی سهم بسزایی در توسعه فعالیت های اقتصادی و بهبود زندگی اجتماعی و فرصت­های شغلی داشته باشد.
ایجاد تعاونی های تولیدی در بخش کشاورزی از جمله راهکار های رونق اقتصادی و کاهش بیکاری در جامعه است.
به گفته مسئولان امور اقتصادی و اشتغال سرمایه گذاری بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد با وجود برخورداری از منابع طبیعی خدادادی به خصوص در بخش کشاورزی می تواند زمینه ساز رشد و توسعه تعاونی های تولیدی در این بخش و شکوفایی اقتصادی و رونق اشتغال پایدار باشد.
آب و هوای مساعد، ریزش های جوی مطلوب، خاک حاصلخیز، نیروی انسانی جوان، و دشت های وسیع از جمله امتیاز های موجود در کهگیلویه و بویراحمد است که می تواند با راه اندازی تعاونی های مختلف زمینه اشتغال جوانان این استان را فراهم کند.
اما به رغم وجود این مزایا بخش تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد رونق چندانی نداشته و تعداد زیادی از تعاونی های موجود در این استان چند سالی است که غیر فعال هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود امکانات فراوان در این استان ،اما تعاونی به معنای واقعی در این استان وجود ندارد.
سیدموسی خادمی اظهار کرد: برهه کنونی که کشور با مشکل تولید مواجه است و فعال کردن تعاونی ها و تولیدی به اشتغال و بیکاری کشور کمک می کند.
وی مهمترین مشکل امروز کشور را بیکاری جوانان عنوان کرد و گفت: می توان با روش های مختلف از جمله تعاونی ها بخشی از اشتغال این قشر از جامعه را مرتفع کرد.
خادمی جلوگیری از انباشت ثروت، توزیع منابع در جامعه و کاهش فاصله طبقاتی را از اهداف تعاونی ها اعلام کرد و گفت: تعاونی در نگاه اول عامل سرمایه بوده و کار تعاونی فرصتی برای مشارکت وخرد جمعی است.
وی تزریق منابع بانکی، بهسازی بازار کسب و کار، توسعه صادرات و حمایت از صادرات را از کمک های دولت یازدهم از تعاونی ها اعلام و اظهار کرد: کسانی که در عرصه تولید و کارآفرین فعالیت دارند، علائم مثبت دولت را احساس می کنند، از این رو انتظار می رود استان از این فرصت ها استفاده کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: شش ماهه دوم امسال و شش ماهه اول سال آینده فرصتی مناسب برای توسعه تولید و صادرات و بهره گیری از امتیازات بودجه ای و سرمایه گذاری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد،نیز گفت: تاکنون دو هزار و 985 تعاونی با 307 هزار و 158 نفر عضو و اشتغالزایی 31 هزار و 793 نفر در این استان ثبت شده که از این تعداد یکهزار و 186 تعاونی با 173 هزار و 564 نفر و اشتغالزایی 12 هزار و 525 نفر مشغول به فعالیت هستند.
صابر مظاهری افزود: 798 تعاونی با شش هزار و 939 نفر عضو و اشتغالزایی هفت هزار و 553 نفر در دست اقدام داریم.
وی بیان کرد:تعاونی ها بهترین سازمان هایی هستند که توانسته اند زمینه جمع آوری نیروهای پراکنده را فراهم کنند و در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی فعالیت کنند.
مضاهر اظهار کرد: از عوامل اجرایی، بانک ها و نمایندگان انتظار می رود در راستای توسعه کارآفرینان گام های موثری بردارند، چرا که کارآفرینان نمی توانند با سود 20 درصد با کارآفرینان جهانی رقابت کنند.
وی عنوان کرد : با رایزنی های صورت گرفته با بانک ها به زودی مشکل پرداخت اعتبار تعونی های غیر فعال مرتفع خواهد شد.
کارشناسان معتقدند: در رشد و توسعه یافتگی هر کشور، کاهش فقر، افزایش نرخ بیکاری از شاخص­های مهمی می­باشند که بهبود آن­ها نشانه موفقیت بیشتر در اجرای برنامه­های توسعه است که شرکت های تعاونی یکی از مهمترین تشکل های غیر دولتی هستند که موفقیت و مزیت آنها در برنامه­های کاهش فقر تحقق می­یابد.
مهدی محمدی مدیر عامل تعاونی 1488مرغ تخمگذار سپید مرغ گچساران که جزو تعاونی های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد است می گوید: این واحد تولید در طول یک سال از شروع فعالیت خود توانست بیش از 20 نفر را به طور مستقیم و بیش از 50 نفر را به طور غیر مستقیم مشغول به کار کنند.
محمود حسین پور دیگر تعاونی دار برتر این استان هم می گوید: با همت و تلاش جوانان و کمک دولت توانستیم بیش از 40 نفر را در مجتمع گلخانه ای مشغول به کار کنیم.
در شرایطی که امکان استخدام و جذب نیرو در مراکز دولتی آن طوری که باید و شاید مقدور نمی­باشد تشکیل تعاونی بهترین راهکار برای برون رفت از معضل بیکاری است.
7529/671


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن